חברת היילו
צילום: Hailo

היילו השלימה גיוס של 136 מיליון ד' לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

בחברה מכחישים כי היא בדרך לוול סטריט לפי שווי של עד 2 מיליארד דולר; לפני מספר חודשים דווח כי החברה תגייס 88 מיליון דולר, אך כעת מתברר כי שווי הגיוס גבוה ב-50%
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה גיוס הון

הביקוש העולמי למעבדי בינה מלאכותית עבור ערים חכמות, קמעונאות חכמה, תעשייה 4.0 מסדר לחברת הסטארט-אפ הישראלית היילו (Hailo), המספקת שבבי AI למכשירם, שווי של 1.1 מיליארד דולר, לאחר שזו משלימה כעת סבב גיוס C של 136 מיליון דולר. לפני שלושה חודשים דווח כי החברה תגייס 88 מיליון דולר, אך כעת מתברר כי היקף הגיוס גבוה ב-50%.

מנגד, בחברה מכחישים כי היא מתכננת ללכת להנפקה בוול סטריט בשנה הקרובה לפי שווי של עד 2 מיליארד דולר.

מי שרושמת רווח משמעותי מעליית השווי היא חברת דלק רכב 0%  של גיל אגמון (45%) שכבר עדכנה לפני כחודשיים כי תרשום רווח של כ-95 מיליון שקל מכך (לעומת צפי קודם לרווח של 70 מיליון שקל).

המעבד של החברה מבוסס על תכנון מחדש של ארכיטקטורת המחשב, בדומה למבנה של מוח האדם. בחברה מקווים כי השבב שלה יאפשר לארגונים לרתום את עוצמת ה-AI בעלויות נמוכות יותר וביעילות משופרת. 

מאז הקמתה, וכולל הגיוס הנוכחי, גייסה החברה 224 מיליון דולר, בחצי השנה האחרונה היא הכפילה את מספר הלקוחות ליותר מ-100. היא הוקמה בתחילת 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל - יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, ומעסיקה מעל 150 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ורוצה לגייס עוד 100 עובדים.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו פועלים אקוויטי (לשעבר פועלים שוקי הון) וגיל אגמון מדלק רכב יחד משקיעים קיימים וביניהם יו"ר היילו זהר זיסאפל, ABB Technology Ventures (ATV) השווייצרית, קרן Latitude  מלונדון, OurCrowd הישראלית, וכן משקיעים חדשים ובכללם קרסו מוטורס, קומסקו, אסי שמלצר מנכ"ל קבוצת שלמה אחזקות, טלקאר ומכשירי תנועה. מולי אדן, סגן נשיא לשעבר של אינטל העולמית, יצטרף למועצת המנהלים של היילו, ואייל ולדמן, המייסד המשותף והמנכ''ל לשעבר של מלאנוקס, יצטרף למועצה המייעצת של החברה.

אור דנון, מנכ''ל ומייסד משותף של היילו: ''נשתמש במשאבי הגיוס האלה בכדי להאיץ את התוכנית שלנו להפוך פתרונות בינה מלאכותית במכשירי קצה ליותר נגישים לתעשיות שונות ברחבי העולם. התמיכה שקיבלנו מעידה על קו המוצרים שלנו בתחום ה-AI למכשירי קצה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.