אסף רפפורט וויז WIZ
צילום: נתנאל טוביאס

בתוך שנה וחצי: Wiz הישראלית גייסה לפי שווי של 6 מיליארד דולר

בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמצאים האיש העשיר בעולם ברנרד ארנו, והבעלים של סטארבקס האוורד שולץ
נתנאל אריאל | (3)
נושאים בכתבה גיוס הון

הסטארט-אפ Wiz הישראלי מגייס 250 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליארד דולר, וזאת רק שישה חודשים לאחר שהחברה השלימה גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר.

החברה פיתחה פלטפורמת אבטחת ענן שסורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות api, ועל פי החברה, היא נמצאת בשימוש על ידי עשרות לקוחות, ובכלל זה כ-15% מחברות Fortune 500. 

וויז מנתחת את המשאבים בענן, מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים, וכן את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. אחר כך היא משלבת את כל הממצאים כדי ליצור תמונה של הסיכונים בענן במטרה לאפשר לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות.

בגיוסים הקודמים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמצאים האיש העשיר בעולם ברנרד ארנו, והבעלים של סטארבקס האוורד שולץ. הגיוס הנוכחי כולל את מרבית המשקיעים שלקחו חלק בגיוסים הקודמים.

את Wiz הקימו אסף רפפורט שמשמש כמנכ"ל, עמי לוטבק שמשמש סמנכ"ל טכנולוגיות, ינון קוסטיקה סמנכ"ל המוצרים, ורועי רזניק סמנכ"ל המחקר והפיתוח. ארבעתם עובדים יחד יותר מ-15 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט אשר רכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר. לחברה 180 עובדים, מרביתם בישראל וארה"ב.

אסף רפפורט: "מדהים כמה השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מבחינה עסקית למרות הקורונה. כשאני נזכר בחששות שהיו לנו במרץ 2020, כשהקמנו את Wiz, אני מבין היום כמה היכולת שלנו להסתגל במהירות למציאות משתנה, היא זו שגורמת לנו לצמוח בקצב אדיר ולהפוך לחברה גלובלית אמיתית. אבל עזבו רגע את המספרים: ההישג שאני הכי גאה בו הוא הצוות שבנינו - בסוף בסוף זה הבסיס העיקרי להצלחה שלנו". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זהר 11/10/2021 18:06
    הגב לתגובה זו
    זהר זהר לפני 1 דקות כל הכבוד. אכן צוות מצוין. בגיוס הראשון לאדאלום הם התקשו והצליחו לגייס מזהר זיסאפל רק אחרי שעברו את כל ה VC בארץ בחוסר הצלחה. הרוויחו את ההצלחה ביושר!
  • 1.
    משקיע פשוט 11/10/2021 15:06
    הגב לתגובה זו
    6 מילארד ,אם זה לא בועה אז מה זה
  • מה השאלה? בועה! (ל"ת)
    ירון92 11/10/2021 19:22
    הגב לתגובה זו
הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים. 

הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים.