יגאל שרון מנכל ומייסד מודיפיי
צילום: יחצ

להדפיס ולשדר ריח דיגיטלית? פרוקטר אנד גמבל משקיעה במודיפיי הישראלית

מודיפיי (מודיפיי) גייסה 8 מיליון דולר במטרה לתמוך באלגוריתם שלה לזיהוי ועיצוב ריח - ורוצה להדפיס ריחות ולשדר אותם באופן דיגיטלי דרך האינטרנט. נשמע מופרך? זו המציאות של החברה
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה אינטר גיוס הון

גיוס של 8 מיליון דולר למודיפיי, חברת סטארט אפ מכפר סבא, המפתחת טכנולוגיה לדיגיטציה של ריחות. נשמע קצת דמיוני אבל בעולם מסתבר שחושבים שזה אמיתי, כאשר ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל  PROCTER & GAMBLE השתתפה בגיוס, לצד Toyota Ventures, Next Gear, OurCrowd, וחברת התרופות היפנית Taisho Pharmaceuticals.  

על פי החברה, הפלטפורמה שלה, שפותחה עם חוקרים ממכון ויצמן, מאפשרת שליטה מדויקת בעיצוב ריח ברמה המולקולרית תוך שימוש בלמידת מכונה על בסיס רשת נוירונים. 

"להדפיס" ריח באופן דיגיטלי ו"לשדר" אותו באינטרנט

בחברה מסבירים כי הם הצליחו לאפיין את הקשר בין התכונות הכימו-פיזיקליות של מולקולות ריח ובין האופן בו הן נתפסות על ידי בני האדם. החברה הצליחה גם למסך ריחות רעים בצורה יעילה וסלקטיבית על ידי שימוש בריח לבן, המנטרל את האופן בו ריחות רעים נתפסים על ידי בני אדם.

מודיפיי מאפשרת ללקוחותיה לשלוט בחוויית הריח שמגיעה לצרכנים: לשפר את דיוק המרקם, להגביר נעימות, להעלים ריח רע וכחלק מהתהליך גם לפתור בעיות בשרשרת האספקה, שינויים בעלויות ועמידה ברגולציה משתנה כחלק מתהליך הייצור. החברה גם השיקה לאחרונה פתרון המנטרל ריחות רעים בארגז החול של חתולים ועד כה רכשו אותם אלפי מנויים.

Moodify נוסדה בשנת 2017 על ידי יגאל שרון וד"ר יניב ממה, ומעסיקה כ-25 חוקרים ומפתחים בכפר סבא. החברה עתידה לגייס עוד כ-20 חוקרים ומפתחים, כאשר ההון שגויס ישמש להמשך הפיתוח של אלגוריתמיקת הלמידה העמוקה שתשפר את יכולות חיזוי הריח בתהליכי הרקיחה שלו ותאפשר את יכולת פיתוח הריח הדיגיטלי.

יגאל שרון, מנכ"ל ומייסד Moodify: "אנו רוצים להביא את יכולת ה-AI לגבהים חדשים של דיוק ואמינות וליישם את אפשרות הריח הדיגיטלי בקרב הצרכנים".

אור המאירי, דירקטור גלובלי לחדשנות טכנולוגית, Procter & Gamble: "אנחנו תמיד  חותרים לשתף פעולה עם יזמים וסטארט-אפים שיכולים לעזור לנו להביא לשוק את החוויות והמוצרים הטובים ביותר."

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".