Guardicore מישראל נמכרת ב-600 מ' ד' ל-AKAMI הציבורית

החברה עוסקת באבטחת רשתות תקשורת והרוכשת שלה, חברת סייבר וענן, נסחרת בנאסד"ק לפי 17.3 מיליארד ד'. גארדיקור הוקמה ב-2013 ומאז גייסה 110 מ' ד', כשהסבב האחרון היה ב-2019
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה סייבר

Guardicore הישראלית נמכרת ב-600 מיליון דולר לחברת הסייבר והענן AKAMAI TECH הנסחרת בנאסד"ק לפי 17.3 מיליארד דולר. הרוכשת תשלב את פתרון המיקרו-סגמנטציה של Guardicore במוצרי אבטחת ה-Zero Trust הקיימים שלה. 

סגירתה של העסקה צפויה להתרחש ברבעון הרביעי של 2021. רכישתה של Guardicore צפויה להניב תוספת הכנסות בגובה של כ-35-30 מיליון דולר ב-2022, ושולי הרווח התפעולי המתואם (non-GAAP) צפויים להיות בעקבותה 30-29% בקירוב. ב-2023 אלה אמורים לשוב ל-30% ומעלה.

 

Guardicore גייסה 110 מיליון דולר מאז הוקמה בשנת 2013. הגיוס האחרון שלה היה ב־2019. בין המשקיעים העיקריים בחברה Qumra Capital, Battery Ventures, 83North, TPG Growth. החברה הוקמה על ידי פבל גורביץ (מנכ"ל), אריאל צייטלין (סמנכ"ל טכנולוגיה), ודרור סלעי (סגן נשיא לשווקי APAC) ומועסקים בה 350 עובדים בישראל, ארה"ב, קנדה, ברזיל, הודו, מקסיקו ומערב אירופה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.