
גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI
מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה
תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.
החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.
הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.
את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.
- פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.
במשך יותר מעשור, תחום ההגנה על המשתמש הפרטי כמעט לא התקדם, בזמן שהאיומים הפכו אישיים יותר, מהירים יותר ומתוחכמים יותר - והנזק ללקוחות פרטיים מתקיפות והונאות סייבר גבוה מאי פעם - בשנת 2024 ובארה״ב בלבד הפסידו לקוחות פרטיים למעלה מ-12.5 מיליארד דולר כתוצאה מהונאות מקוונות - עלייה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת. במקביל, 73% מהצרכנים דיווחו כי היו מטרה לניסיון תקיפה או הונאה באינטרנט.
המנוע שפיתחה Guardio הוא אחד ממנועי הזיהוי המתקדמים והחזקים בעולם ולמעשה היחיד שרלוונטי למפת האיומים החדשה המאיימת על המשתמש הפרטי כיום. בנוסף למנוע ההגנה, גארדיו מעניקה למשתמשים פרטיים יכולות מיפוי ושליטה בנכסים הדיגיטליים שלהם, יכולות שבעבר היו זמינות רק לארגונים גדולים - לדוגמא איתור מסמכים אישיים שנפתחו לשיתוף רחב מדי, מיפוי זיהוי שירותים רגישים ללא אימות דו-שלבי ועוד.
- גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
- סטארטאפ הפרופטק Venn גייס 52 מיליון דולר, מכוון לניהול מיליון דירות עד 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
לאחרונה, גם שחקנים בעולמות ה-AI מזהים את היתרון של מנוע ההגנה של Guardio. כפי שפרסמה החברה בחודש האחרון, פלטפורמת Lovable, אחת מפלטפורמות ה- Vibe Coding ו-GenAI הצומחות בעולם, בחרה לשלב את מנוע ההגנה של Guardio כחלק אינטגרלי ממערכת בניית האתרים שלה - כך שכל אתר חדש שנוצר באמצעותה נסרק אוטומטית כדי לאתר פעילות זדונית כשהוא עולה לאוויר.
עמוס פלד, מייסד-שותף ומנכ"ל Guardio: "במשך שנים, עולם הסייבר התמקד בהגנה על חברות - לא על אנשים. הצרכן הפרטי נשאר מאחור עם פתרונות ישנים שלא מצליחים לעמוד מול ההונאות והאיומים החדשים, במיוחד בעידן שבו הבינה המלאכותית מאפשרת לתוקפים להיראות אנושיים ואמינים יותר מאי פעם. Guardio הוקמה כדי לסגור את הפער הזה - כדי שכל אדם יוכל לקבל את אותה רמת ההגנה שזמינה כיום רק לארגונים גדולים."
גלעד שני, שותף מנהל בקרן ION Crossover Partners: ״Guardio מגדירה מחדש את תחום הגנת הסייבר בעידן ה-AI. שינויים בהרגלי הגלישה של משתמשים, בין היתר בעקבות שימוש גובר בכלי בינה מלאכותית, מביאים איתם גל חדש של איומים על הצרכן הפרטי. מנועי ההגנה הייחודיים של החברה ויכולתה להגיב במהירות לשינויים בשוק, ממצבים אותה כשחקנית מובילה בתחום הצומח של הגנת סייבר״.
5 נקודות מרכזיות על קרן ION Crossover Partners (ICP)
-
מיקוד בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבי צמיחה
הקרן מתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה ישראליות או כאלה בעלות זיקה לישראל, שנמצאות בשלבי צמיחה מתקדמים. המיקוד הוא בחברות עם פעילות גלובלית, הכנסות משמעותיות ופוטנציאל להתרחבות לשווקים בינלאומיים. -
השקעות לקראת הנפקה או מכירה
ICP פועלת בשלב המכונה “crossover”, כלומר לפני מעבר משוק פרטי לציבורי. הקרן מסייעת לחברות להיערך להנפקה או לאקזיט, תוך ליווי אסטרטגי, פיננסי ותפעולי שמטרתו למקסם את ערכן בטווח הבינוני והארוך. -
טווח השקעה גמיש וגודל השקעה גבוה
הקרן מבצעת השקעות בטווח של עשרות מיליוני דולרים – בדרך כלל בין 30 ל‑50 מיליון דולר, אך לעיתים גם סכומים גבוהים יותר. היא שומרת על גמישות בתנאים ובמבנה העסקה כדי להתאים לצרכים הייחודיים של כל חברה. -
פורטפוליו מגוון עם חברות בולטות
בקרן השקיעו במספר חברות מובילות בזירה הטכנולוגית, בהן חברות שפועלות בתחומים כמו סייבר, דאטה, פלטפורמות ענן ואוטומציה. חלק מהחברות שהקרן תמכה בהן הגיעו להנפקה או למכירה בהיקפים משמעותיים. -
גב חזק וניסיון מצטבר
ICP פועלת כחלק מבית ההשקעות ION, אחד מהשחקנים המובילים בישראל בתחום ההשקעות האלטרנטיביות. הקרן נהנית מניסיון מצטבר של צוות ניהולי ותיק, עם מומחיות בניתוח שווקים גלובליים וזיהוי מגמות טכנולוגיות מוקדמות.
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
