מייסדי Daylight, חגי שפירא ואלדד רודיק. קרדיט: רון שושןמייסדי Daylight, חגי שפירא ואלדד רודיק. קרדיט: רון שושן

דיילייט מגייסת 33 מיליון דולר, 3 חודשים לאחר הסיד

הסטארטאפ הישראלי בתחום הסייבר, שמפתח פלטפורמת MDR מבוססת בינה מלאכותית, השלים סבב גיוס A נוסף, ומביא את סך ההון שגייס מאז הקמתו ליותר מ-40 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה דיילייט

חברת הסייבר הישראלית דיילייט (Daylight) הודיעה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 33 מיליון דולר, שלושה חודשים בלבד לאחר וסבב הסיד הראשוני שלה. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית Craft Ventures, שידועה בהשקעותיה בחברות בולטות כמו טסלה, SpaceX, Slack, ורדיט. בין המשקיעים שהשתתפו בסבב הקודם נמנים מייסדי חברות הסייבר המובילות בישראל, אסף רפפורט (Wiz), יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל (Armis), תמר בר־אילן ויותם שגב (Cyera), וכן מייסדי Torq ו-EON. לאחר הסבב הנוכחי עומד סך ההון שגייסה החברה על למעלה מ-40 מיליון דולר בתוך פחות מרבעון, הישג יוצא דופן גם ביחס לשוק הסייבר התחרותי.

ההון שגויס ישמש את דיילייט להרחבת הפעילות הבינלאומית שלה, להקמת צוותי שיווק ומכירות בארצות הברית, ולהמשך פיתוח הפלטפורמה המתקדמת שלה בתחום MDR (שירות מנוהל לזיהוי ותגובה לאיומי סייבר), המשלבת בינה מלאכותית מתקדמת עם מומחי סייבר אנושיים.

דיילייט פיתחה פלטפורמה ייחודית המבוססת על Agentic AI, בינה מלאכותית הפועלת כסוכן עצמאי המסוגל לבצע באופן אוטונומי חלקים נרחבים מתהליכי הזיהוי, הניתוח והתגובה לאירועי סייבר. הפלטפורמה מבצעת איתור, ניתוח ואימות של התרעות בזמן אמת, תוך ניתוח ההקשר העסקי של כל התראה והבנה של סביבת העבודה הארגונית.

השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין פיקוח אנושי של אנליסטים מנוסים מאפשר לדיילייט להציע תגובה מהירה ומדויקת יותר לאיומים, תוך הפחתה כמעט מוחלטת של התראות שווא, אחת הבעיות המרכזיות בתחום ה-SOC וה-MDR. 

יתרון משמעותי נוסף של הפלטפורמה הוא קלות ההטמעה: ניתן לחבר אותה לכל מערכת קיימת, בענן או מקומית, תוך פחות משעה, והיא פועלת באופן רציף 24/7.

חגי שפירא, מנכ"ל דיילייט: "סבב הגיוס המהיר והתמיכה מצד מובילי התעשייה בישראל ובעולם משקפים את האמון בחזון של Daylight וביכולת שלנו להוביל את הדור הבא של פתרונות אבטחת הסייבר. כיום אנו מחליפים פתרונות של חברות המובילות את דירוגי Gartner, בקרב ארגונים גדולים בארה״ב ובאירופה. לקוחותינו מדווחים על כיסוי מלא ומשופר בהשוואה למערכות אבטחה קודמות, כדוגמה לכך בעולמות אבטחת הענן לקוחותינו הגיעו למצב של אפס איומים פתוחים. אנו נמצאים בתחילתו של מסע שאפתני, שבמהלכו נמשיך להאיץ את הפיתוח, להתרחב לתחומי אבטחה נוספים ולבסס את Daylight כחברה מובילה בזירת אבטחת המידע העולמית".

קווין גבורה, מנהל השקעות הסייבר ב-Craft Ventures: "החלטנו להוביל את סבב ההשקעה ב-Daylight מתוך אמונה ביכולת שלה להגדיר מחדש את תחום ה-MDR באמצעות שילוב ייחודי של בינה מלאכותית ומומחיות אנושית. בשוק בו ארגונים מתקשים להתמודד עם מתקפות סייבר מורכבות, Daylight מצליחה לתת מענה מקיף ומהיר שמאפשר ללקוחותיה לזהות, לנתח ולהגיב לאיומים בזמן אמת. הקצב המהיר בו החברה צומחת יחד עם האופן בו היא מיישמת חזון מורכב לכדי מוצר פעיל שמשרת כבר ארגונים מובילים, ממחישים את החדשנות שהחברה מביאה לשוק ואת הצורך האמיתי בפתרון. אנו מזהים את הפוטנציאל הרב של Daylight וצופים כי בעתיד היא תתרחב לתחומי אבטחה נוספים"

דיילייט נוסדה על ידי חגי שפירא ואלדד רודיק, יוצאי יחידות טכנולוגיות של חיל המודיעין, ומעסיקה כיום למעלה מ-25 עובדים בתל אביב, ניו יורק וסינגפור. החברה כבר משרתת עשרות לקוחות גלובליים מובילים בתחומי הפיננסים, הביטוח והטכנולוגיה, ביניהם חברת הייעוץ וההשקעות The Motley Fool.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.