קרדיט: דסקופקרדיט: דסקופ

חברת Descope סוגרת סבב סיד מורחב בהיקף 88 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית שעוסקת בניהול זהויות משתמשים וסוכני AI, והוקמה ב-2022 על ידי יזמי הסייבר שמאחורי Demisto, מגייסת 35 מיליון דולר נוספים בהובלת Notable Capital

רן קידר |
נושאים בכתבה AI

חברת Descope, הפועלת בתחום הסייבר והבינה המלאכותית, הודיעה על הרחבת סבב הסיד שלה ל-88 מיליון דולר, לאחר גיוס נוסף של 35 מיליון דולר. בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים בחברה, בהובלת Notable Capital ובהשתתפות קרנות בולטות נוספות בהן Lightspeed Venture Partners, Dell Technologies Capital, Unusual Ventures, Cerca Partners ו-Triventures. 

ההשקעה החדשה תאפשר לחברה להעמיק את פעילות המו"פ, להתרחב לשווקים בינלאומיים נוספים ולגייס עובדים בתחומי הפיתוח, המוצר ושירות הלקוחות. במקביל, הכריזה Descope על הקמת ועדה מייעצת המורכבת מבכירים בחברות בינלאומיות גדולות, ביניהם מנהלי טכנולוגיה ומידע מ־GoFundMe, Databricks, GoodRx, MongoDB, OpenWeb ו-You.com, שילוו את החברה בהמשך פיתוח מוצריה ויוודאו שהמיקוד נשאר בצרכי הלקוחות. 

החברה הוקמה ב-2022 על ידי צוות יזמים סדרתיים בהובלת סלביק מרקוביץ', אשר נמנה עם מייסדי חברת Demisto,  שנרכשה ב־2019 על ידי פאלו אלטו תמורת כ-600 מיליון דולר. המייסדים של Descope כוללים גם את רישי בהרגבה, גיא רינת, דן שראל, דורון שרון, מאיר והנון, אביעד ליכטנשטט וגלעד שריקי. מאז השקתה בפברואר 2023 עם סיד ראשוני של 53 מיליון דולר, החברה משרתת אלפי ארגונים ברחבי העולם ומספקת פתרונות ניהול זהויות למאות מיליוני משתמשים. 

פלטפורמת Descope מתמקדת בניהול זהויות משתמשים חיצוניים, סוכני AI ושרתי MCP, עם ממשק no-code/low-code שמאפשר לארגונים להטמיע תהליכי הרשמה, התחברות ואימות בקלות ובמהירות. הפתרון נועד לשפר את חוויית הלקוח, להגן מפני השתלטות על חשבונות, ולספק שכבות אבטחה מתקדמות המותאמות גם לעולם ה־AI. 

סלביק מרקוביץ', מנכ"ל ומייסד שותף, אמר כי “אנו מודים על האמון שנותנים בנו הלקוחות וקהילת המפתחים, על השותפות של המשקיעים שמוכחת שוב בגיוס החדש ועל המסירות והביצועים של צוות עובדי החברה. אנחנו מצפים להמשך המסע ולהגשמת החזון שלנו – לאפשר למפתחים להפחית באופן דרמטי את ההתעסקות היומיומית בניהול משתמשים וכיבוי השריפות הכרוכות בכך.” 

אורן יונגר, שותף מנהל ב־Notable Capital, הוסיף: “עלייתם של סוכני AI ושרתי MCP מחייבת חשיבה מחודשת על אבטחה, כשתחום ניהול הזהות נמצא במרכזה. Descope התבססה כשחקן משמעותי בשוק זהויות הלקוחות, עם חדשנות טכנולוגית ומהירות מוצר שמניחים את הבסיס להפיכתה לספק הזהויות המועדף גם לאקוסיסטם של סוכני AI.” גם היועצים שהצטרפו לוועדה החדשה לא חסכו במחמאות. 

ארני כץ, מנהל הטכנולוגיה והמוצר הראשי של GoFundMe, אמר כי “השותפות עם Descope שינתה את כללי המשחק עבור צוותי ההנדסה והמוצר שלנו. הפלטפורמה מבוססת ה’אבנים‘ מאפשרת לנו לייצר חוויות משתמש נטולות חיכוך ולחסוך זמן רב למפתחים.” 

קיראו עוד ב"BizTech"

ניטין שינגייט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של GoodRx, הוסיף: “המעבר מפתרונות CIAM עתירי קוד לפלטפורמה של Descope שיפר משמעותית את הגמישות והזריזות שלנו, ואיפשר לנו להציע חוויות כניסה חלקות ובטוחות במובייל ובווב.” עם למעלה מאלף ארגונים – מחברות סטארט־אפ צעירות ועד תאגידי Fortune 500 – שכבר עושים שימוש יומיומי בפלטפורמת Descope, נראה שהחברה ממוצבת היטב להפוך לשחקן דומיננטי בזירת ניהול הזהויות וההרשאות בעידן ה־AI.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנתרופיק
צילום: טוויטר

אנתרופיק משיקה מודל שיכול לתכנת 30 שעות ברציפות

אנתרופיק משיקה את Claude Sonnet 4.5 עם יכולות קידוד מתקדמות ועבודה רציפה של עד 30 שעות, צעד שמחזק את מעמדה מול OpenAI וגוגל ומבליט את הצורך של חברות להתאים תהליכי עבודה כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של ה-AI

אדיר בן עמי |

אנתרופיק השיקה מודל בינה מלאכותית חדש שמיועד לכתוב קוד טוב יותר ולתקופות ארוכות יותר מהגרסאות הקודמות. המודל החדש, Claude Sonnet 4.5, יודע לעבוד באופן עצמאי על משימות קידוד עד 30 שעות רצוף, לעומת שבע שעות בלבד במודל הקודם, Claude Opus 4. זה לא במקרה שההשקה מגיעה שבוע לפני כנס המפתחים השנתי של OpenAI, המתחרה הישירה.


אנתרופיק מובילה בבניית מה שנקרא "סוכני AI" - מודלים שמטפלים במשימות מורכבות בשביל המשתמש, במיוחד בכל מה שקשור לכתיבה ותיקון קוד. החברה, שמוערכת היום ב-183 מיליארד דולר, הגיעה באוגוסט להכנסות שנתיות של 5 מיליארד דולר. חלק גדול מהצמיחה מגיע דווקא מיכולות הקידוד שלה, שמושכות מתכנתים וחברות. ג'ארד קפלן, שותף מייסד וראש צוות המדענים באנתרופיק, אמר שהמודל החדש "חזק יותר כמעט בכל פרמטר" מהמודל העילית האחרון, Opus. החברה עובדת במקביל על גרסה משופרת של Opus, שצפויה לצאת בהמשך השנה. "אנחנו מרויחים מכך שיש לנו שימוש בשני גדלי המודלים", הוא אמר.


התחרות על תשומת הלב של מתכנתים הולכת ומתחזקת. OpenAI וגוגל של אלפאבית גם כן דוחפות קדימה עם יכולות דומות. המודל החדש כולל יכולת משופרת לפעול על המחשב של המשתמש ולבצע פעולות בשבילו, תכונה שאנתרופיק השיקה לראשונה לפני שנה. זה חלק מהמגמה הגדולה יותר של AI שלא רק עונה על שאלות, אלא באמת מבצע משימות מורכבות מתחילה ועד סוף, מה שחוסך לאנשים זמן ומאמץ.


אנתרופיק טוענת שהמודל החדש מתקדם משמעותית גם בענייה לצרכים עסקיים מעשיים, נקודה שהופכת לבעייתית בתעשייה. מחקרים אחרונים מצביעים על כך שבינה מלאכותית לא מספקת תועלת משמעותית לחברות שממהרות לאמץ אותה. אנתרופיק אומרת ש-Sonnet 4.5 מצטיין במיוחד במשימות בתחומים כמו אבטחת סייבר ושירותים פיננסיים. מייק קריגר, מנהל המוצר הראשי של אנתרופיק, אמר שלפני שחברות ירוויחו את מלוא הערך מה-AI "צריכים לקרות כמה דברים". זה כולל שיפור של המודלים עצמם, ו"אנשים שיתאימו את תהליכי העבודה שלהם". הוא הוסיף שצריך גם "רמת שותפות עמוקה יותר בין כמה מהמעבדות המובילות והארגונים האלה".


מה שקריגר בעצם אומר זה שהטכנולוגיה לבד לא מספיקה. אפילו אם המודלים משתפרים, חברות צריכות לשנות את הדרך שהן עובדות כדי באמת למצות את הפוטנציאל. זה לא רק לקנות כלי ולצפות שהוא יפתור הכל - צריך להתאים תהליכים, להכשיר עובדים, ולבנות שיטות עבודה חדשות סביב הכלים האלה.