
בדרך לפענוח ביופסיה תוך דקות: Imagene AI בגיוס נוסף של 23 מיליון דולר
הסטארטאפ הישראלי Imagene AI, שמפתח פלטפורמת בינה מלאכותית לזיהוי מוטציות סרטניות מדגימות ביופסיה תוך דקות ספורות, הודיע על גיוס סבב B בהיקף של 23 מיליון דולר, בהובלת מייסד-שותף אורקל, לארי אליסון
חברת הסטארטאפ הישראלי Imagene AI הודיעה על גיוס סבב B בהיקף של 23 מיליון דולר, בהובלתו האישית של מייסד-שותף אורקל Oracle Corp -11.34% , לארי אליסון. החברה מפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לזיהוי מוטציות סרטניות מדגימות ביופסיה תוך דקות ספורות, והמערכת שלה נמצאת כבר בשימוש בבתי חולים כמו שיבא ואיכילוב. לפני כחצי שנה, החברה חתמה על שיתוף פעולה עם Tempus AI האמריקאית Tempus AI -2.66% , שכולל שילוב הפאנל של Imagene עם מאגרי הדאטה הקליניים של Tempus, לטובת שיפור הביצועים של המודלים ולצורך הפצה רחבה לרופאים בארה"ב.
החברה הוקמה ב-2020, על ידי דין ביתן (מנכ"ל), יהונתן צלח (מדען נתונים ראשי) ושחר פורת (CTO). היא מעסיקה כ-30 עובדים, רובם בישראל. הגיוס הנוכחי מגיע לאחר לאחר גיוסי סיד ו־A מוקדמים, וזוהי ההשקעה השנייה של יו"ר ו־CTO אורקל, לארי אליסון. אליסון אינו מסתפק במעמד של משקיע, והוא גם פעיל בדיונים הטכנולוגיים. לדבריו, "היכולת של Imagene AI לאחד מידע גנומי, קליני ודימותי במודל בינה מלאכותית אחד היא בדיוק מה שיוביל את הדור הבא של תרופות מדויקות ואבחון רפואי מתקדם. הגישה שלהם פותחת את הדלת לעידן ביולוגי גמיש ומתקדם יותר של רפואה מותאמת אישית".
עם סבב זה, סך ההשקעות הכולל ב־Imagene AI עומד על 45 מיליון דולר. המשקיעים הנוספים כוללים את Blumberg Capital, Aguras Pathology Investments, ד"ר דיוויד אגוס ואייל גורה – מייסד Zebra Medical.
"זהו כבוד עבורנו לקבל שוב את תמיכתו של אחד מאנשי החזון הטכנולוגיים הבולטים בעולם," אמר דין ביתן, המנכ"ל, "אנחנו מפתחים ליבה אינטליגנטית שתאפשר לרפואה מותאמת אישית לפעול כמערכת דינמית המונעת מתובנות, החל מתכנון ניסויים בזמן אמת, דרך זיהוי מהיר של מטופלים, ועד לקבלת החלטות קליניות מושכלות יותר. המטרה שלנו היא להפוך כל ניסוי ליותר תגובתי, כל תובנה ליותר ישימה, וכל מסע טיפולי ליותר אישי".
- אורקל חזרה למחיר טרם הזינוק: האם זו הזדמנות?
- האם הצמיחה המטאורית של אורקל מגיעה על חשבון הרווחיות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהפכת הביופסיה הדיגיטלית
שלא כמו תהליכי מיפוי גנומי סטנדרטיים שדורשים שבועות של המתנה ומאות אלפי שקלים, הפתרון של Imagene AI משתמש בביופסיה שכבר נאספת עם האבחון הראשוני, ומבצע
עליה ניתוח עמוק בעזרת ראייה ממוחשבת ואלגוריתמיקה גנומית. כך ניתן לזהות נוכחות של מוטציות, לחזות את תגובת המטופל לטיפולים ספציפיים, ולבצע התאמה אישית של התרופות כמעט בזמן אמת. כל זאת תוך שתי דקות בלבד, ובעלות שולית.
ביתן אמר לגבי העסקה האחרונה עם טמפוס, "שיתוף הפעולה שלנו עם טמפוס משקף חזון משותף: להפוך את האבחון המדויק מבוסס הבינה המלאכותית לסטנדרט טיפולי", והוסיף, "באמצעות שילוב המומחיות של Imagene בתחום ה-AI עם הנוכחות הקלינית הרחבה של Tempus, אנחנו לא רק משפרים ומנגישים את הגישה לאבחון מותאם אישית, אלא גם מציבים רף חדש בטיפול בסרטן ריאה, במטרה להעניק לרופאים ולמטופלים אפשרויות טיפול מדויקות יותר".
במרכז הטכנולוגיה של החברה עומדת תשתית מודולרית הניזונה ממיליוני תמונות ביופסיה, פרופילים מולקולריים ונתונים קליניים, ומעובדת באמצעות מודלים מבוססי שפה וכלים ביולוגיים שפיתחה החברה עצמאית. כך נבנה "מוח רפואי חי", שהוא בעצם מערכת שמתעדכנת באופן רציף במידע חדש, לומדת ממנו, ומאפשרת לחזות תרחישים כמו חזרת המחלה, תגובות לטיפול, או התאמה של ניסויים קליניים. הפלטפורמה מאפשרת גם לחברות פארמה לקצר ולייעל את תהליכי המחקר והפיתוח של תרופות חדשות.
- עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
- מיקרוסופט ו-OpenAI בלב פרשת רצח-התאבדות בקונטיקט
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
החזון של Imagene AI הוא ברור: לאפשר לחולה סרטן לקבל, כבר בפגישה הראשונה עם האונקולוג, אבחנה מדויקת וטיפול מותאם אישית – לא בעוד שבועות, אלא תוך דקות.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
כספי מרחיב את פעילות Swish Ventures באמצעות הקרן החדשה, עם יכולת להשקיע בחברות פורטפוליו משלב הסיד לשלב הצמיחה בין חברות הפורטפוליו של סוויש: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai
משקיע ההון סיכון וכוכב ה-NBA לשעבר, עומרי כספי, מרחיב את פעילות קרן Swish Ventures עם גיוס של 100 מיליון דולר לקרן השקעות המשך (Opportunity Fund). הגיוס מעלה את היקף הנכסים המנוהלים ל-300 מיליון דולר ומרחיב את פעילות הקרן להשקיע בחברות פורטפוליו גם בהמשך להשקעות שביצעה דרך קרן הסיד בהיקף של 63 מיליון דולר, ובכך להמשיך לתמוך בחברות גם בשלבי הצמיחה ועד להפיכתן לחברות גלובליות בוגרות.
קרן האופורטוניטי מתכננת להצטרף לכשמונה השקעות בתחומי הסייבר, תשתיות טכנולוגיות ו-AI. עם צ’קים בטווח ממוצע של 10 מיליון דולר. במקביל, היא תמשיך להיות שותפה אקטיבית בעבודה עם היזמים ובבניית החברה. בין חברות הפורטפוליו של סוויש נמנות: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai. המשקיעים בקרן כוללים גופים מוסדיים מישראל ומארה”ב, לצד פמלי אופיס. המצטרפים למשקיעים קודמים בהם קרן סקוייה.
לדברי עומרי כספי: “יש לנו הזכות לעבוד עם יזמים יוצאי דופן שבונים חברות שמשנות תעשיות שלמות בסייבר, AI ותשתיות טכנולוגיות. מהיום הראשון בנינו את סוויש סביב עיקרון אחד: לעמוד מאחורי
היזמים שלנו לאורך כל הדרך. אנחנו לא רק כותבים צ’ק - אנחנו זמינים בשביל החברות שלנו בכל רגע, כדי לעזור להם בגיוסי כספים, עובדים, בפתיחת דלתות ובכל מה שצריך כדי לבנות חברה גדולה. הקרן החדשה מאפשרת לנו להמשיך את הליווי גם כשהחברות גדלות, לתמוך בסבבי גיוס מתקדמים
וליצור הזדמנויות השקעה נוספות למשקיעים שלנו.” קרן Swish Ventures, שהושקה בתחילת 2025, מתמקדת בהשקעה בסטארטאפים המובלים על ידי יזמים מובילים, הפונים לשווקים גדולים. הקרן מנוהלת על ידי עומרי כספי, המשמש מייסד ושותף מנהל, ואורי שטרייכמן, מוביל טכנולוגי והשקעות.
כספי, שיחק במשך עשור בליגת ה-NBA והיה קפטן נבחרת ישראל בכדורסל. הוא לא הראשון מענף הכדורסל שעושה זאת. קדמו למשל קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו עם כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות שבהן הן DocuSign שהונפקה בנאסד"ק ו-DayTwo המאפשרת לאזן
את רמות הסוכר בדם. לאחר השהות הארוכה בארה"ב והחזרה לישראל, הגביר כספי את פעילותו כמשקיע אנג'ל במיזמים בשלב מוקדם, בהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד.
