Fortinet HQ_צילום יחצ
Fortinet HQ_צילום יחצ

פורטינט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Suridata

פורטינט מחזקת את פלטפורמת ה-SASE שלה עם רכישת הסטארט-אפ הישראלי Suridata, המספק פתרון מתקדם לניטור ואכיפת מדיניות אבטחה ביישומי SaaS

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אקזיט

חברת אבטחת הסייבר הגלובלית פורטינט Fortinet -1.35%   הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי Suridata, המתמחה באבטחת יישומי SaaS. החברה הנרכשת, שנוסדה בישראל, פיתחה פתרון לניהול מצב האבטחה של שירותים מבוססי ענן (SSPM - SaaS Security Posture Management), אשר ישולב כעת בפלטפורמת ה-SASE המאוחדת של פורטינט.

המהלך מגיע על רקע אתגרי אבטחה הולכים וגוברים סביב יישומי SaaS. לפי דוח מפת האיומים של פורטינט לשנת 2025, נרשמה בשנה החולפת עלייה של 42% במספר הרשומות הגנובות, לרמה של למעלה מ-100 מיליארד, כאשר רבים מהתוקפים כלל אינם פורצים למערכות, אלא פשוט מתחברים אליהן באמצעות זהויות גנובות.

הגבול החדש והפרוץ של הרשת ככל שיותר ארגונים מאמצים פתרונות SaaS, נוצרות נקודות תורפה חדשות, החל בשגיאות קונפיגורציה וניהול הרשאות, דרך Shadow IT, ועד שימוש לרעה באינטגרציות AI. בעוד ספקי הענן מציעים תשתית מאובטחת, האחריות לאבטחת הנתונים וההרשאות בפועל נופלת על הארגון עצמו, ולעיתים מדובר באתגר מורכב מדי עבור צוותי ה-IT והסייבר.

Suridata מספקת פתרון שמבצע ניטור שוטף, הערכת סיכונים ואכיפת מדיניות אבטחה בענן. הפלטפורמה יודעת לזהות קונפיגורציות מסוכנות, שימושים בלתי מורשים, ולבצע בקרה על אפליקציות SaaS, כולל כאלה המשלבות בינה מלאכותית. בנוסף, הפתרון מאפשר ניתוח סיכונים חוצה-מערכות באמצעות שילוב נתונים מרשת, ענן ונקודות קצה, מה שהופך אותו לתוספת טבעית לפלטפורמת Fortinet Unified SASE.

פורטינט מחזקת את מעמדה בעולם ה-SASE פורטינט, אחת מחברות הסייבר המובילות בעולם עם למעלה מ-500 אלף לקוחות, פועלת במגוון תחומי אבטחת מידע, החל בחומות אש ועד פתרונות CASB, SASE ו-ZTNA. הרכישה הנוכחית ממחישה את כוונתה להעמיק את אחיזתה בעולמות ה-SaaS והענן.

במבט על תחום הסייבר הרחב יותר, חברות כמו פורטינט, פאלו אלטו נטוורקס וצ'ק פוינט נהנות מהביקוש ההולך וגובר להגנה על סביבות היברידיות, בהן עובדים מתחברים מהבית, אפליקציות רצות בענן והמידע זורם בין מערכות ללא גבולות ברורים. פתרונות SASE, המשלבים גישה מאובטחת עם יכולות זיהוי ובקרה, הפכו לסטנדרט החדש עבור ארגונים.

Suridata מצטרפת לשורת רכישות של חברות סייבר ישראליות בשנים האחרונות, כאשר הפעם מדובר בשילוב אסטרטגי עם פלטפורמה קיימת שמופצת לעשרות אלפי לקוחות בעולם. ההשתלבות הצפויה של הטכנולוגיה בפורטינט מחזקת את תחום SSPM, שהפך בשנים האחרונות לאחד התחומים המבוקשים בעולם אבטחת הענן.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".