פורטינט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Suridata

פורטינט מחזקת את פלטפורמת ה-SASE שלה עם רכישת הסטארט-אפ הישראלי Suridata, המספק פתרון מתקדם לניטור ואכיפת מדיניות אבטחה ביישומי SaaS

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אקזיט

חברת אבטחת הסייבר הגלובלית פורטינט Fortinet -0.27%   הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי Suridata, המתמחה באבטחת יישומי SaaS. החברה הנרכשת, שנוסדה בישראל, פיתחה פתרון לניהול מצב האבטחה של שירותים מבוססי ענן (SSPM - SaaS Security Posture Management), אשר ישולב כעת בפלטפורמת ה-SASE המאוחדת של פורטינט.

המהלך מגיע על רקע אתגרי אבטחה הולכים וגוברים סביב יישומי SaaS. לפי דוח מפת האיומים של פורטינט לשנת 2025, נרשמה בשנה החולפת עלייה של 42% במספר הרשומות הגנובות, לרמה של למעלה מ-100 מיליארד, כאשר רבים מהתוקפים כלל אינם פורצים למערכות, אלא פשוט מתחברים אליהן באמצעות זהויות גנובות.

הגבול החדש והפרוץ של הרשת ככל שיותר ארגונים מאמצים פתרונות SaaS, נוצרות נקודות תורפה חדשות, החל בשגיאות קונפיגורציה וניהול הרשאות, דרך Shadow IT, ועד שימוש לרעה באינטגרציות AI. בעוד ספקי הענן מציעים תשתית מאובטחת, האחריות לאבטחת הנתונים וההרשאות בפועל נופלת על הארגון עצמו, ולעיתים מדובר באתגר מורכב מדי עבור צוותי ה-IT והסייבר.

Suridata מספקת פתרון שמבצע ניטור שוטף, הערכת סיכונים ואכיפת מדיניות אבטחה בענן. הפלטפורמה יודעת לזהות קונפיגורציות מסוכנות, שימושים בלתי מורשים, ולבצע בקרה על אפליקציות SaaS, כולל כאלה המשלבות בינה מלאכותית. בנוסף, הפתרון מאפשר ניתוח סיכונים חוצה-מערכות באמצעות שילוב נתונים מרשת, ענן ונקודות קצה, מה שהופך אותו לתוספת טבעית לפלטפורמת Fortinet Unified SASE.

פורטינט מחזקת את מעמדה בעולם ה-SASE פורטינט, אחת מחברות הסייבר המובילות בעולם עם למעלה מ-500 אלף לקוחות, פועלת במגוון תחומי אבטחת מידע, החל בחומות אש ועד פתרונות CASB, SASE ו-ZTNA. הרכישה הנוכחית ממחישה את כוונתה להעמיק את אחיזתה בעולמות ה-SaaS והענן.

במבט על תחום הסייבר הרחב יותר, חברות כמו פורטינט, פאלו אלטו נטוורקס וצ'ק פוינט נהנות מהביקוש ההולך וגובר להגנה על סביבות היברידיות, בהן עובדים מתחברים מהבית, אפליקציות רצות בענן והמידע זורם בין מערכות ללא גבולות ברורים. פתרונות SASE, המשלבים גישה מאובטחת עם יכולות זיהוי ובקרה, הפכו לסטנדרט החדש עבור ארגונים.

Suridata מצטרפת לשורת רכישות של חברות סייבר ישראליות בשנים האחרונות, כאשר הפעם מדובר בשילוב אסטרטגי עם פלטפורמה קיימת שמופצת לעשרות אלפי לקוחות בעולם. ההשתלבות הצפויה של הטכנולוגיה בפורטינט מחזקת את תחום SSPM, שהפך בשנים האחרונות לאחד התחומים המבוקשים בעולם אבטחת הענן.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.