Groundcover הישראלית מגייסת 35 מיליון דולר

סך הגיוסים של החברה שפיתחה פלטפורמת ניטור לאפליקציות בענן אחרי הסבב הנוכחי מסתכם בכ-60 מיליון דולר מאז ההקמה ב-2021

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה Groundcover גיוס הון

חברת Groundcover, המפתחת פלטפורמת ניטור לאפליקציות ותשתיות בענן, השלימה סבב גיוס B בסך 35 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Zeev Ventures של אורן זאב, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Heavybit, Jibe Ventures ו-Angular Ventures, וההשקעה הנוכחית מביאה את סך גיוסי ההון של החברה ל-60 מיליון דולר מאז הקמתה.

 

הפלטפורמה של Groundcover מבוססת על טכנולוגיית eBPF בשילוב ארכיטקטורת (Bring Your Own Cloud (BYOC, המאפשרת לארגונים ניטור יעיל וחסכוני של אפליקציות ותשתיות בענן. הפלטפורמה ניתנת להטמעה מהירה ומציעה מודל תמחורשהופך את תחום ה-Observability לזמין יותר.

 

החברה נוסדה בשנת 2021 על ידי שחר אזולאי שמכהן כמנכ"ל ויחזקאל רבינוביץ' שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה, ששירתו יחד ביחידת הסייבר של משרדי ראש הממשלה. בשנה האחרונה צמחה Groundcover בלמעלה מ-500% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) וביססה שותפויות אסטרטגיות עם AWS, GCP. החברה מעסיקה 60 עובדים בישראל ובארה"ב. החברה ציינה כי ההשקעה הנוכחית תשמש להרחבת הפעילות בשוק האמריקאי, במטרה להחליף פתרונות ניטור מסורתיים כגון: Datadog, New Relic Grafana Cloud ואחרים.

 

"הפלטפורמה שלנו מספקת יוכלות ניטור רחבות ונותנת ערך גבוה יותר בהשוואה לפתרונות המסורתיים, שנמצאים בשוק כבר יותר מעשור", מסר שחר אזולאי, מייסד שותף ומנכ"ל Groundcover. "אנחנו הראשונים שבנינו פתרון ניטור על בסיס טכנולוגיית eBPF, והיום אנחנו מובילים את מהפכת ה- BYOC בשוק. גישה זו מאפשרת לארגונים לשמור את הנתונים שלהם בסביבה מקומית (on-premise) ועדיין ליהנות מכל היתרונות של חוויית SaaS".

 

"הטכנולוגיה של Groundcover משנה לחלוטין את כללי המשחק בתחום ניטור הענן", מסר אורן זאב, מייסד Zeev Ventures. "הטכנולוגיות עליהן מבוססת הפלטפורמה מציבה סטנדרט חדש בהיקף הכיסוי, היעילות ורמת האבטחה. תחום ניטור הענן מתקדם במהירות, במיוחד עם כניסתם של כלי הבינה המלאכותית. בשל הארכיטקטורה הייחודית והמודרנית שלה, groundcover נמצאת על המסלול המהיר לעקוף את הפתרונות המיושנים ולהוביל את השוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.