אמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לוי
אמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לוי

חברת הסייבר פנטרה מגייסת 60 מיליון דולר

הגיוס מעלה את סך הגיוסים של פנטרה לכ-250 מיליון דולר; החברה צופה להגיע ל-ARR של כ-100 מיליון דולר בטווח של כשנה וחצי

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה פנטרה גיוס הון

יוניקורן הסייבר פנטרה, העוסקת בתחום אימות אבטחת הסייבר האוטומטי, מודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב D בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפות Farallon Capital Management . הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון בחברה לסכום של כ-250 מיליון דולר. מאז סבב הגיוס הקודם בדצמבר 2021, פנטרה הגדילה את סך ההכנסות השנתיות (ARR) ביותר מ-300%, הכפילה את מספר הלקוחות שלה והשיקה 4 מוצרים חדשים. פנטרה מעסיקה כיום כ- 400 עובדים, ומגייסת עשרות עובדים בארץ ובעולם.


פנטרה מדמה באופן אוטומטי טכניקות תקיפת סייבר כדי לחשוף פערי אבטחה ברשתות ארגוניות - בסביבות מקומיות (on-prem), בענן, ובאתרים ונכסים דיגיטליים החשופים לאינטרנט - פערים הניתנים לניצול על ידי תוקפים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחה ארגוניים לנתח את נתיבי ההתקפה האפשריים, לזהות את מקור החולשה האבטחתית ולתעדף פתרונות לתיקון לפי רמת הסיכון הארגונית, על מנת להפחית את סיכוני הסייבר.


"צוותי האבטחה נדרשים למצוא מענה לאיומים אוטומטיים מורכבים על פני משטחי תקיפה רחבים, עימם שיטות הבדיקה המסורתיות לא מצליחות להתמודד", מסר אמיתי רצון, מנכ"ל פנטרה. "ההשקעה הזו מאפשרת לנו להאיץ את החדשנות ולהרחיב את הפלטפורמה שלנו על מנת לעזור לארגונים לבחון את האבטחה שלהם באופן רציף מול אותן התקפות. בה בעת שאנו רושמים הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, חווים צמיחה בריאה ועקבית ונהנים מקופת מזומנים גדולה, הבעת האמון הנוכחית מהמשקיעים תאפשר לנו להמשיך ולממש את האסטרטגיה שלנו ולחצות את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות שנתיות בתוך מספר שנים. כחלק מאסטרטגית הצמיחה שלנו, אנו בוחנים הזדמנויות למיזוגים ורכישות אסטרטגיות כדי לייצר מומנטום של קונסולידציה בשוק ולספק ערך גדול יותר ללקוחותינו".


"פנטרה הגדירה מחדש את שיטות הבדיקה והאימות של אבטחות הסייבר הארגוניות", מסר ריצ'רד סיוואלד, שותף מנהל ב- Evolution Equity Partners. "צמיחתה יוצאת הדופן לאורך השנים, הקצב המואץ בו מאמצים ארגונים ברחבי העולם את הפתרונות של החברה, והחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך שלה, ממצבים אותה כמובילה הברורה בתחום מערכות אימות הגנות הסייבר. אנו גאים להוביל את ההשקעה הזו ולהמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם פנטרה בזמן שהיא מתרחבת גלובלית, משדרגת את הטכנולוגיה שלה וממשיכה לקבוע את הסטנדרט התעשייתי לבדיקת הגנות סייבר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.