אמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לוי
אמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לוי

חברת הסייבר פנטרה מגייסת 60 מיליון דולר

הגיוס מעלה את סך הגיוסים של פנטרה לכ-250 מיליון דולר; החברה צופה להגיע ל-ARR של כ-100 מיליון דולר בטווח של כשנה וחצי

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה פנטרה גיוס הון

יוניקורן הסייבר פנטרה, העוסקת בתחום אימות אבטחת הסייבר האוטומטי, מודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב D בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפות Farallon Capital Management . הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון בחברה לסכום של כ-250 מיליון דולר. מאז סבב הגיוס הקודם בדצמבר 2021, פנטרה הגדילה את סך ההכנסות השנתיות (ARR) ביותר מ-300%, הכפילה את מספר הלקוחות שלה והשיקה 4 מוצרים חדשים. פנטרה מעסיקה כיום כ- 400 עובדים, ומגייסת עשרות עובדים בארץ ובעולם.


פנטרה מדמה באופן אוטומטי טכניקות תקיפת סייבר כדי לחשוף פערי אבטחה ברשתות ארגוניות - בסביבות מקומיות (on-prem), בענן, ובאתרים ונכסים דיגיטליים החשופים לאינטרנט - פערים הניתנים לניצול על ידי תוקפים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחה ארגוניים לנתח את נתיבי ההתקפה האפשריים, לזהות את מקור החולשה האבטחתית ולתעדף פתרונות לתיקון לפי רמת הסיכון הארגונית, על מנת להפחית את סיכוני הסייבר.


"צוותי האבטחה נדרשים למצוא מענה לאיומים אוטומטיים מורכבים על פני משטחי תקיפה רחבים, עימם שיטות הבדיקה המסורתיות לא מצליחות להתמודד", מסר אמיתי רצון, מנכ"ל פנטרה. "ההשקעה הזו מאפשרת לנו להאיץ את החדשנות ולהרחיב את הפלטפורמה שלנו על מנת לעזור לארגונים לבחון את האבטחה שלהם באופן רציף מול אותן התקפות. בה בעת שאנו רושמים הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, חווים צמיחה בריאה ועקבית ונהנים מקופת מזומנים גדולה, הבעת האמון הנוכחית מהמשקיעים תאפשר לנו להמשיך ולממש את האסטרטגיה שלנו ולחצות את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות שנתיות בתוך מספר שנים. כחלק מאסטרטגית הצמיחה שלנו, אנו בוחנים הזדמנויות למיזוגים ורכישות אסטרטגיות כדי לייצר מומנטום של קונסולידציה בשוק ולספק ערך גדול יותר ללקוחותינו".


"פנטרה הגדירה מחדש את שיטות הבדיקה והאימות של אבטחות הסייבר הארגוניות", מסר ריצ'רד סיוואלד, שותף מנהל ב- Evolution Equity Partners. "צמיחתה יוצאת הדופן לאורך השנים, הקצב המואץ בו מאמצים ארגונים ברחבי העולם את הפתרונות של החברה, והחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך שלה, ממצבים אותה כמובילה הברורה בתחום מערכות אימות הגנות הסייבר. אנו גאים להוביל את ההשקעה הזו ולהמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם פנטרה בזמן שהיא מתרחבת גלובלית, משדרגת את הטכנולוגיה שלה וממשיכה לקבוע את הסטנדרט התעשייתי לבדיקת הגנות סייבר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.