חברת הסייבר פנטרה מגייסת 60 מיליון דולר
הגיוס מעלה את סך הגיוסים של פנטרה לכ-250 מיליון דולר; החברה צופה להגיע ל-ARR של כ-100 מיליון דולר בטווח של כשנה וחצי
יוניקורן הסייבר פנטרה, העוסקת בתחום אימות אבטחת הסייבר האוטומטי, מודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב D בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפות Farallon Capital Management . הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון בחברה לסכום של כ-250 מיליון דולר. מאז סבב הגיוס הקודם בדצמבר 2021, פנטרה הגדילה את סך ההכנסות השנתיות (ARR) ביותר מ-300%, הכפילה את מספר הלקוחות שלה והשיקה 4 מוצרים חדשים. פנטרה מעסיקה כיום כ- 400 עובדים, ומגייסת עשרות עובדים בארץ ובעולם.
פנטרה מדמה באופן אוטומטי טכניקות תקיפת סייבר כדי לחשוף פערי אבטחה ברשתות ארגוניות - בסביבות מקומיות (on-prem), בענן, ובאתרים ונכסים דיגיטליים החשופים לאינטרנט - פערים הניתנים לניצול על ידי תוקפים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחה ארגוניים לנתח את נתיבי ההתקפה האפשריים, לזהות את מקור החולשה האבטחתית ולתעדף פתרונות לתיקון לפי רמת הסיכון הארגונית, על מנת להפחית את סיכוני הסייבר.
"צוותי האבטחה נדרשים למצוא מענה לאיומים אוטומטיים מורכבים על פני משטחי תקיפה רחבים, עימם שיטות הבדיקה המסורתיות לא מצליחות להתמודד", מסר אמיתי רצון, מנכ"ל פנטרה. "ההשקעה הזו מאפשרת לנו להאיץ את החדשנות ולהרחיב את הפלטפורמה שלנו על מנת לעזור לארגונים לבחון את האבטחה שלהם באופן רציף מול אותן התקפות. בה בעת שאנו רושמים הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, חווים צמיחה בריאה ועקבית ונהנים מקופת מזומנים גדולה, הבעת האמון הנוכחית מהמשקיעים תאפשר לנו להמשיך ולממש את האסטרטגיה שלנו ולחצות את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות שנתיות בתוך מספר שנים. כחלק מאסטרטגית הצמיחה שלנו, אנו בוחנים הזדמנויות למיזוגים ורכישות אסטרטגיות כדי לייצר מומנטום של קונסולידציה בשוק ולספק ערך גדול יותר ללקוחותינו".
"פנטרה הגדירה מחדש את שיטות הבדיקה והאימות של אבטחות הסייבר הארגוניות", מסר ריצ'רד סיוואלד, שותף מנהל ב- Evolution Equity Partners. "צמיחתה יוצאת הדופן לאורך השנים, הקצב המואץ בו מאמצים ארגונים ברחבי העולם את הפתרונות של החברה, והחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך שלה, ממצבים אותה כמובילה הברורה בתחום מערכות אימות הגנות הסייבר. אנו גאים להוביל את ההשקעה הזו ולהמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם פנטרה בזמן שהיא מתרחבת גלובלית, משדרגת את הטכנולוגיה שלה וממשיכה לקבוע את הסטנדרט התעשייתי לבדיקת הגנות סייבר".

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.