אמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לויאמיתי רצון מנכל פנטרה; קרדיט: ויקטור לוי

חברת הסייבר פנטרה מגייסת 60 מיליון דולר

הגיוס מעלה את סך הגיוסים של פנטרה לכ-250 מיליון דולר; החברה צופה להגיע ל-ARR של כ-100 מיליון דולר בטווח של כשנה וחצי

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה פנטרה גיוס הון

יוניקורן הסייבר פנטרה, העוסקת בתחום אימות אבטחת הסייבר האוטומטי, מודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב D בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפות Farallon Capital Management . הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון בחברה לסכום של כ-250 מיליון דולר. מאז סבב הגיוס הקודם בדצמבר 2021, פנטרה הגדילה את סך ההכנסות השנתיות (ARR) ביותר מ-300%, הכפילה את מספר הלקוחות שלה והשיקה 4 מוצרים חדשים. פנטרה מעסיקה כיום כ- 400 עובדים, ומגייסת עשרות עובדים בארץ ובעולם.


פנטרה מדמה באופן אוטומטי טכניקות תקיפת סייבר כדי לחשוף פערי אבטחה ברשתות ארגוניות - בסביבות מקומיות (on-prem), בענן, ובאתרים ונכסים דיגיטליים החשופים לאינטרנט - פערים הניתנים לניצול על ידי תוקפים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחה ארגוניים לנתח את נתיבי ההתקפה האפשריים, לזהות את מקור החולשה האבטחתית ולתעדף פתרונות לתיקון לפי רמת הסיכון הארגונית, על מנת להפחית את סיכוני הסייבר.


"צוותי האבטחה נדרשים למצוא מענה לאיומים אוטומטיים מורכבים על פני משטחי תקיפה רחבים, עימם שיטות הבדיקה המסורתיות לא מצליחות להתמודד", מסר אמיתי רצון, מנכ"ל פנטרה. "ההשקעה הזו מאפשרת לנו להאיץ את החדשנות ולהרחיב את הפלטפורמה שלנו על מנת לעזור לארגונים לבחון את האבטחה שלהם באופן רציף מול אותן התקפות. בה בעת שאנו רושמים הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, חווים צמיחה בריאה ועקבית ונהנים מקופת מזומנים גדולה, הבעת האמון הנוכחית מהמשקיעים תאפשר לנו להמשיך ולממש את האסטרטגיה שלנו ולחצות את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות שנתיות בתוך מספר שנים. כחלק מאסטרטגית הצמיחה שלנו, אנו בוחנים הזדמנויות למיזוגים ורכישות אסטרטגיות כדי לייצר מומנטום של קונסולידציה בשוק ולספק ערך גדול יותר ללקוחותינו".


"פנטרה הגדירה מחדש את שיטות הבדיקה והאימות של אבטחות הסייבר הארגוניות", מסר ריצ'רד סיוואלד, שותף מנהל ב- Evolution Equity Partners. "צמיחתה יוצאת הדופן לאורך השנים, הקצב המואץ בו מאמצים ארגונים ברחבי העולם את הפתרונות של החברה, והחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך שלה, ממצבים אותה כמובילה הברורה בתחום מערכות אימות הגנות הסייבר. אנו גאים להוביל את ההשקעה הזו ולהמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם פנטרה בזמן שהיא מתרחבת גלובלית, משדרגת את הטכנולוגיה שלה וממשיכה לקבוע את הסטנדרט התעשייתי לבדיקת הגנות סייבר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.