הסתיים הדד ליין: יוון הציעה ביטול המשאל תמורת חילוץ, אירופה דחתה הבקשה

האולטימטום הסתיים בחצות. כרגע היבשת מסרבת לעסקה
אנגלה מרקל, צילום: Getty images Israel
דווח שוטף. יוון רשמית מוגדרת 'חדלת פירעון' לאחר שפספסה את תשלום החוב שלה בהיקף של 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע (IMF). בנוסף, אמש בחצות פקע גם תוקף תכנית החילוץ עבור יוון והכספים שהיו בה ואמורים היו להגיע ליוון - למעשה התאדו. 
במהלך של הדקה האחרונה ביקש ראש ממשלת יוון אלקסיס ציפראס הלוואה בהיקף של 29 מיליארד אירו למשך שנתיים בכדי לעבור את התקופה הקשה, וזאת ללא כל ויתורים מצד יוון כלפי האיחוד האירופי. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל דחתה את הבקשה הזו על הסף והבהירה שהיא מחכה לתוצאות 'משאל העם' היווני שיתקיים ביום א'.  
עוד קודם, ממשלת יוון הודיע במפתיע על ביטול תדריך עיתונאים והשרים בדרך כעת למפגש חירום, כנראה בכדי לדון בהצעה שהתקבלה הבוקר מצד האיחוד האירופי, הצעה שהוגדרה - ההזדמנות האחרונה. כתב רשת סקיי-ניוז ששוחח עם מזכירתו של ציפראס, הבין ממנה שלראש ממשלת יוון אין לפי שעה תכנית לטוס לבריסל להיפגש עם בכירי האיחוד. שר בכיר בממשלת יוון אמר כי ציפראס יסע לבריסל רק אם יהיה לו הסכם סגור ומוסכם ביד.
בתוך כך, אמירה משמעותית מאוד סיפק היום שר האוצר הגרמני. לפי דיווחים מפי גורמים איתם דיבר. שוובלה אמר כי גם אם אזרחי יוון יצביעו "לא" להצעת הנושים - זה עדיין לא אומר שיוון תצא מגוש האירו.
הדאקס הגרמני מאבד כעת 0.8%.
הבנק המרכזי של אירופה הודיע כי הבנקים ביוון יוגדרו סולבנטים (בעלי כושר פירעון) למשך 5 ימים לאחר חדלות פירעון. לכתבה המלאה - לחץ כאן.
הבוקר, ז'אן קלוד יונקר, יו"ר הנציבות האירופית, הגיש הצעה מחודשת לראש ממשלת יוון ציפראס שהינה בבחינת 'הצעה של הרגע האחרון' ואמר כך בנאום שנשא אתמול - "זה שבן אדם חולה זה לא אומר שהוא צריך להתאבד".
לפי רויטרס: "משרד ראש הממשלה אמר לבריסל כי הוא בוחן את ההצעה המחודשת מאתמול של יו"ר הנציבות האירופית".
באיחוד האירופי עושים מאמץ אדיר בניסיון להביא את ציפראס להגיע להסכמות, כיוון שהליכה ל'משאל עם' היא מילכוד ברור. במידה והעם היווני יגיד "לא" להצעת הנושים, הדרך של יוון אל מחוץ לגוש האירו סלולה. במידה והעם היווני יגיד "כן", ציפראס כבר הבהיר אתמול כי מפלגתו לא תהיה זו שתוביל את מהלך קבלת גזירות הנושים - וזה אומר משבר פוליטי חריף ביוון. במפלגת ה'סיריזיה' שבראשה עומד ציפראס עושים כעת מאמצים להאיץ באזרחי יוון לומר "לא" ב'משאל העם' להצעת הנושים.
שר האוצר הצרפתי, שעד כה הציג את העמדה המתונה ביותר כלפי יוון, אמר כי "אם העם היווני יצביע "כן" להצעת הנושים, נמשיך לקיים מו"מ. אם היוונים יצביעו "לא" - אנחנו הולכים לטריטוריה לא נודעת".
סניפי הבנקים ביוון עדיין סגורים, זאת מאחר והבנק המרכזי האירופי למעשה סגר ביום ראשון האחרון את הברז לבנקים. פתיחת הסניפים הייתה מביאה להתמוטטות הבנקים, שכן הציבור היה מסתער בדרישה למשוך את כספו. גם הבורסה באתונה סגורה. עם זאת, תודה (ETF) על המדד המרכזי באתונה שנסחר בוול סטריט חשף אתמול את מה שאמור היה לקרות אם הבורסה ביוון הייתה נפתחת למסחר - התרסקות של 19.5%. לחץ כאן לתעודה
תגובות לכתבה(64):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    חבל מתוח ניקרע לפעמים (ל"ת)
    ליצן 01/07/2015 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    תאכלו את הכובע שורטסיסטים הדאקס עולה
    שירי 01/07/2015 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יודעים כולם בסתר ליבם הסאגה תיגמר והכל יטוס מי שחטף מכל הבא ליד עשה כסף גם בחול
    סגור
  • 40.
    הוא ראש ממשלה ?
    צריך טיפול 01/07/2015 07:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היווני הזה מתנהג כמו ראש אירגון פשע כושל . הוא כנראה לא מבין את מצבה המדכא של ארצו ומוסיף להעמיד תנאים .
    סגור
  • קומוניסט
    הוא פשוט 01/07/2015 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואלה תמיד חיים כפרזיטים על חשבון אחרים. זוהי האדאולוגיה המעוותת והמסולפת שיכול היה בן אנוש ליצור. וכמובן היה זה יהודי.
    סגור
  • 39.
    אם בישראל השמאל היה בשלטון היינו הופכים ליוון (ל"ת)
    שמאל = הרס כלכלי 01/07/2015 06:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • צודק
    כמה שאתה 01/07/2015 08:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והסכנה הזאת עדיין קיימת באופן מוחשי.
    סגור
  • 38.
    זהירות . הבנקים צריכים לרדת (ל"ת)
    קילקילן 01/07/2015 05:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    בבורסה בתל אביב כבר פתחו בקבוקי שמפניה (ל"ת)
    אל תזרקו את הפקק 01/07/2015 02:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    מה נסגר?
    צדוק 01/07/2015 00:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התגובה היא עבור המערכת.אתם צריכים שמישהו יבצע עבורכם הגהה דחוף...
    סגור
  • 35.
    מחר יום השמחה והששון של השורטיסטים
    דולב תל אביב 01/07/2015 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כייף לי אני מרויח ים של כסףףףףףף
    סגור
  • טען עוד
  • 34.
    לא רק חוצפנים אלה חוצפנים וסחטנים
    נילי 30/06/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מתביישים לירוק לצלחת . ממש מכעיס. איך יעקרו את השן הרקובה הזו מהגוש איך
    סגור
  • 33.
    היוונים יושבים על המיליארדים וצוחקים על כולם
    o.k. 30/06/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרנים מוצאים מכולם את הכסף ובוכים שאין להם ורוצים עוד מיליארדים כסף קל בלו מאמץ
    סגור
  • 32.
    כפיות טובה
    מאיר 30/06/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מה הם רוצים הם בעצמם לא יודעים סתם פרזיטים נהנתנים כל יום סיסטה מהצהרים עד הערב וישרף העולם הם בשלהם מה איכפת להם היום מה החוב של המדינה שהמדינה תשבור את הראש מה ואיך העיקר שאנו האזרחים בחרנו באלו שהבטיחו לנו שנגמרה תקופת צנע ומגיע לנו להנות לרקוד סירטקי ולשתות אוזו כרצוננו ולעשן כל יום 3 חפ סיגריות ושהממשלה הקודמת רצתה להטיל מעמ נוסף על הסיגריות הם העיפו אותה באותו ציפראס שמפחד מהצל של עצמו ודבוק לכסא ולא יודע מה לעשות אז מה שיקרה הבטלנים היוונים יסבלו קצת וישנו קצת מעצמם לטובת המדינה שלהם אין להם בררה לבטלנים הללו פשוט לייצר יותר ולהדק חגורה יותר או שיסבלו מחוסר בררה מתנות יותר לא יקבלו ובצדק
    סגור
  • סחטן
    ציפראס שחקן קשוח 01/07/2015 00:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתמטם את כולם !למה כי יותר מדי מלקקים לא אם היה ראש לאיחוד מזמן היו נעלמים אותו כמו שאמריקה עשתה לסן לאדן וסדרם חוסיין
    סגור
  • מאיר תתעמק קצת לפני שאתה משמיץ יוונים!!!
    אוזו 30/06/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    גוש היורו שהעניק הלוואות ליוון ידע בדיוק מה המצב שם, ובכל זאת העניקו להם הלוואות ביד נדיבה ובריבית אפסית. הכיצד זה ייתכן? הרי אם אתה מגיע לבנק בבקשת הלוואה, בודקים היטב את כושר ההחזר שלך, נכון? אז הנה לך תשובה פשוטה: הם רצו להשתלט כלכלית על יוון ובעצם לחנוק אותם. אז אתה לא יכול לבוא בטענות רק ליוון, שכן הכתובת היתה על הקיר כבר במעמד נתינת ההלוואות. שים לב שנותני ההלוואות אשמים באותה מידה כמו מקבל ההלוואה ובמקרה זה הנותן נושא באשמה גדולה יותר, שכן כאמור ידע היטב מה כושר ההחזר של היוונים. זה כמו במקרי שוחד: גם הנותן וגם המקבל נושאים באשמה בחלקים שווים!!
    סגור
  • כדאי שאתה
    אוזו 01/07/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק את עצמך. תיאוריות הקונספירציה הן מרתקות וסקסיות, אך הן של מפגרים למען טיפשים.
    סגור
  • אין לך מושג על מה אתה מדבר
    אור 30/06/2015 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשחולה מקבל מרשם פעם פעמיים שלוש אבל לא לוקח את התרופות ממשיך לזלזל בהוראות הרופא זה גורלו וכעת בגסיסה בחוצפתו ובטמטום עוד מתווכח עם צוות המטפלים
    סגור
  • לאוזו תגיד תספורת כמו שהיוונים רוצים זה בסדר כן או לא (ל"ת)
    מישקה 30/06/2015 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למאיר
    משה 30/06/2015 18:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעצם יקרה בנוסף למה שכתבת גם כאוס על כל דבר כי מחוסר מזומנים לאזרחים יבוא הכאוס כי צריך דלק -צריך צריך מזון- צריך צריך שירותים של תחבורה -צריך לשלם לקופת חולים ובריאות- צריך בעצם כל דבר עולה אין חינם יותר ואין בטלה יותר מה קרה בהונגריה פולין וארצות נוספות הם הביאו קרקע חינם למפעלים חיצונים כמו טבע שלנו ועוד מפעלים שמעסיקים עובדים מקומיים משלמים פנסיות לעובדים ומשכורות המדינה נהנית המפעל מרוויח המקום בהשכרה נמוכה התשתית קיימת והכל טוב אז למה ביוון אי אפשר להקים דבר כזה למה בגלל הגאווה הלאומית או אי רצון ועדיף כמו שכתבת להיות פרזיטים על חשבון הגרמנים ויתר ארצות אירופה כל טוב לך
    סגור
  • לידיעתכם טבע מייצרת בהונגריה בעיקר אקמולי ומשחות למינהן (ל"ת)
    מנחם למשה ומאיר 30/06/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לכל המגיבים מעלי: א) יוון מנסה להתאבד!
    ב)טבע הונגריה היא 01/07/2015 02:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיום המפעל העיקרי של טבע בגלל עלויות נמוכות יותר וכחלק מתהליך של הוצאת היצור מישראל....
    סגור
  • 31.
    ימי בין המיצרים (ל"ת)
    ביבי סביח 30/06/2015 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    מחר עליות שערים חדות ביותר 3-4 אחוז (ל"ת)
    ניקבי ליזרייר 30/06/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • אני חושב 1.5-2 אחוז (ל"ת)
    שיעיריתי לניקבי 30/06/2015 17:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 29.
    כפיות הטובה של היוונים
    Z 30/06/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם וכאשר נושא הגזרות הכלכליות יעמוד למשאל עם הוא ידחה בגסות. האזרחים היוונים הנהנתנים אוהבים את רמת החיים הגבוהה שלהם, החובות שלהם לא מעניינים אותם והחוצפה שלהם מרקיעה שחקים. לעניות דעתי במידה וידחו את שיתוף הפעולה עם הגוש, יש לבודד אותם, לנתק איתם קשרי מסחר מבחוץ בעקבות המוניטין הבעייתי שנוצר להם ולתת להם להירקב. הרי אין סיבה שבעתיד המצב לא יחזור על עצמו, מאחר והם כופרים בחובות שלהם וכך יעשו זאת גם בעתיד!!!
    סגור
  • 28.
    "הכותרת מכיוון יוון היא משחק " אז על מה האופוריה?
    אלי 30/06/2015 17:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הימים הבאים יהיו תנודתיים ובכל מקרה בסוף התהליך יאבד כסף רב שיבוא לביטוי בשערי המניות.
    סגור
  • 27.
    לזה שאמר אוי ואבוי כנראה יל זה שהבורסה תטוס למעלה ואתה (ל"ת)
    שירי 30/06/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    יוון
    רמי 30/06/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ביזפורטל ,פרסמתי אבל לא פרסמתם את מה שכתבתי , הייתי בטוח שיהיה הסדר של הרגע האחרון , אבל כרגיל אתם בפוזיציה שלילית ולא רציתם לפרסם את מה שכתבתי , כל הבוקר דובים וסערות טורנדו ופתאום הכל נעלם בושה לכם ותוכלו את הכובע , דוד מ ,
    סגור
  • 25.
    מה זה משנה כבר? כל עוד יש משאל עם-הכדור בידי העם היווני (ל"ת)
    זאקינטוס 30/06/2015 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משאל עם זה ענין יווני פנימי, יוון כבר לא מחזירה חובות (ל"ת)
    אחד מהעם 30/06/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 24.
    אוי ואבוי
    ג ב ט ח ק ן ק ל 30/06/2015 16:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא טוב..לא טוב..
    סגור
  • 23.
    שיקחו מהם את האי כריתים. על החשבון. (ל"ת)
    המבין. 30/06/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 22.
    ביזפורטל שיגעתם אותנו
    אבי 30/06/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גל הזמן פסימיים מדוע. מתוך פוזיציה?
    סגור
  • 21.
    האיחוד שם על האזרחים את כובד משקלו ולכן כרגע לפי דעתי
    בא 30/06/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    במשאל העם התאורטי הקומוניסטים יפסידו ,האזרחים מבוהלים וזה מה שהאיחוד רצה ,וככה יפתרו מהקומוניסטים , הם עשו את זה עי הגבלת ההון לבנקים והגבלת משיכות ל60 יורו ובנקים סגורים .
    סגור
  • 20.
    פשוט הגוק הזה מבין שהאזרחים יכולים להצביע בעד להישאר
    בא 30/06/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואז זה הסוף הפוליטי שלו ולכן הוא יהיה הרבה יותר גמיש .
    סגור
  • 19.
    ביבי מקבל שוחד כדי לעשות שטויות, ציפרס (ל"ת)
    סתם אידיוט! 30/06/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 18.
    למה ממשיכים לתת להם שיעופו (ל"ת)
    פשטו את הרגל 11 פעמי 30/06/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 17.
    עכשיו הטפילים מאשימים את היהודים במצבם (ל"ת)
    tr 30/06/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    יש תפנית דרמאטית
    שמעון 30/06/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    5 3
    למה ביזפורטאל מצנזר תגובה שלי בנושא ? לפני שעה דיווחתי על זה ולא פרסמתם .עובדה שהדאקס עבר לירוק מזמן
    סגור
  • אתה כנראה עיוור צבעים (ל"ת)
    אבי 30/06/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 15.
    נראלי שהיוונים יתקפלו ,האירופאים קיפלו אותם כנראה . (ל"ת)
    בא 30/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 14.
    נו די כבר......תחתום כבר (ל"ת)
    נפטלי 30/06/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 13.
    כמו שבפרקליטות שובתים שרוצים לבקר אותם /העלה של 20 אחוז
    יוון כמו הפרקליטות 30/06/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למזלנו רוב החברות פרטיות מתירות לבקר את העובדים ולא מקבלים כמו בפרקליטת 60% יותר מהשכר בחוץ.
    סגור
  • 12.
    בקשה מביזפורטל
    מוקי 30/06/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מה זה צולל. מינוס 0.3. כותרות מפוצצות רק מרחיקות את הקוראים..... השקעתם באפליקציה חדשה וכו׳. נשאר רק להיות יותר עם הרגליים על הקרקע בלי תמונות של דובים ושאר חיות היער וכמובן אפשרות יותר נוחה לדילוג על פירסומות. כל לחיצה על ה x , הפירסומת עולה ללא קשר....
    סגור
  • אפליקציה מבאסת
    מסכימה 30/06/2015 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוחזר לאלתר הגרסה הראשונה!!! מאד אהבתי אותה . אם הייתי יודעת שזה יהיה השדרוג לא הייתי מעדכנת את האפליקציה
    סגור
  • צודק 100% (ל"ת)
    ביזפוטלי 30/06/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • זה מטריד כלכך גורם לסגור את האפליקציה (ל"ת)
    צודק 30/06/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    יחימוביץ ושאר אוכלי החינם יכולים להצטרף לציפראס (ל"ת)
    מיכה 30/06/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 10.
    בקפיטליזם יש עשירים ועניים,בקומוניזם כולם עניים .
    בא 30/06/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אני מקווה שבספרד לא יצביעו לקומוניסטים .
    סגור
  • 9.
    שאלה לשרהאוצר הצרפתי,למה לא נודעת ,אם יצביעו לא
    בא 30/06/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז הפעם הבאה שיקבלו הלוואה תהיה בעוד 1000 שנה .
    סגור
  • 8.
    אצלנו בגיל שלו רק מסיימים את הטיול שאחרי צבא
    איזה צעיר וחתיך 30/06/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומחפשים מה ללמוד .
    סגור
  • 7.
    ההתנהגות של ציפראס היא בגדר "סחיטה"
    נילי 30/06/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילכו לכל הרוחות
    סגור
  • 6.
    היוונים וציפרס עומדים לקבל את הצעת היורוגרופ
    שמעון 30/06/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם לא מעודכנים!! הכול הפוך ממה שאתם מדווחים במבזק וחבל היוונים וציפרס עומדים לקבל את הצעת היורוגרופ האחרונה
    סגור
  • 5.
    מה הם
    אינני מבין 30/06/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    רוצים מציפראס. הוא קומוניסט. הוא עלה לשלטון ביוון על האג'נדה הקומוניסטית. הקומוניסטים תמיד היו פרזיטים שחיים על חשבון אחרים ומייצרים אפס (זה מה שיחימוביץ וחבר מרעיה הטיפשים ואלה ההולכים אחריהם התמימים רוצים ביחס לסוגיית הגז). בניגוד למה שכותב בימים האחרונים, אחד מבריק, יוון אכן הציעה ומציעה הצעות מבריקות כמוהו: לתת לה עוד ועוד כספים מבלי שהיא תחזיר. יוון תמשיך לשבת כאבן ריחיים על צוואר כולם, ואירופה צריכה לחתוך, גם במחירים כואבים.
    סגור
  • תספורת הם רוצים . חצופים שלא ברא השטן
    מסכימה 30/06/2015 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתארו לכם עולם דמיוני שישראל היתה נכנסת לגירעונות והגוש שופך מיליארדים על החובות שולנו?? וואוווי איזה עולם קסום מה רע?? תענוג!!
    סגור
  • 4.
    השווקים אדישים מדי, זו יכולה להיות רק ההתחלה.
    / 30/06/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצד שני יכול להיות שהכל יפתר בשלום אבל לא לוקחים את האפשרות הראשונה ברצינות .
    סגור
  • 3.
    היוונים הם עם בטלן שחי על נדבות ותיירות
    מאיר 30/06/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שההנהגה ביוון לא מתחשבת בצרכים הכלכליים אלא רוצים לפייס את המצביעים בקלפיות שרצו שינוי אבל לא כך שיסבלו מהנהגה צמודת כסא שלא רואה ממטר שצריך ללכת בין לבין גם לנסות לשקם את הכלכלה הכושלת וגם לנסות לרצות מצביעים כמו בארגנטינה שהיתה באותו מצב של חדלות פרעון הממשל ראה כי לא טוב שיפר נלחם בהון השחור לא נתן להוציא כסף החוצה נלחם בשחיתות וכו וכו והיום הם עולים ועלו על דרך המלך והכלכלה שם השתפרה האבטלה ירדה יש תקווה חדשה לעם שם אז למה לא לנסות זאת ביוון
    סגור
  • למאיר שכחת שהאימפלציה שם היתה מאות% לא כך ביוון היום (ל"ת)
    מרים 30/06/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הבטלנים עולים על בריקדות (ל"ת)
    avi 30/06/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • בטלנות היא שחיתות . (ל"ת)
    בא 30/06/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ככה זה קומונוסטים מבטיחים הבטחות ריקות ומובילים לאבדון
    מרקס 30/06/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    10 11
    רק אצלנו השיטה טובה יותר יש מיליציות מס בשרות הציבורי שחיים מצויין על חשבון שאר העבדים שמממנים אותם עובדי הקבלן העניים והעובדים האמיתיים במגזר הפרטי והמיליציות לא מאפשרות לאף אחד מיותר להכנס לקליקה כדי שהמערכת תוכל להמשיך ולשרת רק אותם
    סגור
  • אז אתה רוצה להגיד שחנטרישיהו הוא קומוניסט...??? (ל"ת)
    האזרח התוהה 30/06/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • איזה אבדון. עכשיו יעבדו פחות ויבלו יותר. הקפיטליזם
    שמטוב 30/06/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה הפיכת עובדים לעבדים, מלווים להם כסף כדי לסבך אותם בחובות וכדי שיעבדו קשה עבור המלווים. כמו שביבי נתניהו עושה לנו, אנו עובדים קשה ולא ממש נהנים מהכסף. היוונים החליטו שהם לא רוצים כסף ולא רוצים להיות עובדי קבלן של גרמניה ושל צרפת. עכשיו גרמניה וצרפת מיואשות ומנסות להפחיד. ליווניםלא יקרה כלום. יחיו בצנע ויעבדו מעט כמו שהצרפתים עובדים מעט (ודופקים את העבדים בארצות עניות.) כמו שמרכס אמר פעם: העובדים אינם חייבים לפחד לאבד את כבליהם. שיפחדו הקפיליסטים החזירים.
    סגור
  • שםטוב , מסכימה שאתה מדבר שטויות!!! (ל"ת)
    מסכימה 30/06/2015 23:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור