רפאל ואביחי סטולרו הציעו לרכוש את אירונאוטיקס ב-430 מיליון שקל
חברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו הגישו הצעה לרכישת חברת אירונאוטיקס לפי שווי של 430 מיליון שקל. השווי משקף פרמיה של 10% לעומת שווי החברה טרם פתיחת המסחר. כעת רושמת המניה עלייה של 10% ולמעשה הפער בין ההצעה לשווי המוצע נסגר. בכוונת הרוכשים למחוק את החברה מהבורסה.
מרפאל נמסר כי הרכישה משתלבת בפעילותה הבינלאומית: "כחלק מהרחבת פעילותה בעיקר בשווקים הבינלאומיים גם על ידי מיזוגים ורכישות, החליטה חברת רפאל, יחד עם איש העסקים אביחי סטולרו הגיש הצעה לרכישת חברת אירונאטיקס".
"היכולות של אירונאטיקס יאפשרו לה להציע ללקוחות בארץ ובחו״ל מערכות מתקדמות עם עלות תועלת מוכחת. כל התהליך כפוף כמובן לאישורי האורגנים המוסמכים של הצדדים ואישורים הנדרשים על כל דין והסכם", נמסר מרפאל.
הפסד של 50% מאז ההנפקה
אירונאוטיקס הונפקה בבורסה של ת"א אוגוסט 2017, מאז ההנפקה רשמה החברה ירידות מתמשכות בשיעור של 60%. הירידות התרחשו על רקע חקירה פלילית של יחידה להב 433 ומשרד הביטחון נגד החברה במסגרתה הוציא ביהמ"ש צו איסור פרסום גורף. עם זאת הותר לציין כי מדובר בחקירה הנוגעת לעסקה מול לקוח מהותי, הקשורה להתליית הרישיון. המשמעות היא שגם כולל הפרמיה הנוכחית, מדובר על הפסד של 50% מאז ההנפקה.
- סטולרו מורווח כ-65% על ההשקעה בברן - עכשיו הוא קונה עוד
- מסתמן: תמיס וסטולרו זכו במכרז וירכשו את מי עדן ב-200 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הערכות הן כי המחיקה תעשה באמתעות מיזוג הופכי משולש. מיזוג המשולש ההופכי הוא דרך משפטית לעקוף הצעת רכש, שכן הצעת רכש היא דרך מסובכת הדורשת הסכמה של 95% מבעלי המניות.
- 1.רק אני 09/08/2018 12:00הגב לתגובה זויוצאים להנפקה מגייסים כסף מהציבור מפילים את המניה ואז תוך שנה... משתמשים בחצי מהכסף שגייסו כדי למחוק את החברה מהבורסה. לא אומר שזה מה שנעשה. אבל הריח אוי הריח.
- ' 10/08/2018 08:02הגב לתגובה זוההיסטוריה שלה מאז הקמתה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳