ניתוח טכני, נוצר באמצעות ChatGPT ע"י מנדי הניגניתוח טכני, נוצר באמצעות ChatGPT ע"י מנדי הניג
ניתוח טכני

האם ה״כלכלה הישנה״ תוביל את השוק למעלה?

הנאום האופטימי בג׳קסון הול הזניק את הטכנולוגיה אבל אלו שיתמכו בראלי ארוך ובריא כנראה יהיו מהסקטורים המשעממים יותר - זיו סגל מנתח את הגרפים מ״החצר האחורית״ של וול סטריט וגם - מנתח מניות שביקשתם

זיו סגל |
נושאים בכתבה ניתוח טכני

יום שישי גרם לכולנו לחייך. הציפיות להורדת ריבית הפכו כמעט לוודאות וה- VANGUARD S&P500   חזר אל השיא ההיסטורי. השיא ההיסטורי הוא עדיין מתחת לשני קווי המגמה שבולמים את השוק ולכן עוד מוקדם לחגוג (תיכף תקבלו בכ״ז מידה רבה של אופטימיות). נוסיף לכך את העובדה שפעמים רבות דווקא כשציפיות מתממשות מתרחש ההיפך מהאימפקט המצופה לגביהן בשוק. במקרה של הורדת ריבית הצפיה היא כמובן להמשך עליות.

בכל מקרה, הדברים הנ״ל הם רק מסגרת. בפועל יש לנו התנגדות באזור 6480 ואזור תמיכה שמורכב מהממוצע ל – 21 יום ופקודת ההיפוך הפרבולית והמספרים שלו הם 6385 – 6332. נצטרך פשוט לחכות ולראות מה קורה בין הרמות 6332 ל – 6480.

ניתוח הסקטורים שלהלן מובילה לחשיב אופטימית לגבי פוטנציאל פריצה למעלה. האם אכן תהיה פריצה באוגוסט – ספטמבר, חודשים שנחשבים חלשים, זו שאלה מרתקת.

הראשון שמחזק את הצד האופטימי הוא הראסל 2000.. המדד מייצג מניות של חברות קטנות יותר ואת המושג שנקרא רוחב שוק. ככל שמספר המניות שמשתתפות במגמה גדול יותר מהימנות המגמה גבוהה יותר. זהו אחד מקווי היסוד של תאוריית דאו לניתוח טכני. על הגרף של IWM, קרן הסל לראסל 2000, תוכלו לראות שיש מימוש יפה של תהליך ההתעגלות. ההתנגדות באזור ה232 נפרצה ו -   IWM בדרכה ל240 ואז לשיא חדש. התאוששות המניות הקטנות מלמדת גם על אופטימיות לגבי הכלכלה האמריקאית. זה טוב.


התחזקות הכלכלה הישנה והטובה

עוד חיזוק אופטימי, עולמי, וגם אפשרות מעניינת להשקעה היא קרן הסל BOAT . מדובר בקרן סל שמשקיעה במניות ספנות. ענף ההובלה הימית הוא ברומטר טוב לפעילות הכלכלית העולמית. תראו שקרן הסל בדרך לשיא ולא מן הנמנע שגם תפרוץ אותו. לכך תוסיפו תשואת דיבידנד של 13% ותראו שיש פה רעיון השקעה לא רע בכלל.

 

אם כבר הזכרתי את תאוריית דאו ואת מניות הספנות בואו נסתכל על מדד מניות התחבורה דרך קרן הסל IYT . כשדאו המציא את מדדי המניות הוא הרכיב שני מדדים: תעשיה, הידוע היום כמדד הדאו ג׳ונס, ותחבורה – רכבות. שני המדדים האלו שקפו את הכלכלה האמריקאית דאז ודאו טען שבשביל שמגמה תהיה מהימנה שני המדדים צריכים לנוע באותו הכיוון. קרן הסל לענף היא כאמור IYT. לא הסתכלתי עליה מזמן והופתעתי לגלות ש : UBER מהווה 22% מהקרן. בכל מקרה, נראה שפניה כלפי מעלה והיא, כמו BOAT, תומכת באופטימיות לגבי כלכלת ארה״ב. הקרן כוללת גם חברות מטענים ותעופה.

קיראו עוד ב"ניתוח טכני"

 


עוד קרן סל מעניינת שלא דיברנו עליה כאן אף פעם למיטב זכרוני היא SLX . מייצגת את תעשיית הפלדה ומאפשרת חשיפה ל – MAGA. תראו על הגרף פריצה של קו מגמה יורד מעל רמת תמיכה ואלו מלמדים על פוטנציאל לעליה ושוב, על התחזקות כלכלת הליבה.



בנית בתים ופיננסים – עוד מקור לאופטימיות

והנה לכם.ן עוד קרן סל מעניינת מהכלכלה הישנה. בניית בתים. XHB  . על הגרף סימנתי את עוצמתה מול ה – S&P500 ואת המגמה העולה. תסתכלו גם על מה שנקרא חציית הזהב. הממוצע ל – 50 יום חוצה את הממוצע ל – 200 יום כלפי מעלה. סימן טכני קלאסי (היום אנחנו בעניין של קלאסיקה טכנית) ארוך טווח.



 

בשורה נוספת היא מסקטור הפיננסים. XLF  היא קרן הסל שמייצגת את מניות הפיננסים מתוך מדד ה – S&P500. הייתה חלשה בחודשים האחרונים ונראה שיכולה לחזור להתחזק. מגוון לכם.ן עם תרשים האיקס עיגול שמציג מגמות ארוכות טווח. תוכלו לראות תבנית של פריצה משולשת של האיקסים שמלמדת על פוטנציאל למהלך עליה מחודש.

 



שורה תחתונה. אם נחבר את הדברים הנ״ל: ציפייה לריבית נמוכה יותר, התרחבות השוק ומגמה חיובית של מניות כלכלת היסוד (על בריאות הרחבנו בשבוע שעבר) המסקנה היא שהמעבר מטכנולוגיה למניות כלכלת יסוד נמשך והוא יכול לתרום ליציבות השוק ולהמשך עלייתו.

 

ניתוחים לבקשתכם

 מבין הבקשות שקבלתי למייל השבוע בחרתי לשתף בשתיים:

 

TEVA . מכיוון שאנחנו בעניין של סקטור הבריאות מן הראוי שנבחן גם את טבע. הגרף מראה את תקופת האיסוף הממושכת בתחתית ואת הפריצה למעלה תוך יצירת שינוי מגמה. סביר שתעלה לאזור 25-28 דולר בשלב ראשון. תרשים הטווח הקצר מלמד שנצפה לתמיכה ב – 18 דולר.


 








PONY . חברה סינית מתחום התחבורה האוטונמית. מכיוון שזו גם הנפקה חדשה יחסית וגם סינית התלבטתי אם לשתף. אבל, יש המלצות קניה של UBS וגולדמן זאקס והגרף נראה טוב אז משאיר לשיקולכם.ן. אפשר לבחון רכש אם תעלה מעל 15.2.

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה