אדמונד ספרא
צילום: רשתות חברתיות לפי 27 א

התכנית של ספרא בהפועל: תקציב של עד 40 מיליון שקל בשנה הראשונה, שיצמח בהדרגה

בניגוד לפרסומים, ספרא שמחליף טיוטות עם משפחת מינצברג מתכוון להשקיע באדומים בהדרגה, כשהשנה הראשונה תופנה לצורך מציאת אנשי מקצועי וניהול, טיפול נכון בסגל, עזיבת הוותיקים וסילוק החובות 
איציק יצחקי |

עסקת מינצברג-ספרא מתקרבת לחתימה - כך על פי מקורבים לנושא. הצדדים הגיעו להסכמות על נוסח החוזה שיסלול את דרכו של המיליארדר להפועל תל אביב שירדה לליגה הלאומית. על פי ההערכות הבעלים החדש יעשה שינו ארגוני מקיף ויספק מימון של עד 40 מיליון שקל. מסאי דגו מאמן הקבוצה אמור בחודשים הקרובים לגבש את הסגל הסופי לקראת פתיחת העונה. 

משפחת מינצברג (באדיבות אדי קצפוב)

זה מתקרב. משפחת מינצברג (באדיבות אדי קצפוב)

ההנהלה החדשה רוצה לבצע את השינויים במועדון בהדרגה, ללמוד את המערכת ואת הכדורגל הישראלי ולמנות אנשים מתאימים לתפקידים מקצועיים וניהוליים. ההערכה היא שבעונה הראשונה התקציב יעמוד על 30-40 מיליון שקל ומשם יצמח - תהליך שמזכיר את התהליך ההדרגתי שעשתה אלונה ברקת בהפועל באר שבע, כשהחזירה את הלגיונרים בהדרגה והגדילה את התקציב מדי עונה, עד שהקבוצה זכתה באליפות.

צריך לזכור שבעונה הראשונה לספרא יהיו הוצאות נוספות - הוא יצטרך לכסות חובות ולהחזיר חלק מההשקעה למשפחת מינצברג, כך שמדובר בסכומים לא מבוטלים שיחד עם התקציב אמורים לעבור את רף ה-40מיליון שקל בשנה הראשונה.

כזכור, פרסמנו כי למינצברג הוגש מסמך עקרונות, עליו הוא מתבקש לחתום לפני פגישה עם ספרא. ההערכה היא שספרא יצטרך להתגמש בדרך ולהוציא עוד כמה מיליוני שקלים מכיסו כדי שהעסקה תצא לפועל. גם התביעה מול הניסנובים מעט מדאיגה, אך היא פתירה. "הכל עניין של כסף, לספרא יש הרבה אבל הוא לא פראייר. הוא יבצע בדיקת נאותות קצרה רק אחרי שהמסמך ייחתם". אגב, ספרא כבר קיבל לידיו את הנתונים הכספיים של הפועל תל אביב עוד לפני החג ולכן המטרה היא לאמת אותם. כלומר - הוא ערך בדיקה מקדימה אבל טרם ערך בדיקת נאותות קצרה.

בסביבתו של ספרא ציינו כי העובדה שהפועל תל אביב נמצאת במאבקי ירידה לא מדאיגה אותו. הוא סיפר במהלך המגעים כי במידה והקבוצה תרד ליגה, הוא יחזיר אותה תוך שנה לליגה הבכירה תוך השקעה גדולה בתקציב שכר השחקנים. בשנה הראשונה, כך נאמר על ידי אותם מקורבים, תופנה תשומת לב גם לעניין שיקום מחלקת הנוער של המועדון, במטרה לבדוק את הפוטנציאל העתידי מגידול וטיפוח שחקנים ומההשקעה הנדרשת לצורך כך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.