עידו שחר
צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

יותר מ-3 הנקודות, מכבי ת"א הרוויחה את עידו שחר. וגם: שווי השוק

הקשר הצעיר קיבל את ההזדמנות שחיכה לה, ולקח אותה בשתי ידיים. כמה היה שווה בעונה שעברה?
יובל כרמל | (3)

מכבי תל אביב ריסקה אמש (שלישי) את מכבי נתניה 5:1, בתצוגת כדורגל אדירה ומרובת שערים. אך מלבד לשלוש הנקודות שסייעו לקבוצה להיצמד למכבי חיפה בטבלה, ייתכן כי הדבר העיקרי שהצהובים יקחו מהמשחק לקראת המשך מאבק האליפות הוא לא אחר מעידו שחר.

הקשר בן ה-22 מיעט לקבל הזדמנויות העונה, ופתח רק פעמיים בליגה, כשאמש קיבל שחר את חולצת ההרכב בפעם השלישית, והחזיר עם יכולת אדירה שכללה צמד מרשים ובישול. הקשר אף פעם לא היה "שחקן של מספרים", אך מלבד לתואר איש המשחק שקיבל, היה שחר פשוט בכל מקום על המגרש.

עידו שחר אמש (מכבי תל אביב האתר הרשמי)

שחר פתח במקומו של דור פרץ שנחלש במשחקים האחרונים, והוציא את הקבוצה מהבוץ במו ידיו. זה התחיל עם פנדל שלקח על עצמו במקום ערן זהבי, הבועט הקבוע, שנגרע מההרכב הפותח, והמשיך כאמור עם הרבה נשמה ובעיקר סממנים לפוטנציאל האדיר שטמון בו.

הקשר הצעיר, שגדל בקריית שלום, יצא לסבב השאלות בבית"ר תל אביב, מכבי פתח תקווה והפועל חיפה לפני שבעונה שעברה עלה על מטוס לקפריסין הקרובה, ושיחק לראשונה מעבר לים באפולון לימסול. את העונה סיים שחר כשחקן מפתח בקבוצה, איתה זכה בסופרקאפ הקפריסאי. זה הספיק כאמור כדי לרכוש לו מקום בסגל הצהובים, כשהקשר חזר לארץ עם הרבה ציפיות. שוויו של שחר בזמן ששיחק עבור לימסול היה 600 אלף אירו, כשכיום הוא ירד ל-400 אלף אירו.

לפני המשחק אמש, שיחק שחר 408 דקות בלבד העונה כשהוא מבשל שער. אתמול כאמור השלים הקשר 90 דקות, וייתכן כי השיג את מקומו כשחקן מוביל לקראת המשך העונה.

מאמן הצהובים, רובי קין, אמר עליו אחרי אתמול: "הוא היה טוב מאוד, לא איבד את הכדור, עם הרבה אנרגיה. הוא טוב במצבים נייחים ופנדלים ולכן נתתי לו לבעוט את הפנדל. גם השער השני היה טוב מאוד, גם כשהוא שיחק בימין הוא היה טוב מאוד. הוא היה טוב מאוד היום".

שחר עצמו גם התראיין: "התחושות מדהימות, חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה, עבדתי כל כך קשה בשביל זה", אמר שחר, "גם כשאתה פחות משחק אתה יוכל לקחת את זה לכיוון שלילי או חיובי. אני בכל אימון נמצא פה עם שחקנים אדירים ובזמן שפחות שיחקתי אמרתי שאני צריך ללמוד מהם כמה שיותר באימונים וזה מה שעשיתי ואני שמח שהצלחתי".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קובי 20/02/2024 16:32
    הגב לתגובה זו
    זה היה הרבה דברים להוציא תצוגת כדורגל אדירה.
  • גם בתור אוהד נייטרלי-משחק בינוני ומעלה... (ל"ת)
    הדר 21/02/2024 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עותניאל 20/02/2024 08:37
    הגב לתגובה זו
    כתב הספורט יובל כרמל נגי בנקודה המרכזית של המשחק. הכנסת שחקן צעיר עידו שחר להרכב הצדיקה עצמה לחלוטין. שחקן נשמה שלא הפסיק לרוץ 90 דקות ונילחם על כל כדור וזאת מעבר לשערים ולמסירות המדודות שלו. שאפו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.