קארים בנזמה
צילום: אל איתיחאד טוויטר

עם מעל 200 מיליון אירו שנשארו בחוזה: בנזמה יעזוב לליון בהשאלה?

החלוץ הצרפתי ממשיך להתרחק מהישארות במפרץ, ונמצא בנתק עם הנהלת אל איתיחאד. כל הפרטים
יובל כרמל |

הסאגה נמשכת: לפי דיווחים מעבר לים, קארים בנזמה ביקש לעזוב את אל איתיחאד הסעודית, לפחות זמנית. הנהלת המועדון מהמפרץ הציעה לחלוץ הוותיק שלא מרוצה ממצב הקבוצה לצאת בהשאלה לקבוצה אחרת בערב הסעודית, אך הצרפתי סירב.

בנזמה התאקלם לא רע במפרץ, אך הגיע לנקודת משבר לאחר שקבוצתו, אל איתיחאד, הושפלה 5:2 על ידי אל נאסר ורונאלדו, ואפשרה לאל הילאל לפתוח פער בפסגה של 25 נקודות, לאחר שאל איתיחאד זכו באליפות בעונה שעברה. לאחר המשחק עזב בנזמה את סעודיה ופספס את אימוני הקבוצה האחרונים, כשביום חמישי האחרון חזר הכוכב למדינה ומאז הוא מתאמן לבדו במתחם האימונים  של אל איתיחאד. לפי הדיווחים, בקבוצה שוקלים לשלול מבנזמה בן ה-36 את סרט הקפטן אם הסאגה תימשך.

קארים בנזמה (אל איתיחאד טוויטר)

לאחר המשחק מול אל נאסר שבו החלוץ לא מצא את הרשת, השבית בנזמה את חשבון האינסטגרם הפרטי שלו בעקבות הודעות קשות שקיבל מאוהדי הקבוצה. בפועל הצרפתי רשם מספרים לא רעים העונה, עם 12 שערים ו-5 בישולים ב-20 משחקים בכל המסגרות, אך נראה כי לאוהדי אל איתיחאד זה לא מספיק.

גם מאמן הקבוצה, מרסלו גלארדו, לא קרא לחלוץ להגיע לאימוני הקבוצה שמתקיימים באיחוד האמירויות. כזכור, בנזמה הוא הסיבה העיקרית לפיטוריו של מאמן הקבוצה הקודם, נונו אספריטו, שהוביל את הצהובים-שחורים לזכייה באליפות ובסופרקאפ, ופוטר לאחר דיווחים על יחסים רעועים עם הצרפתי.

כעת דווח כי בנוסף למספר מועדוני פרמייר ליג, הקבוצה שמעוניינת לשאול את בנזמה היא לא אחרת מליון, שאצלה גדל החלוץ. המועדון הצרפתי חווה עונת בלהות, כשליון ממוקמת בתחתית הליגה, במקום ה-16 מתוך 18. לאחרונה התחזקה הקבוצה בחלוצה המוכשר של גנט, גיפט אורבן, שעבר תמורת 12 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.