ליאל עבדה
צילום: סלטיק טוויטר

ישלמו מעל 10 מיליון אירו? 3 הקבוצות מהצ'מפיושניפ שרוצות את עבדה

הקיצוני הישראלי מעורר עניין בליגה האנגלית השנייה ועשוי לעזוב את סלטיק. שווי השוק שלו בפנים
יובל כרמל |

בדרך לעזיבה? לפי ה'דיילי מייל' הבריטי, ליאל עבדה ממשיך לעורר עניין בליגה השנייה בטיבה באנגליה, כשסאות'המפטון, ווטפורד ו-ווסט ברומיץ' מעוניינות לצרפו, בעסקה שעלולה להבשיל לכדי השאלה.

הקיצוני בן ה-22 היה מבוקש בעיקר אצל הקדושים בקיץ האחרון, כשהם רושמים עונה לא רעה בצ'מפיונשיפ ורחוקים נקודה אחת בלבד מאיפסוויץ' טאון שבמקום השני. גם ווסט ברום מכוונת לפלייאוף ההעפלה לפרמייר ליג כשהיא נמצאת במקום השישי, בעוד ווטפורד מתרחקת ממנו מהמקום התשיעי.

ליאל עבדה (סלטיק טוויטר)

כזכור, עבדה נאלץ לראות את קהל קבוצתו, ובמיוחד את ארגון האולטראס הבריגדה הירוקה, תומכים ביציעים בארגון הטרור חמאס באופן פומבי - מה שהוביל להרחקתם ממשחקי הבית של הקבוצה למשך כחודש. כעת הישראלי, שהאריך את חוזהו בספטמבר עד 2027, נע בין עזיבה להישארות במועדון. עם הארכת החוזה קיבל עבדה שדרוג משמעותי בשכר, שהכפיל את עצמו מ-500 אלף ליש"ט לעונה למיליון ליש"ט לעונה.

הקיצוני שספג פציעה במסגרת אימוני נבחרת ישראל שב בסוף החודש הקודם אל כר הדשא, כשהעונה שיחק 408 דקות שנפרשו לאורך 8 הופעות, בהן עבדה מצא את הרשת פעם אחת והוסיף 2 בישולים.

שוויו של עבדה עומד על 7 מיליון אירו, ירידה של כחצי מיליון בגלל היעדרותו מהמגרשים, מה שהופך אותו לישראלי השלישי הכי יקר כעת, מאחורי מנור סולומון (18 מיליון אירו) ואוסקר גלוך (15 מיליון אירו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.