ירדן שועה
צילום: בית"ר ירושלים האתר הרשמי

הגרלת סיבוב ח' של הגביע נערכה - מי מסוגלת להפתיע ומה הפרס?

סיבוב ח' מביא לנו מפגש מסקרן בין שתיים מהקבוצות הכי גדולות בכדורגל הישראלי היום, לצד מפגשים מהליגות הנמוכות. הסטטיסטיקה והמספרים בפנים
יובל כרמל | (1)

הגרלת סיבוב ח' של גביע המדינה התקיימה היום (חמישי), והביאה לנו מספר מפגשים מעניינים, כבראשם הפועל באר שבע שתשחק מול מחזיקת הגביע, בית"ר ירושלים.

הסטטיסטיקה תשחק כנגד הקבוצה מהבירה, מכיוון שרק 2 מתוך 7 הזוכות האחרונות במפעל השני בחשיבותו בארץ זכו לעבור את סיבוב ח'. בפעם האחרונה שהקבוצות שיחקו אחת נגד השנייה זה נגמר במפגש מרתק, שהסתיים בתוצאה 4:4.

יכבוש במשחק? רותם חטואל (צילום: באדיבות הפועל באר שבע)

כשזה נוגע לשווי הסגל, חניכיו של ברדה מגיעים כשידם על העליונה, עם שווי כולל של 10.4 מיליון אירו. השחקן ביותר בקבוצה הוא רותם חטואל, שנמצא בכושר נהדר עם 5 שערים ובישול בשבעת משחקיו האחרונים. שוויו של החלוץ עומד על כמיליון אירו. סך הכל זכתה הקבוצה 3 פעמים בתואר, כשהפעם האחרונה הייתה לפני כשנתיים.

לעומת זאת, שווי הסגל הכולל של בית"ר עומד על 7.3 מיליון אירו. השחקן הכי יקר בסגל של יוסי אבוקסיס הוא כוכב הקבוצה ירדן שועה, שנמצא בכושר נהדר מתחילת העונה. הקיצוני בן ה-24 חולק את המקום הראשון בטבלת מלכות השערים עם ערן זהבי ופרנצדי פיירו כשכבש 9 כאלה, והוסיף עוד 3 בישולים. שוויו של שועה עומד על 1.4 מיליון אירו. בכל ההיסטוריה שלה זכתה בית"ר 8 פעמים בגביע - הכי הרבה פעמים אחרי מכבי ת"א והפועל ת"א.

עוד מפגשים מעניינם כוללים את מכבי תל אביב והפועל חדרה, לאחר שהאחרונה הצליחה להוציא מהממוקמת ראשוה בטבלה נקודות, כשהמשחק ביניהן נגמר בתוצאה 1:1. הצהובים הם שיאני הזכיות במפעל, עם 24 כאלה, בעוד החדרתים לא זכו בו מעולם.

ההגרלה כללה לא פחות מ-6 נציגות מליגה א', כשחמש פעמים העפילו קבוצות הליגה לחצי הגמר, כשהפעם האחרונה הייתה עם שמשון תל אביב ב-2008. גם לליגה הלאומית נציגות מכובדת, כשהקבוצה היחידה שזכתה בתואר בעודה משחקת בליגה השנייה בטיבה בארץ היא הפועל רמת גן, שלקחה הביתה את הגביע ב-2003. 11 שנים לאחר מכן הפכה הקבוצה לראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר בעודה יורדת לליגת המשנה.

הפעם האחרונה שקבוצה מהלאומית הגיעה לחצי גמר המפעל הייתה ב-2021, כשבית"ר תל אביב הודחה על ידי הפועל תל אביב בפנדלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יונתן 11/01/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    לבאר שבע לא הייתה עונת דאבל, תבדוק את עצמך מר כתב
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.