מהחתימה בליאז' עד הצמד הערב: כמה באמת שווה עדן שמיר?
חזרה לעצמה: הפועל באר שבע רשמה היום (שבת) ניצחון גדול על בני ריינה כשגברה 4:2 על הקבוצה מהמגזר, במשחק שחתם ארבעה ניצחונות רצופים. חניכיו של אליניב ברדה רשמו משחק התקפי מרהיב, אשר כלל שני גולים קבוצתיים נהדרים, כשמי שהיווה את הרגל המסיימת הוא דווקא עדן שמיר, שגם נבחר לשחקן המשחק.
במדים האדומים. שמיר (צילום: באדיבות הפועל באר שבע)
הקשר בן ה-28 לא נחשב לסקורר מדופלם, כשהצמד שכבש היום היה לשעריו הראשונים העונה, אך שמיר לקח על עצמו את התפקיד בהצטרפות מרשימה מקו שני אחרי שני בישולים מרגליהם של יוני סטויאנוב ואנטוניו ספר.
שמיר כאמור לא מרבה להבקיע, כשבעונה הקודמת רשם 2 שערים ו-2 בישולים בכל המסגרות במדי הקבוצה מבירת הנגב. זוהי הקדנציה השנייה של השחקן בבאר שבע - שמיר גדל במדי עירוני ק"ש, וב-2019 עבר דרומה. בינואר 2020 ביצע גיחה קצרה שארכה עונה אחת לסטנדרד ליאז' הבלגית, ששילמה עליו 1.8 מיליון אירו (מה שהיה גם שוויו אז), כשלאחר מכן הושאל למכבי ת"א - במדיה הבקיע 7 שערים בעונת 21/22.
- קבוצה ישראלית או אירופה: הכסף הגדול מאחורי כוכב בני ריינה
- מאמן השנה בליגת העל - "אנחנו מועדון קטן בלי מסורת, תקציב ותנאים. אבל אין בנו פחד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן חזר כאמור הקשר לבאר שבע, והיום הוא הוכיח פעם נוספת כי יש לו מקום בקבוצה של אליניב ברדה. שוויו של שמיר עומד כיום על 700 אלף אירו, ולפני הצמד היום רשן השחקן 8 הופעות בליגת העל העונה.
אחרי המשחק התראיין שמיר, ואמר: "יש במכונה כמה חלקים, יש ברגים ואני אחד מהם. אני שמח שכולם התחברו בתקופה האחרונה, החברים שלי שמחויבים למשימה ההנהלה והמועדון - מגיע להם שאפו, עברנו תקופה לא פשוטה מבחינת היכולת והמצב אז אני שמח שמתחבר לנו וכולם מחוייבים למשימה".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
