ליאל עבדה
צילום: טוויטר סלטיק

ליאל עבדה חזר למגרשים - כמה מרוויח בסלטיק והאם יעזוב את המועדון?

היהלום הישראלי חזר ללבוש את מדי סלטיק אחרי היעדרות של כמעט ארבעה חודשים, לאחר דיבורים על עזיבה. מה שוויו וכמה הוא מרוויח לעונה?
יובל כרמל |

בדרך החוצה? שחקנה של סלטיק ליאל עבדה חזר היום (שבת) אל כר הדשא, בניצחון של קבוצתו בדרבי ה-"אולד פירם" מול היריבה המרה ריינג'רס שנגמר בתוצאה 2:1. הקיצוני בן ה-22 עלה למגרש בדקה ה-83 עם סרט שחור לזכר הנרצחים, לאחר שנעדר מספטמבר בעקבות פציעה.

עבדה כאמור נאלץ לראות את קהל קבוצתו, ובמיוחד את ארגון האולטראס הבריגדה הירוקה, תומכים ביציעים בארגון הטרור חמאס באופן פומבי, מה שהוביל להרחקתם ממשחקי הבית של הקבוצה למשך כחודש. כעת הישראלי, שהאריך את חוזהו בספטמבר עד 2027, נע בין עזיבה להישארות במועדון. עם הארכת החוזה קיבל עבדה שדרוג משמעותי בשכר, שהכפיל את עצמו מ-500 אלף ליש"ט לעונה למיליון ליש"ט לעונה.

ליאל עבדה (סלטיק טוויטר)

בסלטיק הבהירו לשחקן כי הם רוצים לראותו נשאר במדים הירוקים-לבנים ושהוא מהווה גורם חשוב לקבוצה, אך כעת זה תלוי בעיקר בעבדה.  עוד לפני הארכת החוזה, התברר כי קבוצות כמו ספורטינג ליסבון, סאות'המפטון וקריסטל פאלאס מעוניינות בשירותיו של השחקן הישראלי. סלטיק סירבה להצעות גם בסכומים של מעל 7 מיליון אירו.

לפני הפציעה ערך הישראלי 5 הופעות ליגה העונה בהן כבש שער אחד והוסיף בישול, כשבשתי שנותיו במועדון הבקיע עבדה 29 שערים והוסיף 21 בישולים. שוויו של הקיצוני לפי אתר Transfermarkt הפופולארי עומד על 7 מיליון אירו, ירידה של כחצי מיליון בגלל היעדרותו מהמגרשים, מה שהופך אותו לישראלי השלישי הכי יקר כעת, מאחורי מנור סולומון (18 מיליון אירו) ואוסקר גלוך (15 מיליון אירו).

מנגד, לפי אתר FootballTransfers, דווקא עבדה הוא השחקן הישראלי היקר ביותר כיום, עם שווי שוק של 14.4 מיליון אירו - כפול מהערכת Transfermarkt, כשאחרי קשר הכנף מגיע אוסקר גלוך עם שווי שוק של 13.7 מיליון אירו, ואחריו מנור סולומון ששווה 10.7 מיליון אירו לפי האתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.