ברצלונה
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

בארסה פוגשת את אתלטיקו; סימאונה וצ'אבי ראש בראש - מי מרוויח יותר?

אתלטיקו תצא למשחק חוץ אצל האלופה, על 3 נקודות חשובות. מי יחסר לשתי הקבוצות, ואיזה מאמן משתכר יותר טוב, צ'אבי או דייגו סימאונה?
יובל כרמל |

קרב צמרת בלה ליגה: האלופה ברצלונה תארח היום (ראשון, 22:00) את אתלטיקו מדריד באצטדיון האולימפי בהר היהודים למשחק שיקבע את המקום השלישי בלה ליגה לעת עתה. שתי הקבוצות מגיעות עם אותו מספר נקודות, 31, כשלבלאוגרנה משחק חסר ולאתלטיקו שניים. מעליהן בטבלה נמצאות ריאל מדריד וג'ירונה, עם 38 נקודות כל אחת.

הקטאלונים מגיעים לאחר שהציגו יכולת לא מרשימה במשחקים האחרונים. בשבוע הקודם גברה הקבוצה 2-1 לפורטו והבטיחו עלייה לשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות, ומתוך חמשת משחקי הליגה האחרונים רשמה הקבוצה 3 ניצחונות, תיקו והפסד. השחקן היחיד שיחסר לצ'אבי הוא הקשר הצעיר גאבי, שנפצע לא מזמן.

גם אתלטיקו הבטיחה את ההעפלה לשמינית גמר ליגת האלופות, ובלה ליגה ניצחה את 4 מתוך 5 המשחקים האחרונים שלה, כשהפסידה את המשחק הנותר. לאתלטיקו יש שני שחקנים ברשמית הפצועים. הראשון הוא הקשר תומאס למאר, שנפצע בספטמבר. הצרפתי בן ה-28 מחזיק בשווי שוק של 15 מיליון אירו. השחקן השני הוא ממפיס דפאי (29), גם הוא ספג פציעה בספטמבר. החלוץ ההולנדי הגיע מברצלונה בינואר האחרון, ופתח את העונה בצורה לא רעה עם 2 שערים ב-5 משחקי ליגה. שוויו של דפאי מוערך ב-14 מיליון אירו.

יצליח לגבור על צ'אבי? סימאונה (אתלטיקו מדריד טוויטר רשמי)

כשזה נוגע למאמני הקבוצה, את ברצלונה מאמן כבר שנתיים אגדת המועדון צ'אבי, שחזר לקבוצה בה בילה את רוב הקריירה המרשימה שלו לאחר שאימן את א-סאד הקטארית במשך 3 שנים. עונתו הראשונה בקבוצה לא הלכה כמתוכנן, כשברצלונה הודחה בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 00/01 ובליגה סיימה הקבוצה במקום השני, כ-13 נקודות מריאל מדריד. העונה הקודמת לעומת זאת הייתה מוצלחת משמעותית, כשצ'אבי וחניכיו החזירו את האליפות לקטאלוניה לאחר 4 שנות בצורת. הקבוצה גם זכתה תחת צ'אבי בסופרקופה.

בספטמבר האחרון חתם מ'אבי על חוזה חדש עד שנת 2025 במועדון הספרדי, שכמעט והכפיל את שכרו פי 2. כעת המאמן מרוויח כ-8.5 מיליון אירו לעונה, לעומת 4.5 בחוזה הקודם עליו היה חתום.

סימאונה לעומת זאת נחשב למאמן הכי גדול בהיסטוריה של אתלטי, כשהעונה הנוכחית שלו היא ה-12 במועדון, הזמן הכי ארוך של מאמן בתולדותיו. הארגנטינאי הוא גם המאמן הלא ספרדי עם הכי הרבה ניצחונות בלה ליגה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.