מי שווה יותר - מכבי תל אביב או הפועל ירושלים בכדורסל?
הכדורסל הישראלי ספג מכה קשה בשבוע שעבר: הדרבי התל אביבי במסגרת חצי גמר גביע הווינר לא התקיים, לאחר שהפועל תל אביב החליטה להחרים את המשחק בשל התנהלות המשטרה והמאבטחים. בעלי הפועל תל אביב, עופר ינאי, זעם על ההתנהלות וקיבל החלטה קיצונית שעשויה לעלות לו בקנס שיכול להגיע לכ-850 אלף שקל.
נלחמים על הגביע (צילום: טוויטר הפועל ירושלים)
המועדון האדום מתל אביב ייקנס על ידי בית הדין ויצטרך לשלם את מלוא ההוצאות של חצי הגמר. הערב (ראשון, 21:00) ייערך משחק הגמר בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. בהפועל תל אביב עוד פנו במהלך סוף השבוע להפועל ירושלים וביקשו ממנה גם כן להחרים את הגמר, אבל בירושלים סירבו והבהירו כי מבחינתם יגיעו להילחם על התואר הראשון העונה.
שני המועדונים זכו ב-15 גביעי וינר ביחד ונראה כי גם המשחק הנוכחי יהיה קרב מרתק ויהווה עבור מכבי תל אביב הכנה אחרונה לקראת פתיחת היורוליג ביום חמישי הקרוב. רגע לפני משחק הגמר, בדקנו כמה מרוויחים השחקנים בחמישיות.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- 18 מיליון דולר ל-3 שנים, ואסיליה מיצ’יץ’ חתם בהפועל ת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכבי תל אביב צפויה לעלות עם חמישייה שתכלול את לורנזו בראון, ווייל בולדווין, ג'וש ניבו, בונזי קולסון ותמיר בלאט שהצטרף הקיץ מאלבה ברלין.
שכר השחקנים של מכבי תל אביב
לורנזו בראון - 1.5 מיליון דולר
ווייל בולדווין - 1.5 מיליון דולר
גוש ניבו - 800 אלף דולר
בונזי קולסון - 700 אלף דולר
תמיר בלאט - 400 אלף דולר
סה"כ: 4.9 מיליון דולר
בהפועל ירושלים החליטו להשאיר את קרים קרינגטון מחוץ לסגל ורשמו זרים אחרים שיקבלו חיזוק ישראלי משמעותי בדמותו של יובל זוסמן שישחק מול מכבי תל אביב, לאחר שהגיע מאלבה ברלין.
שכר שחקנים בהפועל ירושלים:
יובל זוסמן – 400 אלף דולר
ליוואי רנדולף - 280 אלף דולר
ספידי סמית - 230 אלף דולר
כריס ג'ונסון - 300 אלף דולר
זאק הנקינס - 350 אלף דולר
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
