אנדרה אונאנה
צילום: טוויטר אינטר רשמי

בדיקה: מי הם 10 השוערים היקרים בפרמייר ליג?

הליגה האנגלית ידועה כמי שמחזיקה בשוערים הטובים בעולם ועלותם בהתאם. שוערי ליברפול וסיטי לא בראש הרשימה, אז מי כן?
מיכאל וייסרמן | (1)

הליגה האנגלית, הפרמייר ליג, נחשבת לאחת הליגות המעניינות באירופה ובעיניי רבים - אפילו הטובה בעולם. זה בא לידי ביטוי גם בהוצאות לרכישת שחקנים. לאחר תום מועד ההעברות באירופה בדקו באתר האנגלי "מירור" מי הם 10 השוערים היקרים בליגה, מספר ימים אחרי שפרסמו את רשימת 10 החלוצים היקרים. באתר פרסמו את הדירוג שמתבסס גם על פרמטרים כמו גיל, אורך חוזה והצלחה בשנה האחרונה. הנה העשירייה הפותחת:

שם מפתיע ברשימה. ראיה (צילום: טוויטר ארסנל)

מקום 10: ארייאנט מוריץ' (ברנלי), 20 מיליון אירו

השוער של ברנלי הוא ככל הנראה השם המפתיע ברשימה כי לאחרונה אף איבד את מקומו כשוער ראשון בקבוצתו ועדיין, מבחינת הדירוג הכללי, סוגר את העשירייה.

מקום 9: אמיליאנו מרטינס (אסטון וילה), 20 מיליון אירו

השוער שזכה במונדיאל האחרון עם נבחרת ארגנטינה שיפר את מצבו בצורה משמעותית העונה ואף חתם על הארכת חוזה בינואר האחרון עם שדרוג משמעותי בשכרו לשלוש השנים הקרובות.

מקום 8: דויד ראיה (ארסנל), 21 מיליון אירו

השוער אומנם משמש כשוער שני בקבוצתו האנגלית אבל נחשב לשוער בכיר של נבחרת ספרד ולכן נמצא ברשימה. השוער הגיע לארסנל בהשאלה עם אופציית רכישה ומאמנו כבר הודיע כי מתכנן לממש את האופציה.

מקום 7:  ג'ורדן פיקפורד (אברטון), 21 מיליון אירו

שוער נבחרת אנגליה הגיע לאברטון ב-2017 אבל בשנתיים האחרונות נמצא בהתקדמות אדירה ואף חתם על הארכת חוזה עד 2027.

מקום 6: אודיסיאס ולאחודימוס (נוטינגהאם פורסט), 30 מיליון אירו

עוד שם מעניין ברשימה. השוער הגיע הקיץ מבנפיקה ונחשב לשוער שעשוי להפוך בקרוב לאחד השוערים הטובים בליגה האנגלית.

מקום 5: רוברט סאנצ'ס (צ'לסי), 30 מיליון אירו

השוער שהגיע הקיץ מברייטון תמורת 20 מיליון אירו קיבל את אפודת  השוער הראשון לאחר עזיבתם של קפה ואדוארד מנדי. סאנצ'ס חתם על חוזה לשבע שנים בקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו.

מקום 4: אנדרה אונאנה (מנצ'סטר יונייטד), 50 מיליון אירו

השדים האדומים שילמו הקיץ כ-47 מיליון אירו עבור השוער שבשלב זה לא מוכיח את עצמו כמחליפו של דויד דה חאה ובכל זאת ביונייטד מאמינים כי לאחר שנת התאקלמות יחזיר אונאנה את הכסף הגדול שהושקע בו.

מקום 3: אליסון (ליברפול), 60 מיליון אירו

השוער המצוין היה חלק בלתי נפרד מההצלחה של ליברפול וזכה עמה באליפות אנגליה, ליגת האלופות והגביע האנגלי ונראה כי עוד ימשיך לתרום כאשר חתום על חוזה עד 2027.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מקום 2: אדרסון (מנצ'סטר סיטי), 60 מיליון אירו

השוער שהגיע ב-2017 מבנפיקה הפך במהרה לשוער הראשון של פפ גוארדיולה. במהלך תקופתו בסיטי זה השוער בחמש אליפויות פרמייר ליג, שני גביעים אנגליים, ארבעה גביעי ליגה וליגת האלופות.

מקום 1: ארון רמסדייל (ארסנל), 80 מיליון אירו

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דניאל פרץ100 מיליון ליש"ט אבדיה 5 שקל בלחץ (ל"ת)
    קנדלקר 01/10/2023 09:33
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.