ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

אל הילאל הסעודית - קריסה של 350 מיליון אירו?

המועדון הסעודי השקיע סכומי עתק בקיץ האחרון בכדי להעמיד קבוצה שתילחם על כל התארים ושתי תוצאות תיקו ברציפות עלולות להביא לפיטורי המאמן. מה שכרו של המאמן ומה שכרם של הכוכבים?
מיכאל וייסרמן | (4)

תפקיד מאמן הכדורגל נחשב לאחד המקצועות ה"בעייתיים" בשוק העבודה - המשך העסקתו של המאמן תלוי בתוצאות שמביאים השחקנים במגרש, אבל גם במצב הרוח ובמידת הסבלנות של הבעלים. בערב הסעודית משקיעים כסף רב בבניית הסגלים והבעלים רוצים תוצאות מהירות.

ישלם את המחיר. ג'סוס (צילום: טוויטר אל הילאל)

זהו גם הסיפור של מאמן אל הילאל, ז'ורז'ה ז'זוש. ז'זוש, בן ה-68, נחשב לאחד המאמנים המוערכים באירופה עם היסטוריה מוצלחת במועדונים פורטוגלים כמו בנפיקה וספורטינג ליסבון וגם עם קדנציה מוצלחת בעבר באל הילאל, עמה זכה ב-2018 בסופר קאפ הסעודי.

במועדון קיוו כי גם הקדנציה הנוכחית תהיה דומה אך בשבוע האחרון סיימה אל הילאל בשתי תוצאות תיקו וכעת הקהל המקומי וגם ראשי המועדון נוטים לתמוך בפיטורים. ז'זוש הגיע הקיץ למועדון לאחר שאל הילאל קיבלה סירוב ממאמנים כמו ז'וזה מוריניו, מסימיליאנו אילגרי וגם זינאדין זידאן. הוא מקבל שכר של 18 מיליון אירו לשלוש שנים.

מעבר לכך השקיעה אל הילאל הקיץ סכומי עתק של 350 מיליון אירו על העברות שחקנים וביניהן העברתו של ניימאר מפריז סן ז'רמן שעלתה 100 מיליון אירו. עוד שחקנים בכירים שהגיעו הם קאלידו קוליבאלי מצ'לסי, רובן נבש מוולבס וגם החלוץ אלכסנדר מיטרוביץ' שעבר מפולהאם לקבוצה הסעודית תמורת 50 מיליון אירו.

אם לא די בכך, במועדון הסעודי השקיעו גם סכומי עתק בשכרם של השחקנים ומעבר לניימאר שמרוויח 200 מיליון אירו לעונה, שכרו של קוליבאלי מגיע לכ-17 מיליון אירו לעונה. שכרו של נבש הוא 6 מיליון אירו לעונה ואילו מיטרוביץ' מרוויח כ-10 מיליון אירו לעונה. כל המשכורות לא כוללות בונוסים על אליפות ערב הסעודית וגם על אליפות אסיה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סלים 25/09/2023 15:49
    הגב לתגובה זו
    אישאאלה קריסה טוטלית לכול הענף ושיחזרו לספורט הגמלים.
  • 3.
    הביאו את נימאר למה ציפו...חתול מת לא בשקית כבר שנים. (ל"ת)
    דני 23/09/2023 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הסעודים טרוריסטים ומסוכנים לישראל (ל"ת)
    האמיתי 23/09/2023 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעלו את מחיר הנפט בעוד דולר ;'=( (ל"ת)
    ישי 23/09/2023 09:40
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".