אל הילאל הסעודית - קריסה של 350 מיליון אירו?
תפקיד מאמן הכדורגל נחשב לאחד המקצועות ה"בעייתיים" בשוק העבודה - המשך העסקתו של המאמן תלוי בתוצאות שמביאים השחקנים במגרש, אבל גם במצב הרוח ובמידת הסבלנות של הבעלים. בערב הסעודית משקיעים כסף רב בבניית הסגלים והבעלים רוצים תוצאות מהירות.
ישלם את המחיר. ג'סוס (צילום: טוויטר אל הילאל)
זהו גם הסיפור של מאמן אל הילאל, ז'ורז'ה ז'זוש. ז'זוש, בן ה-68, נחשב לאחד המאמנים המוערכים באירופה עם היסטוריה מוצלחת במועדונים פורטוגלים כמו בנפיקה וספורטינג ליסבון וגם עם קדנציה מוצלחת בעבר באל הילאל, עמה זכה ב-2018 בסופר קאפ הסעודי.
במועדון קיוו כי גם הקדנציה הנוכחית תהיה דומה אך בשבוע האחרון סיימה אל הילאל בשתי תוצאות תיקו וכעת הקהל המקומי וגם ראשי המועדון נוטים לתמוך בפיטורים. ז'זוש הגיע הקיץ למועדון לאחר שאל הילאל קיבלה סירוב ממאמנים כמו ז'וזה מוריניו, מסימיליאנו אילגרי וגם זינאדין זידאן. הוא מקבל שכר של 18 מיליון אירו לשלוש שנים.
- עם מעלית ייעודית למכוניות - הפנטהאוז שניימאר רכש ב-54 מיליון דולר
- 100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך השקיעה אל הילאל הקיץ סכומי עתק של 350 מיליון אירו על העברות שחקנים וביניהן העברתו של ניימאר מפריז סן ז'רמן שעלתה 100 מיליון אירו. עוד שחקנים בכירים שהגיעו הם קאלידו קוליבאלי מצ'לסי, רובן נבש מוולבס וגם החלוץ אלכסנדר מיטרוביץ' שעבר מפולהאם לקבוצה הסעודית תמורת 50 מיליון אירו.
אם לא די בכך, במועדון הסעודי השקיעו גם סכומי עתק בשכרם של השחקנים ומעבר לניימאר שמרוויח 200 מיליון אירו לעונה, שכרו של קוליבאלי מגיע לכ-17 מיליון אירו לעונה. שכרו של נבש הוא 6 מיליון אירו לעונה ואילו מיטרוביץ' מרוויח כ-10 מיליון אירו לעונה. כל המשכורות לא כוללות בונוסים על אליפות ערב הסעודית וגם על אליפות אסיה.
- 4.סלים 25/09/2023 15:49הגב לתגובה זואישאאלה קריסה טוטלית לכול הענף ושיחזרו לספורט הגמלים.
- 3.הביאו את נימאר למה ציפו...חתול מת לא בשקית כבר שנים. (ל"ת)דני 23/09/2023 20:29הגב לתגובה זו
- 2.הסעודים טרוריסטים ומסוכנים לישראל (ל"ת)האמיתי 23/09/2023 19:52הגב לתגובה זו
- 1.יעלו את מחיר הנפט בעוד דולר ;'=( (ל"ת)ישי 23/09/2023 09:40הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
