ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

אל הילאל הסעודית - קריסה של 350 מיליון אירו?

המועדון הסעודי השקיע סכומי עתק בקיץ האחרון בכדי להעמיד קבוצה שתילחם על כל התארים ושתי תוצאות תיקו ברציפות עלולות להביא לפיטורי המאמן. מה שכרו של המאמן ומה שכרם של הכוכבים?
מיכאל וייסרמן | (4)

תפקיד מאמן הכדורגל נחשב לאחד המקצועות ה"בעייתיים" בשוק העבודה - המשך העסקתו של המאמן תלוי בתוצאות שמביאים השחקנים במגרש, אבל גם במצב הרוח ובמידת הסבלנות של הבעלים. בערב הסעודית משקיעים כסף רב בבניית הסגלים והבעלים רוצים תוצאות מהירות.

ישלם את המחיר. ג'סוס (צילום: טוויטר אל הילאל)

זהו גם הסיפור של מאמן אל הילאל, ז'ורז'ה ז'זוש. ז'זוש, בן ה-68, נחשב לאחד המאמנים המוערכים באירופה עם היסטוריה מוצלחת במועדונים פורטוגלים כמו בנפיקה וספורטינג ליסבון וגם עם קדנציה מוצלחת בעבר באל הילאל, עמה זכה ב-2018 בסופר קאפ הסעודי.

במועדון קיוו כי גם הקדנציה הנוכחית תהיה דומה אך בשבוע האחרון סיימה אל הילאל בשתי תוצאות תיקו וכעת הקהל המקומי וגם ראשי המועדון נוטים לתמוך בפיטורים. ז'זוש הגיע הקיץ למועדון לאחר שאל הילאל קיבלה סירוב ממאמנים כמו ז'וזה מוריניו, מסימיליאנו אילגרי וגם זינאדין זידאן. הוא מקבל שכר של 18 מיליון אירו לשלוש שנים.

מעבר לכך השקיעה אל הילאל הקיץ סכומי עתק של 350 מיליון אירו על העברות שחקנים וביניהן העברתו של ניימאר מפריז סן ז'רמן שעלתה 100 מיליון אירו. עוד שחקנים בכירים שהגיעו הם קאלידו קוליבאלי מצ'לסי, רובן נבש מוולבס וגם החלוץ אלכסנדר מיטרוביץ' שעבר מפולהאם לקבוצה הסעודית תמורת 50 מיליון אירו.

אם לא די בכך, במועדון הסעודי השקיעו גם סכומי עתק בשכרם של השחקנים ומעבר לניימאר שמרוויח 200 מיליון אירו לעונה, שכרו של קוליבאלי מגיע לכ-17 מיליון אירו לעונה. שכרו של נבש הוא 6 מיליון אירו לעונה ואילו מיטרוביץ' מרוויח כ-10 מיליון אירו לעונה. כל המשכורות לא כוללות בונוסים על אליפות ערב הסעודית וגם על אליפות אסיה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סלים 25/09/2023 15:49
    הגב לתגובה זו
    אישאאלה קריסה טוטלית לכול הענף ושיחזרו לספורט הגמלים.
  • 3.
    הביאו את נימאר למה ציפו...חתול מת לא בשקית כבר שנים. (ל"ת)
    דני 23/09/2023 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הסעודים טרוריסטים ומסוכנים לישראל (ל"ת)
    האמיתי 23/09/2023 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעלו את מחיר הנפט בעוד דולר ;'=( (ל"ת)
    ישי 23/09/2023 09:40
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.