סרחיו ראמוס
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

ראמוס מתלבט: הכסף הגדול של סעודיה או סיום קריירה בסביליה?

אחד הבלמים הגדולים בהיסטוריה קיבל הצעה מערב הסעודית, אבל עשוי להסכים לשכר נמוך משמעות בליגה הספרדית
מיכאל וייסרמן | (1)

אחת השאלות המעניינות של השבוע האחרון בכדורגל האירופי הייתה עתידו של הבלם סרחיו ראמוס. הבלם, 37, זכה להצעות עתק מטורקיה בעיקר מגלאטסראי שאף הציעה לו שכר עתק יחסית לכדורגל הטורקי - 10 מיליון אירו לעונה. ראמוס לא חתם וביממה האחרונה זוכה לשתי הצעות נוספות.

יבחר ביעד חדש? ראמוס (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)

ההצעה הראשונה הגיעה מערב הסעודית, שם קבוצת אל איתיחאד הציעה לו להצטרף בחוזה לשנתיים בשכר של 50 מיליון אירו לכל התקופה. הקבוצה בה משחקים אנגולו קאנטה וכרים בנזמה מעוניינת לצרף את הבלם שעשוי להיות המשמעותי בחלק האחורי שלה. מאידך, זוכה ראמוס להצעה נוספת מסביליה בה התחיל את הקריירה שלו. הקבוצה הספרדית פנתה לראמוס כבר בתחילת הקיץ אבל זה פסל את ההצעה וכעת מתלבט. הוא לסגור מעגל בסביליה כשהשכר אמור להיות נמוך משמעותית. ההערכה כי יעמוד על כ-6 מיליון אירו לעונה. 

ראמוס סיים חוזה של שנתיים בפריז סן ז'רמן. הבלם קיווה לקבל הצעה לסיים את הקריירה בריאל מדריד ואולי אף לקבל תפקיד במועדון לאחר הפרישה. בטורקיה קיוו לשכנע את הבלם להצטרף וציינו כי הוא יוכל לסייע להם גם במכירת מרצ'נדייס במספרים גדולים. לפני מספר חודשים קיבל ראמוס הצעה מקבוצת אל הילאל לחוזה חסר תקדים של 30 מיליון אירו לעונה, בהסכם לשנתיים. ראמוס גדל בסביליה וב-2005 עבר לריאל. הוא נרכש תמורת 27 מיליון אירו. במשך 16 שנים במדריד הפך לקפטן הקבוצה ולאחד השחקנים האהודים שם. הוא שותף ב-469 משחקים וכבש 72 שערים.

ראמוס זכה לאורך הקריירה 4 פעמים בליגת האלופות, 5 פעמים באליפות ספרד, 4 פעמים בסופר קאפ הספרדי, 3 פעמים בסופר קאפ האירופי ו-4 פעמים באליפות העולם לקבוצות. בנוסף, הוא זכה באליפות העולם עם נבחרת ספרד ופעמיים זכה גם באליפות אירופה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברמוס לך על הכסף אף אחד לא יתן לך סכומים כאלה (ל"ת)
    רון 04/09/2023 10:16
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.