ביתר ירושלים
צילום: מועדון ביתר

שווי השוק של ליגת העל: 128.55 מיליון אירו

רגע לפני פתיחת עונת המשחקים בדקנו מי הקבוצות השולטות בכדורגל הישראלי ומי הקבוצות ששווי השוק שלהן שווה ירידה לליגה הלאומית
מיכאל וייסרמן | (1)

ליגת העל תיפתח הערב (שבת, 19:00) במשחק בין בני סכנין להפועל תל אביב והציפייה כי העונה הקרובה תהיה מעניינת במיוחד. מכבי חיפה שלטה בשנים האחרונות עם 3 אליפויות ברציפות, אך העונה היא צפויה לצפות למאבק משמעותי ממכבי תל אביב ואולי גם מהפועל באר שבע וזאת בשל העובדה כי מספר שחקנים בכירים עזבו העונה. 

עוד אליפות בדרך? מכבי חיפה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

בין השאר מדובר בעומר אצילי שנמכר תמורת 2 מיליון אירו לאל עין ומוחמד אבו פאני שנמכר תמורת 1.5 מיליון אירו לפרצווארוש. למרות זאת, שווי השוק של שחקני חיפה הוא עדיין הגבוה ביותר בליגה. בדקנו מה שווי השוק של שאר קבוצות הצמרת ומה שווי השוק הנמוך בליגה.

מכבי חיפה: 21.81 מיליון אירו

השחקן היקר ביותר בסגל של הירוקים הוא דיא סבע שהוא גם המשתכר הגדול בהיסטוריה של המועדון. שווי השוק של סבע הוא 3.5 מיליון אירו.

מכבי תל אביב: 21.55 מיליון אירו

המועדון טרם ביצע את כל הבנייה של הסגל. לאחר עזיבתו של השוער דניאל פרץ שנמכר לבאיירן מינכן הגיע דניאל טננבאום. השחקן היקר בסגל של הצהובים הוא המגן החדש איוואן מאסון שערכו הוא 2 מיליון אירו.

הפועל באר שבע: 16.39 מיליון אירו

לדעת רבים מדובר בצלע השלישית במאבק האליפות אך על פי שווי השוק וגם על פי היכולת עד כה, באר שבע רחוקה משם. השחקן היקר בסגל הוא פטריק קלימלה שערכו הוא 2.5 מיליון אירו.

מכבי נתניה: 8.65 מיליון אירו

היהלומים ירצו להפתיע ולהילחם על מקום באירופה. השחקן היקר בסגל הוא איגור זלטאנוביץ' שערכו הוא 1.2 מיליון אירו.

מועדון ספורט אשדוד: 8.54 מיליון אירו

לאחר הפרידה מהמאמן רן בן שמעון תהיה אשדוד אחת הקבוצות המעניינות העונה. השחקן היקר בסגל הוא מוחמד כנען ששווה 1.4 מיליון אירו.

הפועל תל אביב: 7.83 מיליון אירו

לאחר מהפכה ניהולית תרצה הקבוצה לחזור לצמרת הגבוהה של הכדורגל הישראלי. השחקנים היקרים בסגל הם הקשר חוסה רודריגז והחלוץ עומרי אלטמן ששווי השוק שלהם הוא 800 אלף אירו.

בית"ר ירושלים: 7.61 מיליון אירו

לאחר עזיבתם של ניקולאסקו ואספרייה תרצה הקבוצה של יוסי אבוקסיס להישאר בצמרת הגבוהה ואולי לזכות בגביע. השחקן היקר בסגל הוא ירדן שועה שערכו הוא 1.4 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מכבי פתח תקווה: 6.48 מיליון אירו

העולה החדשה תרצה לשרוד בליגה ואולי להצליח להתברג בפלייאוף העליון. בשביל זה היא מחזיקה את הכישרון הצעיר, עידן טוקלומטי, ששווי השוק שלו הוא 700 אלף אירו.

הפועל ירושלים: 6.15 מיליון אירו

המועדון שרוצה להפתיע עונה שניה ברציפות מחזיק בסגל את אונדראז' באצ'ו ששווי השוק שלו הוא 800 אלף אירו.

הפועל חיפה: 5.79 מיליון אירו

הקבוצה תחת שרביטו של רוני לוי חולמת על הפלייאוף העליון אך השחקן היקר בסגל הוא מוחמד קמארה שערכו הוא "רק" 600 אלף אירו.

בני ריינה: 5.19 מיליון אירו

לאחר ההפתעה בעונה שעברה  תרצה ריינה לשרוד העונה והקיץ היא צירפה את הזר הנרי ואקה שערכו הוא 700 אלף אירו.

בני סכנין: 4.4 מיליון אירו

המועדון הותיק מהמגזר הערבי בנה שלד איכותי, אך השחקן היקר בסגל הוא הבלם מרון גנטוס ששווי השוק שלו הוא 400 אלף אירו.

הפועל פתח תקווה: 4.19 מיליון אירו

בסגל בו משחקים גם עומר ורד, גם איתי שכטר וגם אבי ריקן השחקן היקר ביותר הוא דווקא הבלם, אנדריי  טשיירה, ששווי השוק שלו הוא 450 אלף אירו.

הפועל חדרה: 3.88 מיליון אירו

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יאללה הפועל חיפה רצה לאליפות (ל"ת)
    ניסים ביליה 26/08/2023 09:41
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.