מהפכה בספרד: כרטיס למשחק כדורגל יעלה 30 אירו
צפיה במשחקי הכדורגל בישראל הפכה בשנים האחרונות לאחד הבילויים הפופולאריים. משפחות שלמות מגיעות למגרשים כמו "סמי עופר" בחיפה, "בלומפילד" בתל אביב ו"טרנר" בבאר שבע", אבל ממשיכות להתלונן: הבילוי הזה יקר מאוד. הוא כולל רכישת כרטיס, אוכל במזנון לילדים ועוד - כך שעלות ממוצעת למשפחה תגיע למאות שקלים.
הבעיה ידועה גם באירופה, אלא שהחל מהעונה הבאה שם רוצים לשנות את זה. הבוקר (שלישי) פורסם כי 14 קבוצות מהליגה הספרדית הראשונה הגיעו להסכם היסטורי עם ראשי ההתאחדות הספרדית "LA LIGA" לפיו מחירי הכרטיסים הזולים בעונה הבאה יהיו בסכום של 30 אירו בלבד. בין השאר הוחלט כי לפחות 300 כרטיסים כאלה יימכרו מדי משחק, אבל הקבוצות יוכלו להגדיל את הכמות כמה שירצו, כדי להביא לאיצטדיונים מלאים.
מתי אצלנו? אוהדי מכבי חיפה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
בין הקבוצות שחתמו על הסכם נמצאות: אלמריה, קאדיס, סביליה, בטיס, ולנסיה, אתלטיקו מדריד, ג'ירונה, מיורקה, סלטה ויגו, ריאל סוסיאדד, אתלטיק בילבאו, לאס פאלמאס ואלאבס. אוהדי הקבוצות הנ"ל יוכלו לזכות בכרטיסים בכל משחקי הבית של אותן קבוצות. מאידך קבוצות כמו ריאל מדריד, ברצלונה, חטאפה, ראיו וייקאנו, ויריאל ואוסאסונה הביעו התנגדות להסכם וזאת מתוך הבנה כי יוכלו למכור את רוב הכרטיסים במחירים גבוהים יותר.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים בליגה הספרדית הביעו תמיכה וציינו: "המטרה שלנו שאוהדים מכל שכבות גיל יוכלו ליהנות מכדורגל והדבר לא ישפיע משמעותית על התקציב המשפחתי". המהפכה הספרדית טרם הגיעה לישראל. כאן נראה כי רק רכישת מנוי עשויה להביא למחירים מוזלים. כרטיס ממוצע עולה 70 שקל ללא עמלות. במשחקים מעניינים כגון בין מכבי חיפה למכבי תל אביב או הדרבי התל אביבי, כרטיס אחד עולה יותר מ-100 שקל. גם מחירי הילדים והחיילים ברוב המקרים יחסית גבוהים ומגיעים לכ-40 שקל לכרטיס אחיד.
11 קבוצות מתוך 14 בליגת העל כבר החלו במכירת המנויים והמנוי הזול ביותר למבוגר עד כה שייך להפועל חדרה - מחירו 650 שקל. קבוצות כמו מועדון ספורט אשדוד, בני סכנין ומכבי פתח תקווה טרם החלו במכירת המנויים לעונה הבאה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
