מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר

גמר גביע על הפרק: שווי שוק של 2 מיליארד אירו על מגרש אחד

מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי יילחמו הערב על התואר השני בחשיבותו העונה. שווי השוק ברור לטובת התכולים וחלוקת המענקים בחוזה של הולאנד מעוררת אצלו תיאבון. הנה המספרים
 
מיכאל וייסרמן | (1)

הגביע האנגלי נחשב לתואר השני בחשיבותו בממלכה הבריטית, אבל דווקא העונה נראה כי מדובר בקרב מעניין במיוחד, כאשר לאצטדיון וומבלי יגיעו הערב (17:00 בשעון ישראל) מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי עם רצון לזכות ולהניף גביע בסיום.

יכניס מענק אישי מהזכייה. הולאנד (צילום: טוויטר מנצסטר סיטי רשמי)

קרב האליפות העונה היה בין סיטי לארסנל. מנצ'סטר יונייטד אף לא הצליחה בזירה האירופית וכעת ירצו חניכיו של אריק טן האח לסיים את העונה עם טעם מתוק. מעבר לכך, ביונייטד מבינים כי תואר יכול להביא להגברת המגעים לרכישת המועדון מהאחים גלייזר ואולי אף להתחזק במספר שחקנים בכירים, כאשר המועמדים הם הארי קיין מטוטנהאם, עליו יונייטד כבר הציעה מעל 130 מיליון אירו, וגם ניימאר שעשוי לקבל חוזה עתק בפרמיירליג.

מהעבר השני, עבור מנצ'סטר סיטי הרצון אחר. הקבוצה של פפ גוארדיולה רוצה לזכות בתואר שני העונה לאחר אליפות אנגליה ושבוע לפני התואר החשוב של העונה, זכיה בליגת האלופות, שם תפגוש בגמר את אינטר.

מדובר גם בקרב כלכלי חסר תקדים בין שניים מהמועדונים העשירים בעולם. שווי השוק של שני המועדונים גבוה מאוד - שווי השוק של שחקני סיטי הוא 1.05 מיליארד אירו ואילו שווי השוק של שחקני יונייטד הוא 859.2 מיליון אירו.

השחקן היקר ביותר בסיטי הוא ארלינג הולאנד ששווה 170 מיליון אירו. אחריו נמצא פיל פודן ששווה 110 מיליון אירו ובמקום השלישי נמצאים מספר שחקנים ששווי השוק שלהם 80 מיליון אירו ובהם רודרי, קווין דה ברוינה וברנרדו סילבה.

מהצד השני, שווי השוק של השחקן היקר ביונייטד הוא 80 מיליון אירו. זה שייך למרקוס רשפורד. במקום השני נמצא ברונו פרננדס ששווה 70 מיליון אירו ובמקןם השלישי נמצא אנטוני ששווי השוק שלו 70 מיליון אירו. אין ספק, סגל השחקנים של הסיטי חזק יותר, אבל בדרבי ובטח בגמר הגביע - הכל יכול לקרות. הגמר בעל חשיבות גם עבור הולאנד בשל העובדה שהוא מחזיק בבונוס מיוחד על הזכייה בגביע.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הולאנד כבר הכניס מיליון אירו כבונוס על כך שקבוצתו זכתה באליפות אנגליה ויוסיף לחשבון הבנק שלו עוד 350 אלף אירו במידה ותזכה באליפות אנגליה. מיליון אירו נוספים יגיעו בשבוע הבא במידה וסיטי תסיים את העונה עם טראבל, כלומר תואר משולש.

החלוץ הוא המרוויח השני במנצ'סטר סיטי וגם בפרמיירליג, אחרי חברו לקבוצה קווין דה בריינה, שמרוויח 494,753 דולר לשבוע ו-25,727,156 דולר לשנה. לאחרונה דווח כי שכרו עשוי להגיע ל-567 אלף דולר לשבוע בעונה הבאה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פפ 03/06/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
    טן האח כישלון!!!! הסיבה היחידה שיונייטד בטופ 4: 1) קאסמירו! הקשר האחורי הטוב בעולם, איתו 75% ניצחונות, בלעדיו 43 חחחח 2) טוטנהאם ליברפול וצ'לסי בעונת בלהות שלא נראתה מהאליפות של לסטר.. לא היו לה יריבות משמעותיות על הטופ 4 3) 'פיתוח שחקנים'?! הביא ב100 מיליון דריבליסט מעפן על העמדה של סאנצ'ו המוכשר, העיף את רונאלדו הכוכב! בשביל ורחהורסט העילג, העיקר שהוא ירצה עוד תקציב. פחחחח
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.