נאפולי
צילום: טוויטר נאפולי רשמי

כמה עולה אליפות באיטליה? הרבה פחות ממה שאתם חושבים

נאפולי, שזכתה באליפות ראשונה מאז ימיו של דייגו מראדונה, תרצה להשאיר את שני כוכביה. מה היה התקציב שלה, כמה ישלמו קבוצות הפרמיירליג על הבלם הגדול שלה ומה שכרו של המאמן?

מיכאל וייסרמן |

לפני 33 שנים זכתה נאפולי באליפות האחרונה. אז זה בניצוחו של דייגו מראדונה וביום חמישי האחרון חגגו אוהדי הקבוצה אליפות נוספת, לאחר תיקו בחוץ מול אודינזה - 1:1. זאת הייתה האליפות השלישית בהיסטוריה של נאפולי. בעיניי רבים היא נחשבת לאליפות המפתיעה ביותר בשנים האחרונות באיטליה.

אליפות אדירה. נאפולי (טוויטר נאפולי רשמי)

אליפות הזאת מעניינת גם מבחינהת המספרים שלה - התקציב של נאפולי הוא לא מהגבוהים באיטליה ולאחר האליפות יש לא מעט כוכבים שעשויים למצוא את עצמם בעונה הבאה במועדונים בכירים יותר. לנאפולי תקציב שכר השחקנים החמישי בגודלו בסרייה A (הליגה הראשונה באיטליה, מ"ו) - הוא עומד על כ-80 מיליון יורו. תקציב אינטר, מילאן ויובנטוס למשל עובר את רף ה-100 מיליון אירו (תקציב קבוצת צמרת ישראלית כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה הוא כזה, אבל בשקלים).

שווי השוק של השחקנים על פי האתר "טרנספרמרקט" הוא 629 מיליון אירו. השם החם ביותר בקבוצה האיטלקית הוא החלוץ ויקטור אוסימהן. האחרון אומנם מחזיק בחוזה עד 2025 ובנאפולי אף ינסו לשכנע את החלוץ להישאר, אבל כבר בקיץ הקרוב הצהירו מספר מועדונים בכירים כמו באיירן מינכן, פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד שהיו שמחים להחתימו ואף צפויים להציע כ-150 מיליון אירו תמורת מעברו.

שחקן נוסף שמעורר עניין במועדונים גדולים הוא החלוץ הגאורגי חביצ'ה קרבאחצליה. האחרון זוכה לעניין רב וגם עבורו יש הצעות שעוברות את 100 מיליון אירו אך נאפולי הציעה לאחרונה הצעה משלה עם שכר של 4 מיליון אירו, לא כולל בונוסים. בסביבתו של החלוץ לא פוסלים את האפשרות להישאר עונה נוספת ולנסות ולהצליח בליגת האלופות.

שחקן נוסף שמעורר עניין הוא הבלם מין ג'ה. האחרון מבוקש בשתי הקבוצות של מנצ'סטר - יונייטד וסיטי. הן עשויות להציע סכום של כ-100 מיליון אירו. שווי השוק הוא 60 מיליון אירו. הקשר, פיוטר זלינסקי, מוערך בכ-40 מיליון אירו. הוא מסיים חוזה בקיץ הבא ובנאפולי יסכימו לשחררו בקיץ הנוכחי במידה ותגיע הצעה גבוהה. גם יובנטוס הביעה עניין בשחקן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.