תשלם 80 מיליון ליש"ט? באיירן מינכן רוצה את החלוץ שהביס את ליברפול
במועדון הגרמני מחפשים מחליף ללבנדובסקי ומעוניינים בחלוץ אסטון וילה. שכרו: 4 מיליון ליש"ט לעונה
באיירן מינכן אומנם עלתה לאחרונה למקום הראשון בליגה הגרמנית ונראה כי היא בדרך לאליפות נוספת, אך הקבוצה הודחה ברבע גמר ליגת האלופות והדבר יביא לכך שהמאמן, תומאס טוכל, יביא לזעזוע גדול בסגל הקבוצה בקיץ הקרוב.
יעבור לגרמניה? ווטקינס (צילום: טוויטר אסטון וילה)
אחת העמדות הבעייתיות בקבוצה היא עמדת החלוץ המרכזי. במועדון הגרמני הודו כי טרם נמצא מחליף ראוי לרוברט לבנדובסקי שעזב לברצלונה. בקיץ קיוו בבאיירן כי הגעתו של סאדיו מאנה מליברפול תביא את הבשורה, כאשר זה נרכש ב-32 מיליון אירו. זה לא קרה וכעת מחפשים חלוץ נוסף.
על פי דיווחים בגרמניה הלילה, חלוץ אסטון וילה, אולי ווטקינס, מועמד מוביל לאלופה הגרמנית. ווטקינס, 27, גדל במספר קבוצות מהליגות הנמוכות עד שהצטרף לברנטפורד בליגה השנייה ולאחר מספר עונות מוצלחות נמכר ב-2020 לאסטון וילה תמורת 28 מיליון ליש"ט. הוא חתם על חוזה לחמש שנים. העונה מרשים החלוץ גם בוילה פארק וכבש 16 שערים. הוא מצטיין תחת המאמן אנארה אמרי. האחרון הצהיר בפני ראשי המועדון שווטקינס צריך לחתום על חוזה חדש.
אמרי אמר לאחרונה על החלוץ שלו: "אנחנו כרגע מתמקדים במשימות שלנו בליגה ולא יכולים לדבר על העונה הבאה. נשאר עוד חודש לסיום הליגה ונהיה מוכנים לכל סיטואציה". ווטקינס עצמו אמר: "אני אוהב להיות כאן. כולם כאן חברים שלי ואני נהנה תחת המאמן שלנו. אני כרגע חושב רק על וילה ועל ההצלחה כאן".
ראשי אסטון וילה כבר הצהירו כי אין בכוונתם להיפרד במהרה מווטקינס והציבו תג מחיר של 80 מיליון ליש"ט. נראה כי באיירן עשויה להשלים עם המהלך. שכרו של השחקן הוא 4 מיליון אירו וזה לא ישפיע על מעברו למועדון גדול באירופה. גם קבוצות בכירות באנגליה כמו ארסנל וליברפול הביעו עניין בשחקן, אבל וילה תעדיף להיפרד ממנו רק לקבוצות מחוץ לפרמיירליג. גם ווטקינס עצמו יעדיף את באיירן בשל סיכוי גבוה להגיע לשלבים מאוחרים בליגת האלופות.
משחק השיא של ווטקינס העונה היה בניצחון הגדול של אסטון וילה על ליברפול - 2:7. הוא כבש שלושער. החלוץ ערך 7 הופעות במדי נבחרת אנגליה וכבש 2 שערים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
