אחרי הזכייה ההיסטורית - הסכומים עליהם תתמודד הפועל ת"א ביורוליג
קבוצת הכדורסל הפועל ת"א זכתה בתואר ראשון אחרי 32 שנה ובתואר אירופי ראשון בהיסטוריה שלה, כשלצד הגביע היא גם החזירה הביתה כחצי מיליון דולר - זה כסף קטן לעומת הסכומים עליהם היא תתמודד במעפל האירופי הגדול בעונה הבאה
קבוצת הפועל ת"א בכדורסל השיגה זכייה היסטורית ביורוקאפ והביאה הביתה גביע ראשון מזה 32 שנה וגביע אירופי ראשון אי פעם. כספי הזכייה מוערכים במעל חצי מיליון דולר, סכום מכובד אבל די זניח בהשוואה לתקציב השכר של הקבוצה שעומד העונה על כ-30 מיליון שקל, אך עם הזכייה הפועל ת"א זכתה גם בכרטיס למפעל האירופי הבכיר בעונה הבאה - על איזה סכומים היא תתמודד שם וכמה היא עשויה להכניס מזכויות השידור?
הפועל ת"א ביורוליג - כמה זה עשוי להיות שווה עבורה?
בעונה הבאה הפועל ת"א תשחק במפעל האירופי הבכיר ביבשת, בו משתתפת גם היריבה העירונית מכבי ת"א, לצד הקבוצות הגדולות האחרות באירופה. שם הדרך לגביע תהיה קשה יותר אבל גם הפרסים יהיו משמעותיים יותר - בעונה שעברה פנאתינאיקוס היוונית זכתה בתואר ושלשלה לכיסה כ-1.75 מיליון אירו, מעל 7 מיליון שקל בשער של היום, סכום גבוה בהרבה מזה שהפועל קיבלה מהזכייה ביורוקאפ. לצד זאת, המפסידה בגמר, ריאל מדריד הספרדית, קיבלה סכום של כ-1 מיליון אירו, מעל 4 מיליון שקל בשער של היום.
הקבוצה שסיימה במקום השלישי, אולימפיאקוס היוונית, קיבלה סכום של כ-870,000 אירו (בערך 3.6 מיליון שקל היום), והקבוצה שסיימה במקום הרביעי, פנרבחצ'ה הטורקית, קיבלה כ-750 אלף אירו (בערך 3.1 מיליון שקל היום).
אלה סכומים משמעותיים אבל הם תלויים בהישגים המקצועיים של הקבוצה, כשמנגד הקבוצות המשתתפות במפעל גם מקבלות חלקים מהכנסות השידור של המפעל בהתאם להסכמים שלהן עם הליגה. כ-12 קבוצות מחזיקות ברישיון A שמקנה להן השתתפות קבועה במפעל ללא קשר להישגים במפעלים אחרים. הקבוצות הללו מחזיקות במניות במפעל והן מקבלות סכומים שנעים בין 4-6 מיליון אירו בעונה מזכויות השידור.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- 18 מיליון דולר ל-3 שנים, ואסיליה מיצ’יץ’ חתם בהפועל ת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפועל ת"א לא תחזיק ברישיון A ולכן היא תצטרך לחתום על הסכם פרטני מול הליגה. ההסכמים האלה בדרך כלל נחתמים לתקופה 3 שנים במהלכן הקבוצה תהיה זכאית להשתתף במפעל, כשהכנסות השידור בהסכמים האלה נעות באזור של כ-1.5-2 מיליון אירו לעונה.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
