אחרי הזכייה ההיסטורית - הסכומים עליהם תתמודד הפועל ת"א ביורוליג

קבוצת הכדורסל הפועל ת"א זכתה בתואר ראשון אחרי 32 שנה ובתואר אירופי ראשון בהיסטוריה שלה, כשלצד הגביע היא גם החזירה הביתה כחצי מיליון דולר - זה כסף קטן לעומת הסכומים עליהם היא תתמודד במעפל האירופי הגדול בעונה הבאה

רוי שיינמן |

קבוצת הפועל ת"א בכדורסל השיגה זכייה היסטורית ביורוקאפ והביאה הביתה גביע ראשון מזה 32 שנה וגביע אירופי ראשון אי פעם. כספי הזכייה מוערכים במעל חצי מיליון דולר, סכום מכובד אבל די זניח בהשוואה לתקציב השכר של הקבוצה שעומד העונה על כ-30 מיליון שקל, אך עם הזכייה הפועל ת"א זכתה גם בכרטיס למפעל האירופי הבכיר בעונה הבאה - על איזה סכומים היא תתמודד שם וכמה היא עשויה להכניס מזכויות השידור?


הפועל ת"א ביורוליג - כמה זה עשוי להיות שווה עבורה?

בעונה הבאה הפועל ת"א תשחק במפעל האירופי הבכיר ביבשת, בו משתתפת גם היריבה העירונית מכבי ת"א, לצד הקבוצות הגדולות האחרות באירופה. שם הדרך לגביע תהיה קשה יותר אבל גם הפרסים יהיו משמעותיים יותר - בעונה שעברה פנאתינאיקוס היוונית זכתה בתואר ושלשלה לכיסה כ-1.75 מיליון אירו, מעל 7 מיליון שקל בשער של היום, סכום גבוה בהרבה מזה שהפועל קיבלה מהזכייה ביורוקאפ. לצד זאת, המפסידה בגמר, ריאל מדריד הספרדית, קיבלה סכום של כ-1 מיליון אירו, מעל 4 מיליון שקל בשער של היום.


הקבוצה שסיימה במקום השלישי, אולימפיאקוס היוונית, קיבלה סכום של כ-870,000 אירו (בערך 3.6 מיליון שקל היום), והקבוצה שסיימה במקום הרביעי, פנרבחצ'ה הטורקית, קיבלה כ-750 אלף אירו (בערך 3.1 מיליון שקל היום).


אלה סכומים משמעותיים אבל הם תלויים בהישגים המקצועיים של הקבוצה, כשמנגד הקבוצות המשתתפות במפעל גם מקבלות חלקים מהכנסות השידור של המפעל בהתאם להסכמים שלהן עם הליגה. כ-12 קבוצות מחזיקות ברישיון A שמקנה להן השתתפות קבועה במפעל ללא קשר להישגים במפעלים אחרים. הקבוצות הללו מחזיקות במניות במפעל והן מקבלות סכומים שנעים בין 4-6 מיליון אירו בעונה מזכויות השידור. 


הפועל ת"א לא תחזיק ברישיון A ולכן היא תצטרך לחתום על הסכם פרטני מול הליגה. ההסכמים האלה בדרך כלל נחתמים לתקופה 3 שנים במהלכן הקבוצה תהיה זכאית להשתתף במפעל, כשהכנסות השידור בהסכמים האלה נעות באזור של כ-1.5-2 מיליון אירו לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה שווה המותג מאור בוזגלו?

אחד הכשרונות הגדולים שצמחו בשנות התשעים, כוכב ששיחק בכל המועדונים הגדולים בישראל וגם איש ריאליטי. שערך קמפיינים רבים ואושיית רשת. כמה שווה האימפריה?
מיכאל וייסרמן |
ילדים רבים חולמים להיות שחקני כדורגל. כשהם מתבגרים, הם חולמים שהילד שלהם יהפוך ליורש. יעקב בוזגלו הוא דוגמה למי שהיה כדורגלן בעצמו והפך את החלון הבא למציאות. הוא הפך משפחה שלמה לכזו שמתפרנסת מהענף וגם אחרי הפרישה - לסדרת טלוויזיה מצליחה. עשה קמפיינים רבים. בוזגלו לצד שיר אלמליח (צילום: דודי חסון) יעקב האב הוא אבא לארבעה שחקני כדורגל - אוהד, אסי, אלמוג ומאור. האחרון הפך למותג ומכונה בשם שאביו יצר - "הילד ענק". אחרי לא מעט שנים בצלו של אביו, הפך מאור בוזגלו בעצמו לשחקן כדורגל משמעותי בליגת העל בשנות האלפיים, אחד כזה שהגיע לכל המועדונים הגדולים אבל לא פחות מכך - לאחד הפרזנטורים העולים בתחום הפרסום הישראלי. בינואר 2022 הודיע בוזגלו על פרישה מכדורגל בעקבות מספר פציעות. אם לא ריבוי הפציעות, כך נראה, הוא יכל להפוך לאחד הכדורגלנים הטובים בישראל בכל הזמנים. הסדרה "בוזגלוס", סדרת ריאליטי שבה מככבת המשפחה, מניבה לכל אחד מבני המשפחה, כך על פי ההערכות, כ-100 אלף שקל בעונה. היא מציגה באופן מיוחד את האופן שבו מתנהלת המשפחה. מאור עצמו פעיל בכל הרשתות החברתיות אך עדיין מנסה לשמור את המספרים שהוא בונה קרוב לחזה. יחד עם זאת, על פי אנשי כדורגל, בוזגלו כבר שווה כיום כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים, כולל נכסים. אבל מה הדרך לשם ומה המספרים בקריירה? מאור בוזגלו, 35, גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב וכבר בגיל 14 נבחן ביובנטוס האיטלקית. לבסוף הוחתם בליון הצרפתית. לאחר שנה אחת הוא חזר לישראל ועבר למכבי חיפה שם גם החל את קריירת הבוגרים שלו. בשנים הראשונות בכרמל הושאל השחקן להפועל פתח תקווה ובני סכנין והאחרונה אף הגיע בזכותו למשחקי האינטרטוטו. ב-2008 חתם בוזגלו ל-4 שנים במכבי תל אביב תמורת 350 אלף דולר לעונה. בסוף העונה הראשונה במכבי תל אביב קרע בוזגלו את הרצועה הצולבת ונעדר זמן רב. לאחר שחזר החליטו במכבי תל אביב להיפרד מהשחקן ובעונת 2011/2012 הוא עבר לסטנדרד ליאז' שם הרוויח 400 אלף אירו לעונה בחוזה לשנתיים. ב-2013 חזר השחקן לישראל ועבר להפועל באר שבע, שם נשאר 4 שנים וזכה בשלל תארים. זכורה בעיקר העליונות שגילה בקמפיין ליגת האלופות ובשער הנדיר שכבש מול אינטר. בבאר שבע הרוויח השחקן 300 אלף אירו לעונה. באותה תקופה שילם בוזגלו כ-40 אחוז מס עבור כ-3.4 מיליון שקל שקיבל בבירת הנגב בתמורה למכירת "הזכויות הספורטיביות" שלו. ב-2017 הוא חתם על חוזה ארוך טווח במכבי חיפה אך נפצע לאחר מספר משחקים ברצועה הצולבת ולא חזר. הוא עבר לבית"ר ירושלים ובעונת 2019/20 חתם בהפועל תל אביב, שהייתה הקבוצה האחרונה בקריירה שלו. במהלך התקופה שלו בהפועל תל אביב דרשו בעלי המועדון מבוזגלו לקצץ דאז בשכרו בשל מגפת הקורונה אך השחקן לא הסכים.  הסאגה ביניהם הסתיימה בבית המשפט, שם חויב המועדון האדום של תל אביב לשלם לבוזגלו למעלה מ-1.2 מיליון שקל כפיצוי על הפרת החוזה. כבר במהלך הקריירה הבין בוזגלו, כאשר עבר  פציעות לא פשוטות, כי הוא יצטרך למצוא מקורות הכנסה נוספים מעבר לכדורגל. זה התחיל כבר ב-2008 כאשר חברת הביטוח "9 מיליון" העלתה קמפיין בו השקיעה החברה כ-400 אלף דולר וחלק משמעותי הלך גם לבוזגלו. ב-2018 הפך לפרזנטור של "פומה" וזאת בזכות כמות גדולה של עוקבים באינסטגרם שעמדה דאז על 131. בוזגלו נחשב לאחד הכדורגלנים הישראלים עם הכמות הגדולה ביותר של עוקבים. באותה שנה הצטרף ביחד עם הדוגמנית, שיר אלמליח, לקמפיין של "לי קופר". כל אחד מהפרזנטורים קיבל למעלה מ-100 אלף שקל. בעונת 2019, כאשר הצטרף לבית"ר ירושלים, עשה בוזגלו קמפיין ראשון עם אשתו, מירן, וזה לקניון "הדר" בירושלים. השניים קיבלו 350 אלף שקל. שנה לאחר מכן כאשר כבר היה שחקן הפועל תל אביב בוזגלו ואשתו השיקו את סדרת הבישום החדשה של מותג העל האיטלקי "טרוסארדי". בוזגלו היה גם חלק מפרסום מותג האופנה "אדידס". הוא עשה זאת עם שחקנים בכירים  כמו דיוויד בקהאם ופול פוגבה. לאחר הפרישה הצטרף בוזגלו לפאנל של ערוץ הספורט ושם הוא מרוויח על פי ההערכות עשרות אלפי שקלים בודדים בחודש. בשנת 2022 הפתיע בוזגלו כאשר הודיע כי מתכוון למכור את וילת הפאר שלו בראשון לציון ודרש על כך סכום של 8.5 מיליון שקל. לפני מספר חודשים בני הזוג, מירן ומאור, עמדו בראש קמפיין שהשיקה מגה ספורט בשיתוף פעולה עם אדידס. השניים השיקו  קולקציה חדשה שהושקה בלעדית במגה ספורט וגם הקמפיין הזה זיכה את השניים בסכום נכבד. אז נכון, הקריירה של בוזגלו לא התרוממה באירופה כמו במקרה של אייל ברקוביץ', חיים רביבו או יוסי בניון. הוא גם רשם הכנסה מועטה מכדורגל ביחס לערן זהבי. אין ספק כי הפציעות הרבות פגעו בו. הוא אולי הפסיד מכך על כר הדשא, אבל הפך למותג שמגלגל מאות אלפי שקלים בשנה מקמפיינים.