קמפוס סולאראדג' בגלילות (הדמיה); קרדיט: אתר עזריאלי
קמפוס סולאראדג' בגלילות (הדמיה); קרדיט: אתר עזריאלי

סולאראדג' תעבור לקמפוס החדש בגלילות ב-2027

סולאראדג' מדווחת שתעזוב את המרכז בהרצליה ותעבור לקמפוס החדש בגלילות שבונה לה עזריאלי, בו השקיעה החברה כמיליארד שקל, ב-2027

רוי שיינמן | (4)

בניית הקמפוס החדש של סולאראדג' SolarEdge 6.37%   במתחם גלילות מתקדמת, והחברה מודיעה שתעבור אליו ב-2027. נכון להיום סולאראדג' יושבת בהרצליה. את הקמפוס בונה עזריאלי עזריאלי קבוצה 0%   וסולארדאג' השקיעה בו כמיליארד שקל.


הקמפוס יושב צפונית למתחם ביג גלילות שנפתח לאחרונה והוא יכלול 43 אלף מ"ר על פני 5 קומות וחניונים שישבו על שטח כולל של כ-16 דונם.


לפי ההסכמות בין הצדדים סולאראדג' תשכיר את המתחם לכ-15 שנה עם אופציה להארכה ב-25 שנים נוספות, ובנוסף סולאראדג' היא זו שתהיה אחראית לתחזוקת המתחם. עזריאלי דיווחה בעבר שהיא צופה NOI שנתי של כ-80 מיליון שקל מההסכם.


את ההסכם עם עזריאלי לבניית המתחם סגרה סולאראדג' ב-2021, אז המניה שלה נסחרה לפי שווי של 13-14 מיליארד שקל. זה היה הרבה לפני ההתרסקות שהתחילה ב-2023 והפילה את המניה לשווי של מתחת ל-1 מיליארד דולר. המשבר נבע מהאטה משמעותית בביקושים למוצרי החברה והניתוק של ההנהלה מהשטח רק הגביר אותו - בכל רבעון ההנהלה נתנה תחזיות אופטימיות שלא התממשו, ובסופו של דבר זה התפוצץ.


מאז כמעט כל ההנהלה עזבה או לקחה צעד אחורה. המנכ"ל צבי לנדו עזב באוגוסט 2024 והחליף אותו רונן פייר, מי שרק זמן קצר לפני כן עזב את החברה אחרי שכיהן כסמנכ"ל הכספים שלה. בדצמבר מונה שוקי ניר, סמנכ"ל השיווק של החברה עד אז שהגיע לחברה רק חצי שנה לפני כן, לתפקיד המנכ"ל ותהליך ההבראה התחיל. כבר לפני הגעתו של ניר סולאראדג' ביצעה מחיקת מלאי גדולה בהיקף של כ-1 מיליארד דולר, ובדוחות הראשונים תחתיו, הדוחות לרבעון הרביעי, החברה הפתיעה ודיווחה על תזרים חיובי של כ-38 מיליון דולר, לעומת תחזית החברה שהייתה לתזרים של בין 0 למינוס 20 מיליון דולר. המניה קפצה ושוקי ניר המשיך להישמע אופטימי: "סולאראדג' עוברת מהפך חיובי ואני מנהל אותו זו זכות וכבוד גדולים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חברה בדרך לחדלות פרעון 24/03/2025 07:58
    הגב לתגובה זו
    החברה הזו רגע לפני חדלות פרעון.חצי מהמנהלים בחברה ממש מיותרים.ולחצי שנשאר יש לקצץ חצי מהשכר אחרת החברה תפשוט רגל.
  • 2.
    גם לעבור למשכן הכנסת לאי יעזור להם (ל"ת)
    אנפייז אהובתי 22/03/2025 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אם ישאר משהו עד אז (ל"ת)
    שמוליק 21/03/2025 00:48
    הגב לתגובה זו
  • לגמרי צודק!!!! (ל"ת)
    אנונימי 21/03/2025 21:36
    הגב לתגובה זו
גלעד אורן מצלאוי
צילום: דרור סיתהכל

מצלאוי קיבלה רוב לפינוי-בינוי בבת ים: הכנסות צפויות של כ-147 מיליון שקל

החברה התקשרה בהסכם התחדשות עירונית עם בעלי הזכויות בבניין ברחוב הפטמן 6 בבת ים, לאחר שהשיגה רוב של 67% כנדרש בחוק; הפרויקט צפוי להיות עם רווחיות גולמית של כ-20%, אך קיפאון במכירות ועלויות מימון עולות מעמידים במבחן את מודל ההתחדשות העירונית

רן קידר |
נושאים בכתבה מצלאוי

מצלאוי חברה לבנין מצלאוי 0%   הודיעה כי התקשרה בהסכם התחדשות עירונית עם בעלי הזכויות בבניין ברחוב הפטמן 6 בבת ים, לאחר שהשיגה רוב של 67% כנדרש בחוק. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שבמסגרתו יפונו 32 יחידות דיור קיימות, ובמקומן צפויות להיבנות כ-90 דירות חדשות במגדל בן 18 קומות, בהיקף כולל של כ-12.6 אלף מ"ר מגורים וכ-5,000 מ"ר חניות תת-קרקעיות.

חלקה של מצלאוי בפרויקט עומד על 58 יחידות דיור. החברה מעריכה כי היקף ההכנסות מהפרויקט יסתכם בכ-147 מיליון שקל, מול עלויות צפויות של כ-117 מיליון שקל. קידום הפרויקט יתבצע בהתאם לתוכנית הכוללנית של עיריית בת ים, במסלול חלופת שקד או פינוי-בינוי, בכפוף להחלטת מוסדות התכנון.

כיום, המחיר החציוני של דירות ברח' הפטמן עומד על כ-2 מיליון שקל לדירת 3 חדרים, 2.8 מיליון שקל לדירות 4 חדרים ו-3.42 מיליון שקל לדירות 5 חדרים. 

הכנסות ורווח גולמי

תחזית ההכנסות של מצלאוי מתבססות על דוח כלכלי פנימי שגיבשה מצלאוי, הכולל אומדנים עדכניים למחירי מכירה ממוצעים של כ־28 אלף שקל למ"ר, וכן חישובי עלויות מימון, תפעול ובנייה. מה שמעמיד את הפרויקט על שיעור רווחיות גולמית של כ-20.4%, מספר טוב באמצע למקובל בענף לאחרונה. 

השאלה האמיתית היא מה קורה לרווח הגולמי הזה במרוצת השנים. מעבר לעלויות המימון, התפעול והבנייה, פרויקטים כאלה מסתמכים על גלגול העליות לצרכן, או במלים פשוטות על עליית מחירים. ככל והמחירים נשארים במקום או יורדים, המרווחים עבור החברות בתחום עשויים להישחק. לאור הקיפאון בשוק הדירות, שהשתקף בדוחות הרבעון השלישי של רוב רובן של החברות, החברות כידוע יצאו במבצעים, שמבלי להתייחס כרגע לאותיות הקטנות, חלקן אף מציעות ביטול עסקה. כלומר,למרות הציפייה להתאוששות וחזרת הרוכשים, השוק עדיין מדשדש בפועל. שוק ההתחדשות העירונית שנחשב לבוננזה עשוי להיות מסוכן ממה שנראה במבט ראשון, כאשר ביטולי פרויקטים חושפים את המחיר האמיתי של היתכנות נמוכה בהתחדשות עירונית, המרווחים נשחקים, והוצאות המימון מטפסות


השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכליםהשער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים

רובע חדש בצפת: 915 דונם, 4,000 יחידות דיור וכניסה חדשה לעיר

התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית צפון כוללת מגורים ל-20 אלף תושבים, שטחי תעסוקה ומסחר, מוסדות חינוך ופארקים; "רק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה וחיזוק הכלכלה המקומית"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צפת

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה למתן תוקף את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע עירוני חדש בצפת, תחת השם "השער הדרומי". התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם עיריית צפת, ומשתרעת על שטח של כ-915 דונם, מדרום לשכונת רזים ומצפון לכביש 89.

הרובע החדש כולל כ-4,000 יחידות דיור במבני מגורים בני 4 עד 14 קומות, שצפויות לתת מענה לאוכלוסייה של כ-20 אלף תושבים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-800 יוקצו לדירות קטנות וכ-300 לדירות דיורית. לצד המגורים כוללת התוכנית גם כ-260 כיתות גן ובתי ספר, כ-16,500 מ"ר של שטחי מסחר וכ-33 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומשרדים.

התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של צפת, שקודמה בשנים האחרונות על ידי הוועדה המחוזית והוגשה לאחרונה למוסדות התכנון. אחד המרכיבים המרכזיים בה הוא יצירת כניסה חדשה נוספת לעיר מכיוון כביש 89, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה, והובלת הנכנסים לעיר אל רחוב ראשי שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה ומשרדים. ברובע החדש מתוכננים גם מרכז תחבורה שייתן מענה לתחבורה ציבורית, מדרחוב מסחרי, פארק רובעי ופארקים שכונתיים, בית מלון ומוקדי מסחר מקומיים המשולבים בבינוי המרקמי לאורך הרחובות.



השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים


מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, מסר: "אישור תוכנית ‘שער הדרומי’ בצפת הוא צעד משמעותי נוסף לחיזוק הצפון, והמשך ישיר לפעולות המשרד להגדלת היצע הדיור בכל רחבי הארץ ובמיוחד בצפון והורדת מחירי הדיור. ניסיון העבר והנתונים מראים שרק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה, חיזוק הכלכלה המקומית ומתן פתרון עומק להגירה חיובית של משפחות וצעירים לאזור. זהו האופק לצמיחה אמיתית בצפון. הרובע החדש משלב מגורים איכותיים, תעסוקה, מסחר ותשתיות מתקדמות, שייצרו מנוע צמיחה עירוני וייתנו מענה אמיתי לצרכי התושבים הוותיקים בעיר ולמשפחות החדשות שיגיעו אליה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול יחד עם הרשויות לקידום תכנון וביצוע מהירים, לטובת פיתוחה של צפת וחיזוק האזור כולו".