ביקורת מס: משרד המטפל בהחזרי מס שלא רושם הכנסות
רשות המיסים הודיעה היום כי בביקורת שנערכה במשרד המטפל בהחזרי מס נמצא שלא נרשמו הכנסות בסכום של 7,400 שקל שהתקבלו באמצעות העברות לחשבון הבנק של בעל העסק וכן באמצעות כרטיסי אשראי. "אני רושמת פעם בחודש!" טענה בעלת המשרד.
בנוסף, מבקרי רשות המיסים בצעו קניית ביקורת מקדימה וכן תצפית על הקניות שלא תועדו בספרי העסק. בעל העסק טען: "בגלל הלחץ כל כמה זמן אני עושה איזון בקופה". בביקורת אחרת שנערכה בסופרמרקט בראשון לציון נמצא צ'ק שלא נרשם בקופה הרושמת, תגובת הבעלים למבקרים הייתה: "זו לקוחה ששילמה לנו עבור קניות, ולא הפקדנו את הצ'ק בגלל שהיה דחוי ולכן גם לא רשמנו."
מקרים אלו ונוספים הינם חלק מ-76 ביקורות שנערכו על ידי עובדי משרד פקיד שומה רחובות, כחלק ממבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה. ממצאי המבצע העלו כי 12% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.
- 1.לרון 24/06/2019 17:37הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש!אני ממלא דו"ח מס שנתי עם מנהל חשבונות,תכפו על כולם להגיש דוחות ולא לבד!
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות". שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך. השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
