שר האוצר שטייניץ יחד עם רה"מ סלאם פיאד הסכימו על מיסוי בהעברת סחורות
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, הסכימו הערב על הסדרים בנוגע להעברת סחורות ולמיסוי בין ישראל והרשות הפלסטינאית. הסדרים אלה גובשו במהלך דיונים שקיימו הצדדים בחודשים האחרונים, ונועדו לקדם את יישום ההסכמים הקיימים בתחום הכלכלי, ובמיוחד "פרוטוקול פאריס".
מטרת ההסכם היא לחזק את קשר הסחר בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינאית וכן להילחם בהברחות ובהעלמות מס. על-פי ההסדרים שגובשו, התחשבנות המיסים בין הצדדים בנוגע למע"מ, למס קנייה ולמכס, תתבסס על מעבר בפועל של סחורות בין ישראל והרשות הפלסטינית, ולא על סמך דיווחים בלבד, כפי שהיה נהוג עד כה.
לשם כך הרשוויות בשני הצדדים יגבירו את חילופי המידע ויבצעו הצלבות נתונים על מנת לשפר את המעקב. במעברי הגבול ייעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, יוקמו מתקני אחסון מיוחדים ברשות הפלסטינית, ומעבר הסחורות יתועל ככלל למעברי סחורות מוגדרים.
דברי שר האוצר, שטייניץ בסיום הפגישה: "זהו צעד חשוב לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה יסייע לשני הצדדים להילחם בהעלמות המס, יגדיל את הכנסות הרשות הפלסטינית מגביית מיסים, ויסייע בצמצום היקף הברחת הסחורות".
התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים
התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על מרחב גדול יותר תוך מתן מענה אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".
