שר האוצר שטייניץ יחד עם רה"מ סלאם פיאד הסכימו על מיסוי בהעברת סחורות

מטרת ההסכם היא לחזק את קשר הסחר בין ישראל לרשות הפלסטינאית. שטייניץ: "זהו צעד חשוב לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלסטינית"
יהושע לוי |

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, הסכימו הערב על הסדרים בנוגע להעברת סחורות ולמיסוי בין ישראל והרשות הפלסטינאית. הסדרים אלה גובשו במהלך דיונים שקיימו הצדדים בחודשים האחרונים, ונועדו לקדם את יישום ההסכמים הקיימים בתחום הכלכלי, ובמיוחד "פרוטוקול פאריס".

מטרת ההסכם היא לחזק את קשר הסחר בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינאית וכן להילחם בהברחות ובהעלמות מס. על-פי ההסדרים שגובשו, התחשבנות המיסים בין הצדדים בנוגע למע"מ, למס קנייה ולמכס, תתבסס על מעבר בפועל של סחורות בין ישראל והרשות הפלסטינית, ולא על סמך דיווחים בלבד, כפי שהיה נהוג עד כה.

לשם כך הרשוויות בשני הצדדים יגבירו את חילופי המידע ויבצעו הצלבות נתונים על מנת לשפר את המעקב. במעברי הגבול ייעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, יוקמו מתקני אחסון מיוחדים ברשות הפלסטינית, ומעבר הסחורות יתועל ככלל למעברי סחורות מוגדרים.

דברי שר האוצר, שטייניץ בסיום הפגישה: "זהו צעד חשוב לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה יסייע לשני הצדדים להילחם בהעלמות המס, יגדיל את הכנסות הרשות הפלסטינית מגביית מיסים, ויסייע בצמצום היקף הברחת הסחורות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.