שוב עיצומים ברכבת: כל עבודות הפיתוח יופסקו ממחר אך תנועת הרכבות תתקיים כסדרה
ההסתדרות וועד עובדי רכבת ישראל שוב פותחים בעיצומים כשהפעם הוחלט להקפיא את כל עבודות הפיתוח החל ממחר. בתוך כך לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח.
עובדי הרכבת מוחים על החלטת דירקטריון החברה אמש לאשר את תוכניתו החד צדדית של השר ישראל כץ ופועלים בהתאם להנחיית יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדים שלא לשתף פעולה עם הרפורמה. עם זאת נציין כי תנועת הרכבות לנוסעים תתקיים כסדרה.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה".
- 4.יגאל 09/03/2012 01:07הגב לתגובה זואיזו רכבת אומללה,כולנו מפסידים
- 3.פייר נמאס מהרכבת (ל"ת)חבל שיש רק 1 בישראל 08/03/2012 14:51הגב לתגובה זו
- 2.נוסע מתמיד 08/03/2012 14:18הגב לתגובה זומגילה ומאבי(אדרי) ומעופר מכל הבלגן שהם עושים למה אי-אפשר להסכים על מספר עובדי מיקור חוץ .אפילו בים המלח הגדול יש 90 משרות כאלה ועובדי העבודה המאורגנת לא נפגעים מזה.
- 1.אלי 08/03/2012 14:04הגב לתגובה זולסגור ומהר את החוליגנים ולעשות רה אורגניזציה. לזרוק את אוכלי החינם ולהשאיר את מי שרוצה לעבוד
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות". שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך. השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
