שוב עיצומים ברכבת: כל עבודות הפיתוח יופסקו ממחר אך תנועת הרכבות תתקיים כסדרה

עובדי הרכבת מוחים על החלטת דירקטריון החברה אמש לאשר את תוכניתו החד צדדית של השר ישראל כץ. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים"
רקפת גלילי | (4)

ההסתדרות וועד עובדי רכבת ישראל שוב פותחים בעיצומים כשהפעם הוחלט להקפיא את כל עבודות הפיתוח החל ממחר. בתוך כך לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח.

עובדי הרכבת מוחים על החלטת דירקטריון החברה אמש לאשר את תוכניתו החד צדדית של השר ישראל כץ ופועלים בהתאם להנחיית יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדים שלא לשתף פעולה עם הרפורמה. עם זאת נציין כי תנועת הרכבות לנוסעים תתקיים כסדרה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יגאל 09/03/2012 01:07
    הגב לתגובה זו
    איזו רכבת אומללה,כולנו מפסידים
  • 3.
    פייר נמאס מהרכבת (ל"ת)
    חבל שיש רק 1 בישראל 08/03/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נוסע מתמיד 08/03/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    מגילה ומאבי(אדרי) ומעופר מכל הבלגן שהם עושים למה אי-אפשר להסכים על מספר עובדי מיקור חוץ .אפילו בים המלח הגדול יש 90 משרות כאלה ועובדי העבודה המאורגנת לא נפגעים מזה.
  • 1.
    אלי 08/03/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    לסגור ומהר את החוליגנים ולעשות רה אורגניזציה. לזרוק את אוכלי החינם ולהשאיר את מי שרוצה לעבוד

"נוחי נאבק לשמירת זכויות העובדים, אי.די.בי לא יקבלו כסף ממעריב"

אי.די.בי מגיבה למחאות: "כל תמורה שתתקבל מהעסקה תלך לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות". דנקנר: " אם הכסף לא יספק אמליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי מעריב את החלק החסר"
יואב כהן |
אתמול בלילה (ה') אישר דירקטוריון מעריב את מתווה העסקה עם מו"ל מקור ראשון, שלמה בן-צבי, ובשעות הבוקר המוקדמות נחתם ההסכם. על פי דיווח לבורסה, בן-צבי ישלם עד 74 מיליון שקלים לדסק"ש עבור המותג מעריב, בתשלומים ובכפוף לתנאים עסקיים כאלה ואחרים, ויקלוט בין 300 ל-400 עובדים. כמו כן, קבוצת מעריב הגישה בקשת הפירוק לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ממנה עולה כי חובותיה מסתכמים ב-408 מיליון שקלים. הבקשה היא ל-60 יום, כאשר במעריב ביקשו למנות את עו"ד דוד פורר ואת עו"ד שלמה נס, כנאמנים. החוב ל-1,750 עובדים עומד על כ-95 מיליון שקלים, כולל פיצויי פיטורים בסך 53 מיליון שקלים, הודעה מוקדמת כ-20 מיליון, פדיון ימי חופש 7 מיליון, ועוד. בתגובה לכך, ולהפגנות שנערכו מול משרד אי.די.בי. שבקניון עזריאלי במהלכן ניסו לפרוץ למשרדי החברה, נמסרה מהחברה הודעה: "יו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר נאבק בחודשים האחרונים להצלת העיתון ולשמירת זכויות העובדים, כאשר שתי מטרות-על עומדות לנגד עיניו: האחת, לשמור על מקור פרנסתם של כמה שיותר עובדי מעריב ועל מלוא זכויותיהם. והשנייה, לעשות הכול כדי שהעיתון לא ייסגר". "בהתאם לכך, דסק"ש וקבוצת אי.די.בי לא יקבלו אף לא אגורה מעסקת מכירת מעריב לאיש העסקים שלמה בן צבי. כל תמורה שתתקבל מעסקה זו תלך לקופת העיתון, כלומר לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות, והוא הדין לגבי התמורה מעסקה נוספת למכירת בית הדפוס של העיתון בעיר בת ים". עוד נמסר שדנקנר נפגש ביוזמתו עם נציגי העובדים במעריב, ועם ראשי ההסתדרות, והצהיר כי הוא מחויב כל כולו להבטחת זכויותיהם של העובדים. " אם עסקת בן צבי תתממש אז יהיה עיתון שימשיך למלא תפקיד חשוב לדמוקרטיה בישראל והוא יעסיק חלק משמעותי מהעובדים וגם יהיה יותר כסף בקופה לשמירת זכויות העובדים". דנקנר מוסיף וטוען שהכסף שיכנס ממכירת העיתון ובית הדפוס שלו יהווה פתרון לכספי העובדים. אם הכסף לא יספק הוא לטענתו ימליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי מעריב את החלק החסר.