שוב עיצומים ברכבת: כל עבודות הפיתוח יופסקו ממחר אך תנועת הרכבות תתקיים כסדרה

עובדי הרכבת מוחים על החלטת דירקטריון החברה אמש לאשר את תוכניתו החד צדדית של השר ישראל כץ. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים"
רקפת גלילי | (4)

ההסתדרות וועד עובדי רכבת ישראל שוב פותחים בעיצומים כשהפעם הוחלט להקפיא את כל עבודות הפיתוח החל ממחר. בתוך כך לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח.

עובדי הרכבת מוחים על החלטת דירקטריון החברה אמש לאשר את תוכניתו החד צדדית של השר ישראל כץ ופועלים בהתאם להנחיית יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדים שלא לשתף פעולה עם הרפורמה. עם זאת נציין כי תנועת הרכבות לנוסעים תתקיים כסדרה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יגאל 09/03/2012 01:07
    הגב לתגובה זו
    איזו רכבת אומללה,כולנו מפסידים
  • 3.
    פייר נמאס מהרכבת (ל"ת)
    חבל שיש רק 1 בישראל 08/03/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נוסע מתמיד 08/03/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    מגילה ומאבי(אדרי) ומעופר מכל הבלגן שהם עושים למה אי-אפשר להסכים על מספר עובדי מיקור חוץ .אפילו בים המלח הגדול יש 90 משרות כאלה ועובדי העבודה המאורגנת לא נפגעים מזה.
  • 1.
    אלי 08/03/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    לסגור ומהר את החוליגנים ולעשות רה אורגניזציה. לזרוק את אוכלי החינם ולהשאיר את מי שרוצה לעבוד
ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

תדירות התחבורה הציבורית בנצרת עילית גבוהה פי שתיים מאשר בת"א

בנצרת עילית התחבורה הציבורית הטובה ביותר בישראל. בתחתית הרשימה יישובים ערבים, הפריפריה והערים המבוססות; בירת ישראל במקום ה-19
ערן סוקול |

נצרת עילית היא העיר שנהנית מתחבורה ציבורית הטובה ביותר בישראל – כך עולה מדו"ח שפורסם היום (א') על ידי ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית אשר עסק בדירוג היישובים בישראל לפי שירותי תחבורה ציבורית. מהדו"ח עולה כי חלו מספר שינויים דרמטיים בדירוג ערי ישראל על פי שירותי תחבורה ציבורית. כאמור בראש הרשימה נמצאת נצרת עילית ואחריה מדורגות מודיעין עילית ונשר. מנגד, בתחתית הרשימה יישובים ערבים, הפריפריה וערי השרון אשר סובלים מתדירות נמוכה בעשרות אחוזים מהממוצע הארצי. ת"א במקום העשירי על פי הדו"ח, נצרת עילית היא העיר שנהנית מתחבורה ציבורית הטובה ביותר בישראל, במקום השני בדירוג נמצאת העיר בית"ר עילית שלראשונה מאז פרסום דו"חות הדירוג מודחת מהמקום הראשון  - אולם עדיין תושביה נהנים מתחבורה  ציבורית בהיקף של פי שלוש יותר מהממוצע בישראל. במקום השלישי נמצאת העיר נשר בה התחבורה הציבורית טובה מהממוצע הארצי פי 2.3. חיפה מדורגת חמישית ואת העשירייה הראשונה סוגרת תל אביב (או מקום 9 בין הערים הגדולות). ירושלים בה פועלת רכבת קלה התדרדרה השנה למקום ה-19 בדירוג ובאר שבע במקום ה-20.  הדו"ח בחן את שירותי התחבורה הציבורית על פי תדירות התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבות ורכבת קלה – ללא מוניות שירות) בערים, זאת ביחס למספר התושבים ולשטח העיר. זו השנה הרביעית ברציפות בה מתפרסם דו"ח 15 דקות לדירוג שירותי התחבורה הציבורית וזו הפעם הראשונה בה העיר בית"ר עילית מודחת מהמקום הראשון.   

דירוג תדירות התחבורה הציבורית לנפש של 15 דקות (בישובים עם מעל 40 אלף נפש)
העשירים לא משקיעים בתחבורה ציבורית באופן מפתיע בתחתית הרשימה ניתן למצוא ערים מבוססות בישראל בהן: הוד השרון, גבעתיים, נתניה ורעננה, ולצידן ישובים ערבים גדולים כטייבה, אום אל פחם ושפרעם. מתוך 125 יישובים המדורגים בדו"ח 36  יישובים בלבד נהנים משירותי תחבורה ציבורית מהממוצע ומעלה. יתר היישובים בישראל מקבלים שירותי תחבורה ציבורית מתחת לממוצע.  בניגוד לשנים קודמות, הדו"ח החדש חושף שינויים דרמטיים בשירותי התחבורה הציבורית. ערים רבות הצליחו לשפר את תדירות האוטובוסים בתחומן, ואילו במקומות אחרים בארץ חלה התדרדרות. עיירות פיתוח ויישובים ערבים ממשיכים לדשדש בתחתית הרשימה ותושביהן סובלים מתדירות נמוכה של תחבורה ציבורית.  "משמעות רבה לפעילות הרשות המקומית" מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב אמר "ממצאי הדו"ח מוכיחים שאין מדיניות עקבית במשרד התחבורה לפריסת שירותי התחבורה הציבורית באופן הוגן וצודק בין היישובים השונים בישראל. כך למשל בכסיפה שירותי האוטובוסים הם פחות מעשירית מהממוצע הארצי, בעוד בנצרת עילית תדירות האוטובוסים היא פי 3.5 מהממוצע. השינויים הדרמטיים בדירוג מוכיחים כי יש משמעות רבה לפעילות הרשות המקומית לשיפור שירותי התחבורה הציבורית בתחומה. כך למשל מודיעין והרצליה עלו בדירוג בין השאר בזכות פעילות נמרצת של סגני ראש עיר וחברי מועצה שקידמו את הנושא. אנו ממליצים לנוסעי התחבורה הציבורית ולכל מי שנפגע ממשבר התחבורה בישראל להתעניין במצעי המועמדים ובפעולותיהם הנוגעות לשיפור התחבורה הציבורית".