למה מתגרשים צריכים להיזהר מהפייסבוק?
קיבלתם החלטה להתגרש, ולצורך כך שכרתם את שירותיו של עורך הדין. עשיתם את הבדיקות הנחוצות ואתם יודעים מה המצב הכלכלי שלכם ושל הצד השני, איך תרצו לחלק את הזמן עם הילדים ומי יקבל איזה רכוש. חשבתם שלקחתם הכל בחשבון אבל לא ידעתם שפעילות ברשתות חברתיות עלולה לסבך אתכם ואף לפגוע.
הפעילות ברשתות חברתיות במהלך הליך גירושין עלולה לעבור מהמישור האישי למישור המשפטי. הליך גירושים הוא התעסקות בחיים הפרטיים, והרשתות החברתיות הן מקום להציג את החיים הפרטיים ועוד בתמונות. לכן, כאשר אתם נמצאים בעיצומו של הליך גירושין, צריך להתייחס לפעילות ברשתות חברתיות כאילו הייתם בכנס עסקי. כל פעולה שלכם נמדדת ונבדקת, אתם תמיד ייצוגיים. לא שפתאום צריך להתחיל להצטלם בפייסבוק עם חליפה ועניבה, אבל כמו ביחסים עסקיים, חשוב לדעת מה מותר לעשות ומתי המעשים שלכם עלולים לפגוע בכם בסופו של דבר. נכון שקשה לדמיין מישהו שיעלה לאינטרנט תמונות מרומן סודי, אבל גם צ׳ק-אין תמים בחדר כושר עלול להפוך לראיה בהליך משפטי. במיוחד כשמדובר בחדר כושר יוקרתי, והצד השני יטען בעזרת הפוסט שמצבנו הכלכלי כה טוב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא כסף על מותרות. נשמע חסר חשיבות? ובכן, בהליך משפטי בתיקי גירושין דווקא פרטים חסרי חשיבות לכאורה עשויים לעשות את ההבדל. לקוחה שייצגתי בתביעה למזונות ילדים, נאלצה להתמודד עם טענות בעלה, שהיה בעלים של חנות מכולת, כאילו מצבו הכלכלי בכי רע. אותו פוסט בפייסבוק שימש בדיון כהוכחה לכך שהבעל מנוי ברשת חדרי כושר מוכרת, והפריך את טענותיו לחסרון כיס. לא רק פוסטים ראוותניים, גם קורות חיים בלינקדאין יכולים להופיע כהוכחה בדיון. נתקלתי באנשים שטוענים שהם נעדרי פוטנציאל השתכרות כליל, ונאלצים להסביר לבית המשפט את קורות החיים המפוארים שהעלו לרשת החברתית. מה לגבי רומנים? קולגה סיפרה לי לאחרונה על מקרה בו בעל הגיש כצעד טקטי תביעת שלום בית, במטרה שלא לתת גט לאשתו. במקביל, אותו הבעל הלך ופתח כרטיס באתר הכרויות. תחת שם בדוי, כמובן. לשמחתו הוא הכיר שם מישהי, שהבינה אותו, שהכילה אותו. היא אמרה לו שהיא טסה לחו"ל, והם קבעו להיפגש מיד עם שובה. בזמן שהחברה הווירטואלית הייתה בחו"ל, הבעל התייצב לדיון בבית הדין הרבני, ומה גדולה הייתה פליאתו כאשר הוא גילה בדיון שהוא התכתב כל העת עם חברה של אשתו, שדאגה לצייד אותה בכל התכתובת.
לא רק התוכן המפורסם עלול להיות בעייתי, אפילו עצם העלאת הפוסט יכולה לגרום נזק. בתיק נוסף, פוסט תמים של ״שבת שלום״ על פני תמונה של שמיים כחולים היה כל מה שצריך כדי להוכיח שהאישה שהתה בחו"ל בזמן המדובר. כי השמיים הם אותם שמיים, אבל חתימת המיקום והשעה הספיקו כדי להראות איפה הייתה האישה ובאיזה זמן.
הדוגמאות האלה אולי נשמעות משעשעות, אבל כשנמצאים בעיצומו של הליך משפטי טעויות מעין אלה עלולות לעלות ביוקר. אז מהם כללי הזהב להתנהגות ברשת במהלך הליך גירושין?
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- אל תשקרו. הכלל תופס לא רק בהליך גירושין ולא רק לגבי שימוש נכון ברשתות חברתיות. מעבר לעובדה שפשוט לא טוב לשקר, השקר נוטה להתגלות ולהסב נזק בל ישוער.
- צמצמו את הנוכחות שלכם ברשת. ידע הוא כוח. אל תפזרו מידע לגביכם.
- היוועצו בעורך דין לפני שתפתחו כרטיס באתר היכרויות. וודאו מראש שהנוכחות באתר לא תגרום לכם כל נזק.
- תחליפו את כל הסיסמאות במייל וברשתות החברתיות.
- אל תשנו את הסטטוס מ״נשוי״ ל״גרוש״ או ל״רווק״ מבלי לוודא זאת מול עורך הדין שלכם.
- עדכנו את הגדרות הפרטיות, כך שרק מי שאתם רוצים יכול לראות את הפוסטים שלכם.
- 2.כתבה מגוחחת שכל מטרתה פירסום הכותבת- ראו אוזהרתם (ל"ת)פעם היתה איכות 28/09/2018 11:38הגב לתגובה זו
- 1.ממי 27/09/2018 10:27הגב לתגובה זוכי הם המיץ של הזבל שמחפש לנצל אתכם בשפל הכי גדול של חייכם.
- מכל עו"ד 27/09/2018 19:22הגב לתגובה זואומר תכמן קומבינטור מניפולטור היות והחוק בארץ מסובך כדי שהגילדה תתקיים ותוציא מתוכה שופטים הכל על חשבונך כמובן אם חשבת שיעוץ יתן לך מזור אז לא הוא קודם ימלא את כיסו של החבר בגילדה ורק לאחר שיסבך אותך בפסיביות יפגין פתאום יכול לסובב המסובב וכביכול להביא לך מזור.הבדיחה תמיד על חשבונך .לתפארת הקומבינה החוקתית.
- לגבי רובם אתה צודק (ל"ת)נכון מאוד 27/09/2018 16:50הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
