פלוטון
צילום: אתר החברה

פלוטון מזנקת 16%; תמכור את מוצריה לראשונה באתר חיצוני; אמזון

חברת הפיטנס האמריקאית זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה;  המנכ״ל החדש בפעולות שיכולות להחזיר את פלוטון למוטב
עומר רוסו |

פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC חותמת על עסקה למכירת המוצרים שלה, הכוללים ציוד ספורט וביגוד, באמזון AMAZON . השותפות עם אמזון נועדה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולמכור מוצרים נוספים בארצות הברית. זו השותפות הראשונה של פלוטון עם קמעונאי חיצוני. עד כה הסתמכה החברה על אתר האינטרנט שלה ועל חנויות פיזיות. סמנכ"ל פלוטון, קווין קורנילס, אמר שהחברה תמשיך לפנות לקמעונאים אחרים לעסקאות דומות בכדי להרחיב את טווח החדירה שלה בעסקי הפיטנס.

המוצרים באתר יהיו האופניים הידועים של פלוטון, שנמכרים במחיר של 1,445 דולר. בנוסף, היא גם תמכור את המוצר ״החזק״ שלה הידוע בשם Peloton Guide, שמחירו 295 דולר, וכמובן ההליכון היקר של החברה.

הסמנכ״ל של פלוטון הדגיש כי אמזון היא בחירה הטובה ביותר לחברה כיוון שיש כחצי מיליון חיפושים באמזון בכל חודש אחר המוצרים של פלוטון, שכמובן, לא נענו במציאת המוצר, כי לא היה - אך לא עוד.

תחת המנכ"ל בארי מקארתי, שנכנס לתפקיד בפברואר, פלוטון התחייבה להרחיב את ההפצה שלה ברחבי העולם ולהוזיל את עלויות הייצור שלה בכדי להחזיר את העסק לרווחיות. בארבעת הרבעונים האחרונים פלוטון רק הגדילה את הפסדיה. 

פלוטון החלה בתוכנית ארגון מחדש בשווי 800 מיליון דולר - היא בוחנת מודל עסקי שונה הכולל מנויים לציוד שלה, כדרך נוספת להגדיל את ההכנסות. בנוסף, פלוטון גם עזבה את הרעיון של ייצור פנימי בחברה בכדי להקליל את שרשרת בעיות האספקה שפגעו בחברה.

החברה הודיעה בתחילת החודש על צמצומים ופיטורים נוספים לצד סגירת חנויות פיזיות, והעלאות מחירים חדות של המוצרים.

השיתוף עם אמזון מראה כי המנכ״ל החדש לא מפחד לקחת סיכונים בכדי להחזיר את העסק למוטב. מקארתי, אמר שהמטרה של פלוטון היא למנות ביום מן הימים 100 מיליון לקוחות, יעד שפולי, המנכ״ל הקודם, קבע בשנת 2020 (כשהכל היה ורוד). פלוטון סיימה את הרבעון השני של השנה עם כ-7 מיליון לקוחות.

מנצלת את ההזדמנות ומפיצה מוצרים חדשים

בנוסף לאופניים, ההליכון והמדריך, פלוטון תמכור באמזון נעלי רכיבה ממותגות, משקולות, משטחי יוגה, בקבוק מים וסרט דופק. הקונים יראו גם מבחר של הביגוד הממותג שלה, כולל חזיות ספורט,מכנסיים קצרים, גופיות, כובעים ומכנסי ריצה. "זוהי התחלה ממש טובה עבורנו, בעזרת אמזון, לבדוק את המים", הסביר הסמנכ״ל. עם הזמן, ייתכן שפלוטון תתאים את המבחר שלה באמזון תוך למידה מה אנשים מחפשים, 

קיראו עוד ב"גלובל"

ביום חמישי הקרוב, לפני המסחר פלוטון צפויה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, אנליסטים צופים כי חברת הפיטנס תרשום הפסד למניה של 77 סנט, ההכנסות צפויות להצטמק בהשוואה לרבעון המקביל ב-27% ולעמוד על 682 מיליון דולר בלבד.

מניית חברת הפיטנס זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה. המניה נסחרת ב-92% מתחת לשיא של ינואר 2021. אז היה השווי כ-48 מיליארד דולר, כעת, השווי  עומד על 3.7 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


אילון מאסק ספייסXאילון מאסק ספייסX

האם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?

מה עושה ספייסX של אילון מאסק, למה מעריכים שהיא תהיה ה-IPO הגדול בהיסטוריה, והאם היא תהיה גדולה מטסלה?

רן קידר |

עסקת מניות בה מכרו עובדים מניות לקרנות, מציבה את שוויה של ספייסX על 800 מיליארד דולר, זינוק של 100% לעומת 400 מיליארד דולר לפני כחצי שנה. המחיר למניה בעסקה עמד על 421 דולר, כפול ממחיר של 212 דולר בעסקאות קודמות. שווי זה ממקם את ספייסX מעל חברות פרטיות כמו OpenAI (שווי 500 מיליארד דולר) ובייטדאנס (שווי 200-250 מיליארד דולר), ומקרב אותה לענקיות ציבוריות כמו טסלה (שווי 1.5 טריליון דולר).

נראה שטסלה היא המודל לחיקו או הרף לפחות מבחינת השווי - אילון מאסק בעל השליטה והמנכ"ל של טסלה הוא גם המוביל של ספייסX ואנחנו כבר יודעים שהוא יודע להשביח חברות. מאסק יודע לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות. החלומות האלו בינתיים לא בהכרח רווחיים מאוד, אבל וול סטריט מאוהבת. השווי של טסלה הוא לא קשור להיותה חברת רכבים, אלא חברת AI שעומדת בין המובילות בתחום עם תכנון להיות המובילה ברובוטקסי ורובוטים הומנואידים. השווי של ספייסX לא קשור לביצועים הנוכחיים שלה, אלא לפוטנציאל. 

ספייסX יכולה להיות חברה בשווי של טסלה ואפילו יותר. העלייה בשווי ל-800 מיליון דולר נובעת מצמיחה בהכנסות, בעיקר מסטארלינק החברה הבת (הרחבה בהמשך) ומשיגורים תכופים יותר לחלל, אך העסקה גם מבטאת התקרבות להנפקה לציבור שאמורה להיות בשנה הבאה לפי שווי של 1.2-1.5 מיליארד דולר. 

שווי של 1.5 מיליארד דולר, אם יהיה, משקף מכפיל של 100 על הכנסות 2025 המוערכות ב-15 מיליארד דולר, גבוה ממכפילי חברות טכנולוגיה ציבוריות כמו פלנטיר (70 על הכנסות 2026). השווי מבוסס על פוטנציאל עתידי - כמות המנויים שצפויה על פי מאסק לסטארלינק עד 2040 יכולה להגיע למאות רבות של מיליונים. ההכנסות בהתאם יעלו על 100 מיליארד דולר.  



סטארלינק: מעצמה גלובלית


סטארלינק, רשת האינטרנט הלווייני של ספייסX, הפכה למקור ההכנסה העיקרי, עם 8 מיליון מנויים, עלייה מ-5 מיליון בפברואר ומ-7 מיליון בספטמבר. הצפי להכנסות מסטארלינק עומד על 11.8 מיליארד דולר ב-2025, ו-15.9 מיליארד דולר ב-2026. שירות זה מהווה 70% מהכנסות ספייסX, לעומת 30% משיגורים מסחריים וממשלתיים.