פלוטון מזנקת 16%; תמכור את מוצריה לראשונה באתר חיצוני; אמזון
פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC חותמת על עסקה למכירת המוצרים שלה, הכוללים ציוד ספורט וביגוד, באמזון AMAZON . השותפות עם אמזון נועדה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולמכור מוצרים נוספים בארצות הברית. זו השותפות הראשונה של פלוטון עם קמעונאי חיצוני. עד כה הסתמכה החברה על אתר האינטרנט שלה ועל חנויות פיזיות. סמנכ"ל פלוטון, קווין קורנילס, אמר שהחברה תמשיך לפנות לקמעונאים אחרים לעסקאות דומות בכדי להרחיב את טווח החדירה שלה בעסקי הפיטנס.
המוצרים באתר יהיו האופניים הידועים של פלוטון, שנמכרים במחיר של 1,445 דולר. בנוסף, היא גם תמכור את המוצר ״החזק״ שלה הידוע בשם Peloton Guide, שמחירו 295 דולר, וכמובן ההליכון היקר של החברה.
הסמנכ״ל של פלוטון הדגיש כי אמזון היא בחירה הטובה ביותר לחברה כיוון שיש כחצי מיליון חיפושים באמזון בכל חודש אחר המוצרים של פלוטון, שכמובן, לא נענו במציאת המוצר, כי לא היה - אך לא עוד.
תחת המנכ"ל בארי מקארתי, שנכנס לתפקיד בפברואר, פלוטון התחייבה להרחיב את ההפצה שלה ברחבי העולם ולהוזיל את עלויות הייצור שלה בכדי להחזיר את העסק לרווחיות. בארבעת הרבעונים האחרונים פלוטון רק הגדילה את הפסדיה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פלוטון החלה בתוכנית ארגון מחדש בשווי 800 מיליון דולר - היא בוחנת מודל עסקי שונה הכולל מנויים לציוד שלה, כדרך נוספת להגדיל את ההכנסות. בנוסף, פלוטון גם עזבה את הרעיון של ייצור פנימי בחברה בכדי להקליל את שרשרת בעיות האספקה שפגעו בחברה.
החברה הודיעה בתחילת החודש על צמצומים ופיטורים נוספים לצד סגירת חנויות פיזיות, והעלאות מחירים חדות של המוצרים.
השיתוף עם אמזון מראה כי המנכ״ל החדש לא מפחד לקחת סיכונים בכדי להחזיר את העסק למוטב. מקארתי, אמר שהמטרה של פלוטון היא למנות ביום מן הימים 100 מיליון לקוחות, יעד שפולי, המנכ״ל הקודם, קבע בשנת 2020 (כשהכל היה ורוד). פלוטון סיימה את הרבעון השני של השנה עם כ-7 מיליון לקוחות.
מנצלת את ההזדמנות ומפיצה מוצרים חדשים
בנוסף לאופניים, ההליכון והמדריך, פלוטון תמכור באמזון נעלי רכיבה ממותגות, משקולות, משטחי יוגה, בקבוק מים וסרט דופק. הקונים יראו גם מבחר של הביגוד הממותג שלה, כולל חזיות ספורט,מכנסיים קצרים, גופיות, כובעים ומכנסי ריצה. "זוהי התחלה ממש טובה עבורנו, בעזרת אמזון, לבדוק את המים", הסביר הסמנכ״ל. עם הזמן, ייתכן שפלוטון תתאים את המבחר שלה באמזון תוך למידה מה אנשים מחפשים,
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- הממשל הסיני דוחף חברות שבבים לבורסה - הביקוש בשיא, המניות מזנקות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
ביום חמישי הקרוב, לפני המסחר פלוטון צפויה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, אנליסטים צופים כי חברת הפיטנס תרשום הפסד למניה של 77 סנט, ההכנסות צפויות להצטמק בהשוואה לרבעון המקביל ב-27% ולעמוד על 682 מיליון דולר בלבד.
מניית חברת הפיטנס זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה. המניה נסחרת ב-92% מתחת לשיא של ינואר 2021. אז היה השווי כ-48 מיליארד דולר, כעת, השווי עומד על 3.7 מיליארד דולר.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
טראמפ ושי (רשתות)סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
בייג'ין מפצה על החולשה בשוק האמריקאי דרך אסיה, אירופה והיי-טק, עם הישענות הולכת וגוברת על עודף מסחרי; בזמן שטראמפ נלחם עם סין, היא מתגברת על המכה
נתוני המכס הסיניים שפורסמו היום מצביעים על התאוששות חלקית ביצוא, אבל מעידים בעיקר כי במלחמה בין סין לארה"ב, סין מתבררת כמנצחת. בנובמבר היצוא הכולל של סין עולה ב-5.9% לעומת השנה הקודמת, מעל צפי של 3.8%. זה שינוי כיוון אחרי ירידה של 1.1% באוקטובר, שהייתה ההתכווצות הראשונה מאז מרץ 2024. היצוא לארה"ב צנח בנובמבר ב-28.6%, החודש השמיני ברציפות של ירידה דו-ספרתית. היבוא מארה"ב מתכווץ ב-19%, ומתחילת השנה היצוא של סין לארה"ב ירד ב-18.9% והיבוא מארה"ב ב-13.2%. לכאורה מכה גדולה לסינים ממלחמת הסחר מול טראמפ. אבל בפועל, סין מצליחה לרכך מאוד את המכה ואף לעלות בייצוא בזכות שווקים נוספים והרחבת שווקים אחרים.
טראמפ עושה שרירים מול הסיני ובעיקר המון דיבורים, בפועל, הסינים בחרו במעשים והם מצאו חלופות ייצוא וגם חלופות לייבוא האמריקאי. הנתונים האלו מבטאים את החוזקה של הסינים וכנראה בעיקר את החוזקה של העם הסיני שהתחבר סביב מנהיגו כשראה את ההתקפות של טראמפ. בין השאר, נזכיר הסינים בחרו בהחרמת סחורה אמריקאית ולפחות בינתיים נראה שהם אכן מסתדרים עם המכסים. סין מצליחה לייצא יותר סחורה לעולם ולהפחית את משקלה של ארה"ב בתוך העוגה הכוללת. החשיבות של ארה"ב הולכת ויורדת בסחר מול סין.
בנובמבר היצוא למדינות ASEAN עולה ב-8.2%, בעוד שהיצוא לאיחוד האירופי מזנק ב-14.8%. בתוך התנועה הזו בולטת קפיצה בקטגוריות כבדות ומתקדמות: היצוא של ספינות צומח ב-26.8%, של שבבים ב-24.7% ושל אוטומובילים ב-16.7%. במקביל נרשמת חולשה במוצרים שנשענים יותר על הביקוש בארה"ב, צעצועים, נעליים ורהיטים, שרושמים ירידות של 12.1%, 10.7% ו-5.9% בהתאמה.
במצטבר ינואר-נובמבר 2025, היצוא הכולל של סין צומח ב-5.4% בזמן שהיבוא הכולל מתכווץ ב-0.6%. העודף המסחרי מגיע ל-1.08 טריליון דולר, עלייה של 22.1% משנה קודמת, עם עודף חודשי של 111.68 מיליארד דולר בנובמבר, השלישי בגודלו אי פעם. לפי רשות המכס הסינית, דיווחי רויטרס וניתוחי ING, עודף הסחר הזה הוא אחד הכלים שמאפשרים לסין להישאר קרובה ליעד צמיחה של כ-5% השנה, גם כשהציר מול ארה"ב נחלש.
- וושינגטון ומאסק נגד אירופה, לאחר קנס של 120 מיליון אירו שהוטל על X
- "שנת 2025 היא נקודת המפנה של שוק הנדל"ן בארה"ב"- מנכ"ל בוליגו קפיטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התקדמות איטית בהסכם הסחר עם ארה"ב
על הרקע הזה נחתם ב-30 באוקטובר השנה בבוסאן, דרום קוריאה, הסכם סחר בין נשיא סין שי ג'ינפינג לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ההסכם כולל הקפאת מגבלות מכסים הדדיות לשנה, הפחתת "מכס הפנטניל" מ-20% ל-10% והקלות על יצוא אדמות נדירות ומינרלים קריטיים מסין. במסגרת ההבנות סין מתחייבת לרכוש 12 מיליון טון סויה אמריקאית עד סוף 2025, להפסיק יצוא כימיקלים המשמשים לייצור פנטניל ולבטל רשימות סנקציות על חברות אמריקאיות, וארה"ב מסכימה לדחות חקירות על תעשיות ימיות סיניות.
