פלוטון מזנקת 16%; תמכור את מוצריה לראשונה באתר חיצוני; אמזון
פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC חותמת על עסקה למכירת המוצרים שלה, הכוללים ציוד ספורט וביגוד, באמזון AMAZON . השותפות עם אמזון נועדה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולמכור מוצרים נוספים בארצות הברית. זו השותפות הראשונה של פלוטון עם קמעונאי חיצוני. עד כה הסתמכה החברה על אתר האינטרנט שלה ועל חנויות פיזיות. סמנכ"ל פלוטון, קווין קורנילס, אמר שהחברה תמשיך לפנות לקמעונאים אחרים לעסקאות דומות בכדי להרחיב את טווח החדירה שלה בעסקי הפיטנס.
המוצרים באתר יהיו האופניים הידועים של פלוטון, שנמכרים במחיר של 1,445 דולר. בנוסף, היא גם תמכור את המוצר ״החזק״ שלה הידוע בשם Peloton Guide, שמחירו 295 דולר, וכמובן ההליכון היקר של החברה.
הסמנכ״ל של פלוטון הדגיש כי אמזון היא בחירה הטובה ביותר לחברה כיוון שיש כחצי מיליון חיפושים באמזון בכל חודש אחר המוצרים של פלוטון, שכמובן, לא נענו במציאת המוצר, כי לא היה - אך לא עוד.
תחת המנכ"ל בארי מקארתי, שנכנס לתפקיד בפברואר, פלוטון התחייבה להרחיב את ההפצה שלה ברחבי העולם ולהוזיל את עלויות הייצור שלה בכדי להחזיר את העסק לרווחיות. בארבעת הרבעונים האחרונים פלוטון רק הגדילה את הפסדיה.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פלוטון החלה בתוכנית ארגון מחדש בשווי 800 מיליון דולר - היא בוחנת מודל עסקי שונה הכולל מנויים לציוד שלה, כדרך נוספת להגדיל את ההכנסות. בנוסף, פלוטון גם עזבה את הרעיון של ייצור פנימי בחברה בכדי להקליל את שרשרת בעיות האספקה שפגעו בחברה.
החברה הודיעה בתחילת החודש על צמצומים ופיטורים נוספים לצד סגירת חנויות פיזיות, והעלאות מחירים חדות של המוצרים.
השיתוף עם אמזון מראה כי המנכ״ל החדש לא מפחד לקחת סיכונים בכדי להחזיר את העסק למוטב. מקארתי, אמר שהמטרה של פלוטון היא למנות ביום מן הימים 100 מיליון לקוחות, יעד שפולי, המנכ״ל הקודם, קבע בשנת 2020 (כשהכל היה ורוד). פלוטון סיימה את הרבעון השני של השנה עם כ-7 מיליון לקוחות.
מנצלת את ההזדמנות ומפיצה מוצרים חדשים
בנוסף לאופניים, ההליכון והמדריך, פלוטון תמכור באמזון נעלי רכיבה ממותגות, משקולות, משטחי יוגה, בקבוק מים וסרט דופק. הקונים יראו גם מבחר של הביגוד הממותג שלה, כולל חזיות ספורט,מכנסיים קצרים, גופיות, כובעים ומכנסי ריצה. "זוהי התחלה ממש טובה עבורנו, בעזרת אמזון, לבדוק את המים", הסביר הסמנכ״ל. עם הזמן, ייתכן שפלוטון תתאים את המבחר שלה באמזון תוך למידה מה אנשים מחפשים,
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
ביום חמישי הקרוב, לפני המסחר פלוטון צפויה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, אנליסטים צופים כי חברת הפיטנס תרשום הפסד למניה של 77 סנט, ההכנסות צפויות להצטמק בהשוואה לרבעון המקביל ב-27% ולעמוד על 682 מיליון דולר בלבד.
מניית חברת הפיטנס זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה. המניה נסחרת ב-92% מתחת לשיא של ינואר 2021. אז היה השווי כ-48 מיליארד דולר, כעת, השווי עומד על 3.7 מיליארד דולר.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
שורט (דאי אי)השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד
עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.
בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".
הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.
את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.
- אנבידיה מושכת את השוק למעלה: הנאסד"ק בעלייה של 1.4%; גל עליות במניות ה־AI
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיקון - כן, משבר אמיתי - לא
התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 2029 פשוט אינה במקומה.
