גיימסטופ
צילום: Google Street View

לא רק בגלל רדיט: GME גייסה מיליארד דולר והמניה עלתה ב-10%

הנהלת גיימסטופ דיווחה כי הצליחה למכור מניות ב-225 דולר לאחת ובעוד השורטיסטים עדיין מלקקים את הפצעים, החברה נמצאת בתהליך של ארגון מחדש ובדרך לנוכחות דיגיטלית מוגברת; היום היא יורדת ב-0.5%
ארז ליבנה |

צחוק הגורל במיטבו קרה ביום המסחר אתמול. איך? בעוד מניית גיימסטופ (GME) – שחוותה ראלי מטורף בתחילת השנה בשל גולשי הרשת החברתית רדיט (Reddit) שהטיסו את שוויה השמיימה – עלתה אתמול ב-10% בשל הנפקת מניות בלמעלה ממיליארד דולר, חברת ווייט סקוור קפיטל, שהחזיקה בפוזיציית שורט על המניה, הודיעה כי בשל ההפסדים שספגה בשל עלייתה של GME בכמעט 1,118% מתחילת השנה, היא סוגרת את שעריה ומחזירה את הכסף למשקיעים.

 

כזכור, בתחילת השנה השורטים על מניית GME הגיעו לכ-130% מכלל מניות החברה, לאחר שלא מעט שחקנים בשוק חשבו שהחברה ההפסדית לא תתאושש מהמגפה. בניגוד אליהם, המון משקיעים קטנים החליטו להראות לענקיות השורט "מאיפה משתין הדג" ויצרו שורט סקוויז על המניה שהגיעה בסוף ינואר למחיר של כמעט 348 דולר והניבו תשואה של קרוב ל-1,915%. סיטאדל ופוינט 72, חוו הפסדים של מיליארדים בשל השורט שלהם ונראה שכל מי שעדיין מחזיק בשורט נמצא כרגע בבעיה.

 

אמש מניית GME קפצה בלא פחות מ-10%, לאחר שהודיעה כי הצליחה לגייס למעלה ממיליארד דולר, או 1.13 מיליארד ליתר דיוק. לפני שבועיים החברה הודיעה כי בכוונתה להנפיק 5 מיליון מניות חדשות ואתמול דיווחה כי הצליחה ומכרה מניה במחיר ממוצע של 225 דולר. אגב, כשהודיעה על ההנפקה ב-9 ביוני, המניה צנחה בלא פחות מ-27%, לאחר שמוקדם יותר השנה גייסה למעלה מ-550 מיליון דולר.

 

החברה, ששינתה את כל השדרה הניהולית מתחילת השנה – כולל מנכ"ל חדש שהגיע מאמזון (AMZN)  אמרה כי הכסף ישמש אותה ליצירת מאזן חזק ולהשקעות עתידיות. בתחילת החודש הקודם, בדיווח לרבעון הראשון, החברה דיווחה כי חוץ ממחויבויות ליסינג, שנכנסות למאזן לצורכי הרישום החשבונאי, לחברה אין חובות ארוכי טווח ובמאזנה למעלה מ-750 מיליון דולר במזומן או שווה ערך למזומן.

 

"אנחנו מצפים שהטרנספורמציה של GME לעסק מבוסס דיגיטל יימך נוכח השינוי בהנהלה והשינויים המבניים שהיא לוקחת על עצמה", כתבו בג'פריז והעלו את מחיר היעד מ-175 דולר למניה ל-190 דולר למניה. "בינתיים המאזן של החברה מתחזק, כשהגיימרים ממשיכים להעניק לה תמיכה חזקה, הן כצרכנים והן כמשקיעים", הוסיפו.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.