דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג
צילום: getty images, Artyom Ivanov

"סין מחפשת גמישות בנוגע ליעדים שנקבעו בהסכם הסחר"

ברקע למהלכי הבנק המרכזי הבוקר, היואן הסיני חוזר להיסחר מתחת לרף ה-7 יואן לדולר, רף שגרם לממשל האמריקני להגדיר בערב את סין כמדינה המבצעת מניפולציות בשוק המט"ח. במקביל, דיווחים כי גורמים בסין מבקשים מארה"ב להתגמש בתנאים של "הסכם השלב הראשון"
עמית נעם טל | (3)

בניסיון לעצור את הירידות בשוקי המניות הסיני, הבנק המרכזי הודיע על שורה של "צעדים דרקוניים" שכוללים איסור מוחלט ביצוע "שורטים" בשוק, הגבלות נרחבות על ביצוע מכירות בשוק כאשר כל מכירה מעל 10 מיליון יואן דורשת אישור מיוחד של הרשויות והשהייה של המסחר בחוזים העתידיים על המדד המוביל. בנוסף, הבנק הזרים היום כ-173 מיליארד דולר לשוקי הריפו במדינה, כאשר מוריד במפתיע את הריבית על ההלוואות אלו ב-10 נק' בסיס. נציין כי הסכום נטו הסתכם ב-21.7 מיליארד דולר, שכן הבנק העניק בתחילת 2020 הלוואות גדולות שהגיעו היום לפדיון.

הצפת השווקים ב"כסף זול" ע"י הבנק המרכזי אמנם מצליחה לעצור את הלחץ בשווקים, כאשר שוקי המניות בעולם ירוקים במיוחד, אך הם צפויים להחזיר את המתיחות עם ארה"ב בנוגע לשער של היואן מול הדולר. ברקע למהלכים היום של הבנק המרכזי (שהגדיל בצורה דרמטית את בסיס הכסף במדינה), שער היואן חוזר כעת להיסחר מתחת לרף הפסיכולוגי של 7 יואן דולר, כאשר מדובר בשבירת מגמה של החודשים האחרונים. 

נזכיר כי פריצה של רמה זו במהלך אוגוסט האחרון הובילה את הממשל האמריקני להגדיר את סין כמדינה המבצעת מניפולציה בשוקי המט"ח. הגדרה זו הורדה בחודש שעבר, יום אחד לפני החתימה על "הסכם השלב 1" בין המדינות.  

שער הדולר מול היואן: פורץ היום מגמה של החודשים האחרונים, טראמפ יגיב?

בתוך כך, רשת החדשות בלומברג מדווחת כעת כי גורמים רשמיים בסין מבקשים מארה"ב לגלות גמישות בנוגע ליעדים שנחתמו במסגרת "הסכם השלב הראשון", כאשר התפרצות נגיף ה"קורונה" וההאטה הכלכלית הצפויה בסין הם התירוץ לבקשה. 

נזכיר כי בהסכם בין 2 המדינות בחודש שעבר נטען כי סין תגדיל את הייבוא שלה מארה"ב ב-200 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. כבר במעמד החתימה נטען כי מדובר במספר גבוה במיוחד, שסין תתקשה לעמוד בו. כך לדוגמא, סין שמייבאת כיום מוצרי אנרגיה מארה"ב (נפט, גז טבעי מונזל, מוצרים מזוקקים ופחם) בשווי של כ-9 מיליארד דולר אמורה להגדיל את היקף היבוא ל-42.9 מיליארד דולר עד סוף 2021. לנוכח ההאטה הצפויה בעקבות נגיף הקורונה, מספרים אלו נראים קשים עוד יותר להשגה. 

האם ארה"ב תסכים להתגמש על התנאים בהסכם שנחתם רק לפני מספר שבועות? 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מחר תל אביב 35 טס 2 אחוז. (ל"ת)
    אבי 03/02/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא יעזור - השוק בפרפור אחרון לפני מימוש ארוך. כל אחיזת העיניים של השווקים תתפרץ בסוף (ל"ת)
    אריאל 03/02/2020 20:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הסינים מבלפים 03/02/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין להם
Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיותWearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום

חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה Wearable Devices

אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט.  Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.

הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.

מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)

שנים של מו"פ ונקודת המפנה?

כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.

אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

בואינג
צילום: טוויטר

מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה

נחיתת חירום דרמטית: שני פצועים קל והיעדר שריפה מעלים שאלות על אמינות החיישנים



עמית בר |

שני נוסעים נפצעו קל בפינוי חירום של מטוס יונייטד איירליינס שנאלץ לנחות בנמל התעופה קנסאי באוסקה, יפן. טיסה מספר 32, שהמריאה מנמל נריטה בטוקיו בדרכה לסבו שבפיליפינים, סטתה ממסלולה לאחר התרעה על חשש לשריפה במחסן המטען. הצוות ביצע נחיתת חירום בטוחה.

במטוס הבואינג 737-800 היו 135 נוסעים ושבעה אנשי צוות. הפינוי בוצע באמצעות מגלשות חירום כנדרש בפרוטוקול, והנפגעים, שנפצעו במהלך הירידה במגלשות ,הועברו לבתי חולים מקומיים במצב קל. יתר הנוסעים הוסעו לטרמינל באוטובוסים. בדיקה ראשונית של המטוס לא העלתה סימנים לשריפה, מה שמעלה חשד להתרעת שווא.

הבואינג 737-800: סוס העבודה של התעופה נתקל בבעיות חיישנים

הבואינג 737-800 נחשב לאחד המטוסים האמינים ביותר לטיסות בינוניות, עם רקורד בטיחות מרשים מאז שנות ה-90. עם זאת, הדגם חווה מדי פעם תקלות בחיישנים ומערכות התרעה שגורמות לנחיתות חירום מיותרות. במקרה הנוכחי, ההתרעה התמקדה באזור המטען , אזור רגיש במיוחד מבחינה בטיחותית, אך מערכות גילוי אש עלולות לייצר התרעות שווא עקב עשן קל או התחממות זמנית של רכיבים.

האירוע באוסקה מצטרף לשורה ארוכה של תקריות שפקדו את יונייטד בשנים 2024-2025. החברה התמודדה עם בעיות מנוע, אובדן חלקים חיצוניים במהלך טיסה ותקלות חיישנים מרובות שגרמו לסטיות מסלול. רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הגבירה משמעותית את הפיקוח על החברה, כולל פתיחת חקירות שגרמו לירידות חדות במניית החברה.

מומחי תעופה מזהירים כי הצטברות תקלות עלולה להצביע על בעיות מערכתיות בתחזוקה או בבקרת איכות, מה שמעמיד את יונייטד תחת לחץ כבד מצד רגולטורים בארצות הברית וביפן כאחד.