ריאל איראני מטבע חוץ דולר
צילום: Istock
TV

"אם הדולר יתחזק - נראה סכנות גדולות בהמשך"

"כדאי קצת לרדת ממניות הצמיחה - גוגל, פייסבוק ואמזון - התמחור שלהן קצת יקר", כך מעריך הכלכלן יניב חברון. צפו בראיון
עמית טל | (8)

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, מזהיר מפני הסכנות הצפויות מכיוון טורקיה, מדבר על ההזדמנויות בארה"ב ומתייחס לסקטורים הבעייתים בכלכלה.  צפו 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דולר 20/08/2018 12:57
    הגב לתגובה זו
    ממריאים
  • 5.
    אותו יניב חברון שהשליך הכל מאחוריו למען הביטקוין ? (ל"ת)
    תמהני 19/08/2018 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא מבינים כלום 19/08/2018 15:22
    הגב לתגובה זו
    כל הגורביצים והחברונים לא מבינים את הדבר הכי בסיסי. שהריבית 0 אין חלופות השקעה. שהריבית 0 עלויות המימון זולות. שהריבית 0 שוק המניות עולה!!!
  • אודי 19/08/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק, בד"כ כשהריבית נמוכה שערי המניות עולים. תשאות אגרות החוב נמוכות, עלויות המימון של החברות יורדות, הצריכה גדלה, ההכנסות גדלות, הרווחים גדלים, המכפיל העתידי הצפוי יורד, שערי המניות עולות. אולם, שערי המניות עלו בשיעורים ניכרים ללא כל "פרופורציה". הריבית בארה"ב בכיוון צפון, הגרעונות בארה"ב הולכים וגדלים, כך גם באירופה,ביפן ובמדינות נוספות. המפץ הגדול בדרך !
  • 3.
    רועי 19/08/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    בזמן שמניות שצפויות להנות מצמיחה לא פחות חזקה כמו מיקרון נסחרות על מכפיל 4, קשה להבין את השוק או את החשיבה של אנשים...
  • אמזון פי 500 ומעלה- זה לא שוק זה עדר טיפש (ל"ת)
    דוד 19/08/2018 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יתנו חזק השנה. (ל"ת)
    צמודי דולר 19/08/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דולר 19/08/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    לאור עליית הריבית הצפויה בחודש הבא בארהב והמשך עליות ריבית בשנה הבאה. יתכן הדולר בארץ בדרך לקםיצה משמעותית בגלל נתוני הגרעון שפורסמו שבוע בעבר והצביעו על פריצה חריגה לעבר 3% גרעון וגם התמכרות שצנח כמעט בחצי. שנים שלא היה דבר כזה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.