שר האוצר היווני הנכנס: "המטרה הראשונה היא עצירת מעגל הרשע"

שר האוצר היווני, אשר מוכר ככלכלן מרקסיסט מושך אש פחות מ-24 שעות לאחר השבעתו
אלמוג עזר | (11)
נושאים בכתבה יוון

אתמול (ב') הושבעה הממשלה היוונית. הממשלה מורכבת מ-149 מושבים שאותם תאייש המפלגה המנצחת בבחירות מפלגת סיריזיה ו-13 מושבים נוספים שאותם יאיישו מפלגת הימנים הקטנה "היוונים העצמאיים". בכך תקום קואליציה יוונית בת 162 מושבים בתוך פרלמנט בן 300 מושבים. הדבר המשותף לשתי המפלגות הוא הרצון לשינוי תנאי ההלוואה של המדינה אל מול גוש היורו.

יאניס וארופאקיס, שר האוצר היווני החדש ידוע ככלכלן מרקסיסט. האחרון התבטא כי הממשלה החדשה ביוון תפעל להפסקת מעגל הרשע שכולל חובות תופחים עם הקושי של הכלכלה המקומית להשתקם מהמשבר הפיננסי שמזמין הלוואת חובות נוספים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בא 28/01/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    גם בקפיטליזם יש בעיות .ביבי ושרה עוד יפילו את הימין .
  • צחי (ל"ת)
    א.מ 28/01/2015 09:57
    הגב לתגובה זו
  • כולם חיים כאן כמו מלכים.אל תבלבל את המוח. (ל"ת)
    א.מ 28/01/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
  • בא 28/01/2015 14:39
    ם כמוך .אתה לא טוב .
  • 5.
    בא 28/01/2015 09:00
    הגב לתגובה זו
    כול פעם שאתם דורכים על נמלים אתם עושים להם טובה ,משחררים אותם מעבדות ועבודת פרך ,כול המאמץ המשותף הזה בשביל אף אחד .הם נולדים למחנהעבודה .
  • 4.
    אכלו חירבנו ולא עבדו בשירות הציבורי ביוון . (ל"ת)
    בא 28/01/2015 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בא 28/01/2015 08:43
    הגב לתגובה זו
    ועוד
  • 2.
    כל מדינה שנשלטה על ידי שמאל קרסה כלכלית עוד יותר קשה (ל"ת)
    שידור חוזר של ספרד 28/01/2015 07:26
    הגב לתגובה זו
  • א 28/01/2015 08:48
    הגב לתגובה זו
    למרות שהן ממלכות, הן נשלטות כבר כמה עשורים ע"י שמאל, אבל מצליחות בכל זאת לקיים אורח חיים אמיד. מה הסוד? הכנות של הממשלה. כל הכסף הולך לטובת העם והעם לא מפקפק בנכונות הממשלה להיטיב עם העם.
  • 1.
    שמטוב 27/01/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    אף מדינה בעולם לא תסכים לשלם כסף למדינה פושטת רגל שלא מוכנה לשלם את החובות שלה. מקסימום יוון תקבל פרישת חובות מחדש בלי שתקבל מימון נוסף.
  • יש להם 30 מליון תיירים תעשייה שתכניס להם עשרות מליארדים (ל"ת)
    הם אוהבים לבכות סתם 28/01/2015 07:28
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.