שר האוצר היווני הנכנס: "המטרה הראשונה היא עצירת מעגל הרשע"
אתמול (ב') הושבעה הממשלה היוונית. הממשלה מורכבת מ-149 מושבים שאותם תאייש המפלגה המנצחת בבחירות מפלגת סיריזיה ו-13 מושבים נוספים שאותם יאיישו מפלגת הימנים הקטנה "היוונים העצמאיים". בכך תקום קואליציה יוונית בת 162 מושבים בתוך פרלמנט בן 300 מושבים. הדבר המשותף לשתי המפלגות הוא הרצון לשינוי תנאי ההלוואה של המדינה אל מול גוש היורו.
יאניס וארופאקיס, שר האוצר היווני החדש ידוע ככלכלן מרקסיסט. האחרון התבטא כי הממשלה החדשה ביוון תפעל להפסקת מעגל הרשע שכולל חובות תופחים עם הקושי של הכלכלה המקומית להשתקם מהמשבר הפיננסי שמזמין הלוואת חובות נוספים.
- 6.בא 28/01/2015 09:07הגב לתגובה זוגם בקפיטליזם יש בעיות .ביבי ושרה עוד יפילו את הימין .
- צחי (ל"ת)א.מ 28/01/2015 09:57הגב לתגובה זו
- כולם חיים כאן כמו מלכים.אל תבלבל את המוח. (ל"ת)א.מ 28/01/2015 09:56הגב לתגובה זו
- בא 28/01/2015 14:39ם כמוך .אתה לא טוב .
- 5.בא 28/01/2015 09:00הגב לתגובה זוכול פעם שאתם דורכים על נמלים אתם עושים להם טובה ,משחררים אותם מעבדות ועבודת פרך ,כול המאמץ המשותף הזה בשביל אף אחד .הם נולדים למחנהעבודה .
- 4.אכלו חירבנו ולא עבדו בשירות הציבורי ביוון . (ל"ת)בא 28/01/2015 08:45הגב לתגובה זו
- 3.בא 28/01/2015 08:43הגב לתגובה זוועוד
- 2.כל מדינה שנשלטה על ידי שמאל קרסה כלכלית עוד יותר קשה (ל"ת)שידור חוזר של ספרד 28/01/2015 07:26הגב לתגובה זו
- א 28/01/2015 08:48הגב לתגובה זולמרות שהן ממלכות, הן נשלטות כבר כמה עשורים ע"י שמאל, אבל מצליחות בכל זאת לקיים אורח חיים אמיד. מה הסוד? הכנות של הממשלה. כל הכסף הולך לטובת העם והעם לא מפקפק בנכונות הממשלה להיטיב עם העם.
- 1.שמטוב 27/01/2015 22:13הגב לתגובה זואף מדינה בעולם לא תסכים לשלם כסף למדינה פושטת רגל שלא מוכנה לשלם את החובות שלה. מקסימום יוון תקבל פרישת חובות מחדש בלי שתקבל מימון נוסף.
- יש להם 30 מליון תיירים תעשייה שתכניס להם עשרות מליארדים (ל"ת)הם אוהבים לבכות סתם 28/01/2015 07:28הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)