שר האוצר היווני הנכנס: "המטרה הראשונה היא עצירת מעגל הרשע"
אתמול (ב') הושבעה הממשלה היוונית. הממשלה מורכבת מ-149 מושבים שאותם תאייש המפלגה המנצחת בבחירות מפלגת סיריזיה ו-13 מושבים נוספים שאותם יאיישו מפלגת הימנים הקטנה "היוונים העצמאיים". בכך תקום קואליציה יוונית בת 162 מושבים בתוך פרלמנט בן 300 מושבים. הדבר המשותף לשתי המפלגות הוא הרצון לשינוי תנאי ההלוואה של המדינה אל מול גוש היורו.
יאניס וארופאקיס, שר האוצר היווני החדש ידוע ככלכלן מרקסיסט. האחרון התבטא כי הממשלה החדשה ביוון תפעל להפסקת מעגל הרשע שכולל חובות תופחים עם הקושי של הכלכלה המקומית להשתקם מהמשבר הפיננסי שמזמין הלוואת חובות נוספים.
- 6.בא 28/01/2015 09:07הגב לתגובה זוגם בקפיטליזם יש בעיות .ביבי ושרה עוד יפילו את הימין .
- צחי (ל"ת)א.מ 28/01/2015 09:57הגב לתגובה זו
- כולם חיים כאן כמו מלכים.אל תבלבל את המוח. (ל"ת)א.מ 28/01/2015 09:56הגב לתגובה זו
- בא 28/01/2015 14:39ם כמוך .אתה לא טוב .
- 5.בא 28/01/2015 09:00הגב לתגובה זוכול פעם שאתם דורכים על נמלים אתם עושים להם טובה ,משחררים אותם מעבדות ועבודת פרך ,כול המאמץ המשותף הזה בשביל אף אחד .הם נולדים למחנהעבודה .
- 4.אכלו חירבנו ולא עבדו בשירות הציבורי ביוון . (ל"ת)בא 28/01/2015 08:45הגב לתגובה זו
- 3.בא 28/01/2015 08:43הגב לתגובה זוועוד
- 2.כל מדינה שנשלטה על ידי שמאל קרסה כלכלית עוד יותר קשה (ל"ת)שידור חוזר של ספרד 28/01/2015 07:26הגב לתגובה זו
- א 28/01/2015 08:48הגב לתגובה זולמרות שהן ממלכות, הן נשלטות כבר כמה עשורים ע"י שמאל, אבל מצליחות בכל זאת לקיים אורח חיים אמיד. מה הסוד? הכנות של הממשלה. כל הכסף הולך לטובת העם והעם לא מפקפק בנכונות הממשלה להיטיב עם העם.
- 1.שמטוב 27/01/2015 22:13הגב לתגובה זואף מדינה בעולם לא תסכים לשלם כסף למדינה פושטת רגל שלא מוכנה לשלם את החובות שלה. מקסימום יוון תקבל פרישת חובות מחדש בלי שתקבל מימון נוסף.
- יש להם 30 מליון תיירים תעשייה שתכניס להם עשרות מליארדים (ל"ת)הם אוהבים לבכות סתם 28/01/2015 07:28הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
