מדד הקוספי עלה 1% בהובלת סמסונג שטיפסה לשיא; הניקיי ירד

ההאנג סנג בלט בעלייה של 1.3% שנחאי עלתה 0.5% לאחר שמדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה לשיא של חצי שנה. באוסטרליה נותרה הריבית על כנה
יעל גרונטמן | (3)

המסחר בבורסות של אסיה הסתיים בנטייה לעליות, כאשר צדד ה-MSCI האזורי עלה זה היום השלישי ברציפות. העליות באסיה נהנו מרוח גבית מכיוונה של וול סטריט על רקע נתוני המאקרו המעודדים מהמגזר היצרני. חריגה הית הבורסה ביפן שאיבדה גובה לאחר שהין התחזק לשיא של 3 שבועות.

בסין פורסמו נתונים טובים מהציפיות ממגזר השירותים. באוסטרליה נותרה הריבית על כנה ואת העליות בדרום קוריאה הובילה מניית סמסונג ששברה שיא חדש.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.2%, מדד הניקיי ירד ב-0.6%, מדד הקוספי הדרום קוריאני עלה ב-1%, ההאנג סנג בלט בעלייה של 1.3% והבורסה בשנחאי טיפסה ב-0.5%.

מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני (כלומר למגזר השירותים) בסין טיפס ל-58 נקודות במארס - שיא של שישה חודשים, כך עולה מנתונים ממשלתיים רשמיים שפורסמו היום.

באוסטרליה הותיר הבנק המרכזי את הריבית על כנה, כצפוי ברמה של 4.25%. נגיד הבנק אמר כי ימתין לעוד נתונים בנוגע לאינפלציה לפני שישקול לשנות את הריבית.

נגיד בנק ישראל שנמצא בביקור באסיה אמר לבלומברג "לממשלות של המדינות יש כלים, כולל מדיניות מוניטרית, על מנת להגן על הצמיחה במקרה של סיכון לצמיחה הכלכלית". והזהיר כי במקרה של 'נחיתה קשה' כלומר התמתנות הצמיחה בסין לפחות מ-6% מהווה סכנה לכלכלה העולמית. לידיעה בהרחבה

מניית סמסונג עלתה ב-1.5% ונסחרת בדרום קוריאה בשיא כל הזמנים. סמסונג נחשבת למתחרה המרכזית של אפל שגם היא נסחרת ברמות שיא.

גם מניותיהן של יצרניות כלי הרכב הדרום קוריאניות ובראשן יונדאי בלטה בעליות חדות של 6.3% לאחר שדיווחה על עלייה של 18% במכירותיה. מנייתה של קיה מוטורס זינקה 3.4%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אם הסינים נבהלו מפישר (ל"ת)
    מעניין 03/04/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עוד תעקוף את אפל (ל"ת)
    אין על סמסונג 03/04/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    Contnago 03/04/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    SSNSLF - עסקה אחרונה לפני חודשיים...מאוד לא סחיר. אין ספק שנתתם כלי אמיתי למשקיעים. (סמסונג סחירה בדולר בלונדון אינטרנשיונל).
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.