
פייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
הכנסות פלטפורמת הפרילנסרים עלו ב-8.3% ל-107.9 מיליון דולר והרווח למניה היה גבוה מהצפי (84 סנט לעומת 69) אבל מציגים התמודדות עם ירידה במשתמשי המרקטפלייס כשהחשש לאיבוד הרלוונטיות בעולם של ה-AI גובר
פייבר Fiverr International -2.42% הוקמה על ההבטחה שאתם תוכלו להשיג כל בעל מקצוע בלחיצת כפתור. צריכים אדריכל לבית? גנדי מהודו ישמח לעזור. צריכים לעצב באנר לעסק? יאנג מסין יתן יד, אפילו לכתוב קוד, או לעשות לכם דיבאג המומחים בפייבר יתגייסו. אבל בעידן שבו כמעט כל תחום יצירתי, טכנולוגי או מקצועי עובר אוטומציה באמצעות כלי AI, מעיצוב גרפי ותכנות ועד אדריכלות ועיצוב פנים היתרון היחסי של פייבר מיטשטש. מה שפעם היה השוק המרכזי לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, הופך היום לזירה שמאתגרת את עצם הרלוונטיות שלה.
אפשר לראות את זה בתוצאות האחרונות שהיו אמנם טובות ברמת הכותרת אבל מעלות חששות ברמת המגזרים - הירידה של 2% בהכנסות ממגזר המרקטפלייס, שהוא ליבת הפעילות של החברה, היא אולי האיתות הברור למה שהשוק הכי חושש ממנו - פחות לקוחות חדשים מצטרפים, הצמיחה נבלמת.
אמנם ההוצאה השנתית הממוצעת ללקוח עלתה ל-330 דולר שזה גידול של כמעט 12% מול הרבעון הקודם - אבל הנתון הזה בעיקר משקף נאמנות של המשתמשים הקיימים, לא התרחבות של בסיס המשתמשים. במילים אחרות, מי שכבר עובד עם פרילנסרים דרך פייבר ממשיך לעשות את זה, אבל החברה מתקשה להביא לקוחות חדשים שזה הכי חשוב.
ונעבור מזה לאיך שבפייבר מנסים עדיין למכור את הצמיחה - סמנכ"ל הכספים של פייבר, עופר כץ, אמר בהודעה. ״אנחנו גאים לסיים את השנה כשאנחנו מספקים את ה-Rule-of-30 בסביבה דינמית. אנחנו מאמינים שהחוסן והביצוע העקבי שלנו ממקמים אותנו היטב להמשיך את המומנטום בשנה הקרובה.”
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- פייבר מעלה את התחזית לשנה כולה, המניה עולה בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההעתקה מפלנטיר
כמה מילים על ה"חוק" המקורי - חוק ה-40, שעליו מתבססת גם הגרסה המרוככת של פייבר (30), הומצא בעמק הסיליקון כמדד שהוא יותר נרטיבי מטכני. הוא במקור נועד לעזור למשקיעים להעריך חברות צמיחה טכנולוגיות. במהות שלו הוא אומר שאם שיעור הצמיחה השנתי בהכנסות של חברה, בתוספת שיעור הרווחיות התפעולית שלה, מגיעים יחד ל־40% אפשר לומר שהיא שומרת על איזון בריא בין צמיחה לרווחיות. החוק הזה לא נולד ככלל חשבונאי, אלא כדרך לספר סיפור - “אנחנו אולי לא רווחיים עכשיו, אבל אנחנו צומחים מהר מספיק כדי להצדיק את זה.” במשך השנים הוא הפך למדד פסיכולוגי כמעט, שהרבה יותר חשוב למשקיעים מהמספרים עצמם. גם סיילספורס ו-ServiceNow השתמשו בו כדי לשכנע את השוק שהן בדרך הנכונה, גם כשהפסידו כסף בפועל.
אבל בשנים האחרונות, במיוחד בעידן של ריביות גבוהות, השוק פחות סלחני לסיפורים. פתאום “חוק ה-40” הפך פחות להצדקה ויותר למבחן - מי באמת מצליח לייצר רווחיות אמיתית. ופה פייבר נכנסים עם "חוק ה-30" נסיון למכור צמיחה תוך כדי שהם מוותרים לעצמם על 10 נקודות. פייבר מנסה לשכנע את המשקיעים שהצמיחה שלה עדיין שווה פרמיה, גם כשהבסיס שלה - המרקטפלייס נשחק.
פייבר מעתיקה את הנרטיב הזה מפלנטיר Palantir 1.09% בדוחות האחרונים של פלנטיר, תחת סעיף ה-Highlights, הופיע המדד Rule of 40 ולצידו הנתון 114%.
איך מגיעים לשם? פלנטיר מחשבת את המדד לפי קצב צמיחת ההכנסות משנה לשנה, בתוספת שולי הרווח התפעולי המתואמים. אצל פלנטיר זה מספר אמיתי, שנשען על רווחיות גבוהה ועל צמיחה חזקה; אצל פייבר זו בעיקר השראה שיווקית.
- באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה הסחירה הגדולה בתיק
- 5 עובדות על וורן באפט והאם הוא ממשיך לממש באפל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף...
ובכל זאת, נראה שוול סטריט מוכנה לתת לחברה הזדמנות. למרות הירידות החדות בשנה האחרונה - כ-23% ב-12 החודשים האחרונים - Fiverr International -2.42% עולה בכ-4.5% במסחר המוקדם לאחר פרסום הדוחות, לאחר שעמדה בציפיות להכנסות ואף עקפה את תחזיות הרווח.
עיקרי התוצאות
ברבעון השלישי של השנה פייבר רשמה הכנסות של 107.9 מיליון דולר, עלייה של 8.3% לעומת השנה שעברה, ורווח מתואם של 0.84 דולר למניה לעומת תחזית של 0.69 דולר. הרווח הנקי המתואם הגיע ל-30.5 מיליון דולר - עלייה של 24% לעומת התקופה המקבילה. שיעור ה-EBITDA המתואם טיפס ל-22.4%, הגבוה ביותר בתולדות החברה לרבעון, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת כמעט שילש את עצמו והגיע ל-29.2 מיליון דולר.
במבט קדימה, החברה צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 104.3 עד 112.3 מיליון דולר - בהתאם לציפיות האנליסטים - ולהכנסות שנתיות של 428 עד 436 מיליון דולר, עם EBITDA מתואם שנתי של עד 93 מיליון דולר. מדובר ביעדים שמרניים יחסית, אבל סבירים לאור הסביבה העסקית של החברה.
מאז הקמתה ב-2010 בידי מיכה קאופמן ושאי וינינגר, פייבר נחשבה לחלוצה בעולמות העבודה הדיגיטלית - מודל של מרקטפלייס גלובלי שמחבר בין פרילנסרים ללקוחות בלחיצת כפתור. החברה נבנתה סביב רעיון של הנגשת שירותים מקצועיים “בלחיצת כפתור”, מעיצוב אתרים ועד הפקת וידאו, ונחשבה במשך שנים לסיפור הצלחה ישראלי מובהק. אלא שכיום, כשה-AI מסוגל לעצב לוגו, לכתוב קוד או לערוך סרטון ברמה גבוהה וללא תיווך אנושי, היתרון הזה הולך ונשחק.
גם אם פייבר מצליחה בינתיים לשמור על רווחיות ולמכור נרטיב של צמיחה מאוזנת - הדרך קדימה תהיה תלויה ביכולתה להמציא את עצמה מחדש. בעידן שבו הלקוח יכול לקבל שירות ישיר ממכונה - היא תצטרך לשכנע למה עדיין שווה לעבוד עם בן אדם.
- 1.הרצל 05/11/2025 10:46הגב לתגובה זומעניין איפה הכתב רואה עלייה של 8% במסחר המוקדם שמתחיל רק בשעה 1100.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
