דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
מיזוג ענק

אאוטבריין השלימה את רכישת Teads: הופכת לאחת מפלטפורמות האד-טק הגדולות בעולם

מניית אאוטבריין זינקה ב-50% בשלושת החודשים האחרונים על רקע ההתקרבות להשלמת העסקה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אאוטבריין

המיזוג בין אאוטבריין ל-טידס הושלם, ובכך נוצרת אחת מפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בעולם. החברה החדשה תפעל תחת השם טידס ותאפשר למפרסמים להגיע ליותר מ-2.2 מיליארד גולשים ברחבי העולם, עם נוכחות ב-50 מדינות ותקציבי פרסום של 1.7 מיליארד דולר בשנה. בשלושת החודשים שלפני העסקה זינקה מניית אאוטבריין בוול סטריט בכ-50%. 

העסקה הושלמה לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטוריים, והיא כוללת תשלום של 625 מיליון דולר במזומן ו-43.75 מיליון מניות אאוטבריין לבעלי מניות טידס. החברה המאוחדת תחבר 20,000 מפרסמים ישירים עם 10,000 אתרי תוכן מובילים, ותספק פתרונות פרסום בכל הפורמטים הדיגיטליים – ממובייל ועד טלוויזיות חכמות.

נתונים פיננסים 

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה. המנכ"לים המשותפים של טידס, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ימלאו תפקידי ניהול אזוריים, בעוד אסף פורת מאאוטבריין יכהן כסמנכ"ל התפעול (COO) וכמשנה למנכ"ל, תוך ניהול מחלקות המוצר והפיתוח ממטה החברה בישראל.

מדוע החברה תפעל תחת המותג טידס?

ההחלטה למתג את החברה המאוחדת תחת טידס נובעת מדומיננטיות המותג בשווקים כמו אירופה וארה"ב, שם הוא מוכר היטב למותגים בינלאומיים גדולים. עם זאת, מרכז הפיתוח הראשי יישאר בישראל, לצד מרכזי מחקר נוספים בסלובניה (של אאוטבריין) ובצרפת (של טידס).

הצהרת המנכ"ל: חזון של פרסום חכם וממוקד

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל החברה הממוזגת, אמר עם השלמת העסקה:
"אני נרגש במיוחד מהפרק החדש במסע שלנו כחברה. המיזוג יוצר חברת פרימיום שנותנת מענה לצרכי הליבה שחסרים לתעשיית הפרסום כיום: טכנולוגיה שנותנת תחת קורת גג אחת פתרונות לכל סוגי הקמפיינים הדיגיטליים – על פני כל סוגי המסכים והפלטפורמות באינטרנט הפתוח. כעת יש לנו הזדמנות ליצור משהו יוצא דופן, שמשלב את המיטב משתי החברות בפתרונות וידאו חוצי-פלטפורמות ופרסום מבוסס ביצועים."

עוד הוסיף קוסטמן: "המטרה של טידס החדשה היא לייצר ערך מהותי, עם פלטפורמה שתביא למפרסמים תוצאות טובות יותר, לבעלי אתרים ערך ארוך-טווח ולצרכנים חווית גלישה משודרגת. אני רוצה להודות לעובדים של אאוטבריין ושל טידס, שהיו חלוצים בתחומם והצליחו ליצור מובילות שוק עולמית לאורך למעלה מעשור. זו החדשנות והמחויבות שלהם שהביאו אותנו לרגע הזה ויובילו אותנו לגבהים חדשים."

המיזוג מציב את החברה החדשה כאחת השחקניות החזקות ביותר בעולם האינטרנט הפתוח (Open Web), ומבסס את מקומה כמתחרה ישירה לענקיות האד-טק הגלובליות.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.