דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
מיזוג ענק

אאוטבריין השלימה את רכישת Teads: הופכת לאחת מפלטפורמות האד-טק הגדולות בעולם

מניית אאוטבריין זינקה ב-50% בשלושת החודשים האחרונים על רקע ההתקרבות להשלמת העסקה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אאוטבריין

המיזוג בין אאוטבריין ל-טידס הושלם, ובכך נוצרת אחת מפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בעולם. החברה החדשה תפעל תחת השם טידס ותאפשר למפרסמים להגיע ליותר מ-2.2 מיליארד גולשים ברחבי העולם, עם נוכחות ב-50 מדינות ותקציבי פרסום של 1.7 מיליארד דולר בשנה. בשלושת החודשים שלפני העסקה זינקה מניית אאוטבריין בוול סטריט בכ-50%. 

העסקה הושלמה לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטוריים, והיא כוללת תשלום של 625 מיליון דולר במזומן ו-43.75 מיליון מניות אאוטבריין לבעלי מניות טידס. החברה המאוחדת תחבר 20,000 מפרסמים ישירים עם 10,000 אתרי תוכן מובילים, ותספק פתרונות פרסום בכל הפורמטים הדיגיטליים – ממובייל ועד טלוויזיות חכמות.

נתונים פיננסים 

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה. המנכ"לים המשותפים של טידס, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ימלאו תפקידי ניהול אזוריים, בעוד אסף פורת מאאוטבריין יכהן כסמנכ"ל התפעול (COO) וכמשנה למנכ"ל, תוך ניהול מחלקות המוצר והפיתוח ממטה החברה בישראל.

מדוע החברה תפעל תחת המותג טידס?

ההחלטה למתג את החברה המאוחדת תחת טידס נובעת מדומיננטיות המותג בשווקים כמו אירופה וארה"ב, שם הוא מוכר היטב למותגים בינלאומיים גדולים. עם זאת, מרכז הפיתוח הראשי יישאר בישראל, לצד מרכזי מחקר נוספים בסלובניה (של אאוטבריין) ובצרפת (של טידס).

הצהרת המנכ"ל: חזון של פרסום חכם וממוקד

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל החברה הממוזגת, אמר עם השלמת העסקה:
"אני נרגש במיוחד מהפרק החדש במסע שלנו כחברה. המיזוג יוצר חברת פרימיום שנותנת מענה לצרכי הליבה שחסרים לתעשיית הפרסום כיום: טכנולוגיה שנותנת תחת קורת גג אחת פתרונות לכל סוגי הקמפיינים הדיגיטליים – על פני כל סוגי המסכים והפלטפורמות באינטרנט הפתוח. כעת יש לנו הזדמנות ליצור משהו יוצא דופן, שמשלב את המיטב משתי החברות בפתרונות וידאו חוצי-פלטפורמות ופרסום מבוסס ביצועים."

עוד הוסיף קוסטמן: "המטרה של טידס החדשה היא לייצר ערך מהותי, עם פלטפורמה שתביא למפרסמים תוצאות טובות יותר, לבעלי אתרים ערך ארוך-טווח ולצרכנים חווית גלישה משודרגת. אני רוצה להודות לעובדים של אאוטבריין ושל טידס, שהיו חלוצים בתחומם והצליחו ליצור מובילות שוק עולמית לאורך למעלה מעשור. זו החדשנות והמחויבות שלהם שהביאו אותנו לרגע הזה ויובילו אותנו לגבהים חדשים."

המיזוג מציב את החברה החדשה כאחת השחקניות החזקות ביותר בעולם האינטרנט הפתוח (Open Web), ומבסס את מקומה כמתחרה ישירה לענקיות האד-טק הגלובליות.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)

הבלרינה שהפכה למיליארדרית - סיפורה של לואנה לופס לארה

בת 29 עם שווי של 1.2 מיליארד דולר - והיא בכל התחילה כרקדנית; וגם - מי זאת חברת קלשי ומה צריך לדעת עליה

רן קידר |
נושאים בכתבה Kalshi

לואנה לופס לארה, בת 29 מברזיל, היא כעת המיליארדרית הצעירה בעולם שהשיגה את הונה במו ידיה. ביום רביעי האחרון הסתיים סבב גיוס של מיליארד דולר בחברת קלשי שהקימה עם שותפה טארק מנסור, והשווי של החברה זינק ל-11 מיליארד דולר. כמי שמחזיקה ב-12% מהמניות, הונה האישי של לופס לארה עומד כעת על כ-1.3 מיליארד דולר - יותר מלוסי גואו וטיילור סוויפט.

המסלול שלה מטורף - ילידת סאו פאולו, שגדלה בבית ספר לבלט של תיאטרון הבולשוי הברזילאי. אימונים עד 21:00 בלילה, מורים שהחזיקו סיגריות דולקות מתחת לירכיים כדי לבדוק שהרגליים לא זזות. במקביל זכתה במדליות זהב באולימפיאדות מתמטיקה ומדעים. עברה לאירופה כדי לפתח קריירה של רקדנית, אך בגיל 20 עזבה ועברה לארה"ב ולמדה מדעי מחשב ומתמטיקה ב-MIT. שם הכירה את טארק מנסור. בחופשות בין הסמסטרים עבדה בקרנות הגידור ברידג'ווטר וסיטדל, וב-2018 הקימה יחד את קלשי.

קלשי היא פלטפורמה למסחר בחוזים על אירועים עתידיים - בחירות, ריבית, אקלים, ספורט, אפילו תאריך יציאת אלבום של זמר מפורסם. בניגוד לפלטפורמות קריפטו לא מפוקחות, קלשי קיבלה אישור מוועדת הסחורות האמריקנית (CFTC) והיא היחידה שמוגדרת רשמית כשוק חיזוי מוסדר.

ב-2025 היו התפתחויות חשובות בחברה. מעבר לכך שהיא צמחה באופן דרמטי היא גייסה כספים רבים שיעזרו לה לצמוח:  ביוני - גיוס 185 מיליון דולר, לפי שווי 2 מיליארד;  באוקטובר, גיוס 300 מיליון,לפי שווי 5 מיליארד ובדצמבר - גיוס מיליארד דולר בהובלת סקויה, אנדריסן ופאראדיימם, לפי שווי של 11 מיליארד.

נפח המסחר השבועי בתחזיות עבר את מיליארד הדולר - פי 10 משנה שעברה. כשהטריגר לזינוק בפעילות ולהכרה התקשורתית מגיעה מכך שהחברה ניבאה במדויק את ניצחון טראמפ בבחירות 2024.