דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
דיויד קוסטמן וג'רמי ארדיטי (נועם גלאי)
מיזוג ענק

אאוטבריין השלימה את רכישת Teads: הופכת לאחת מפלטפורמות האד-טק הגדולות בעולם

מניית אאוטבריין זינקה ב-50% בשלושת החודשים האחרונים על רקע ההתקרבות להשלמת העסקה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אאוטבריין

המיזוג בין אאוטבריין ל-טידס הושלם, ובכך נוצרת אחת מפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בעולם. החברה החדשה תפעל תחת השם טידס ותאפשר למפרסמים להגיע ליותר מ-2.2 מיליארד גולשים ברחבי העולם, עם נוכחות ב-50 מדינות ותקציבי פרסום של 1.7 מיליארד דולר בשנה. בשלושת החודשים שלפני העסקה זינקה מניית אאוטבריין בוול סטריט בכ-50%. 

העסקה הושלמה לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטוריים, והיא כוללת תשלום של 625 מיליון דולר במזומן ו-43.75 מיליון מניות אאוטבריין לבעלי מניות טידס. החברה המאוחדת תחבר 20,000 מפרסמים ישירים עם 10,000 אתרי תוכן מובילים, ותספק פתרונות פרסום בכל הפורמטים הדיגיטליים – ממובייל ועד טלוויזיות חכמות.

נתונים פיננסים 

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה. המנכ"לים המשותפים של טידס, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ימלאו תפקידי ניהול אזוריים, בעוד אסף פורת מאאוטבריין יכהן כסמנכ"ל התפעול (COO) וכמשנה למנכ"ל, תוך ניהול מחלקות המוצר והפיתוח ממטה החברה בישראל.

מדוע החברה תפעל תחת המותג טידס?

ההחלטה למתג את החברה המאוחדת תחת טידס נובעת מדומיננטיות המותג בשווקים כמו אירופה וארה"ב, שם הוא מוכר היטב למותגים בינלאומיים גדולים. עם זאת, מרכז הפיתוח הראשי יישאר בישראל, לצד מרכזי מחקר נוספים בסלובניה (של אאוטבריין) ובצרפת (של טידס).

הצהרת המנכ"ל: חזון של פרסום חכם וממוקד

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל החברה הממוזגת, אמר עם השלמת העסקה:
"אני נרגש במיוחד מהפרק החדש במסע שלנו כחברה. המיזוג יוצר חברת פרימיום שנותנת מענה לצרכי הליבה שחסרים לתעשיית הפרסום כיום: טכנולוגיה שנותנת תחת קורת גג אחת פתרונות לכל סוגי הקמפיינים הדיגיטליים – על פני כל סוגי המסכים והפלטפורמות באינטרנט הפתוח. כעת יש לנו הזדמנות ליצור משהו יוצא דופן, שמשלב את המיטב משתי החברות בפתרונות וידאו חוצי-פלטפורמות ופרסום מבוסס ביצועים."

עוד הוסיף קוסטמן: "המטרה של טידס החדשה היא לייצר ערך מהותי, עם פלטפורמה שתביא למפרסמים תוצאות טובות יותר, לבעלי אתרים ערך ארוך-טווח ולצרכנים חווית גלישה משודרגת. אני רוצה להודות לעובדים של אאוטבריין ושל טידס, שהיו חלוצים בתחומם והצליחו ליצור מובילות שוק עולמית לאורך למעלה מעשור. זו החדשנות והמחויבות שלהם שהביאו אותנו לרגע הזה ויובילו אותנו לגבהים חדשים."

המיזוג מציב את החברה החדשה כאחת השחקניות החזקות ביותר בעולם האינטרנט הפתוח (Open Web), ומבסס את מקומה כמתחרה ישירה לענקיות האד-טק הגלובליות.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ברודקום
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

ברודקום מפרסמת היום תוצאות: צפי לצמיחה חדה בשבבי AI

השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר ולגידול של 66% בהכנסות מבינה מלאכותית ועל הקשר בין ברודקום לגוגל

רן קידר |
נושאים בכתבה ברודקום

ברודקום Broadcom -1.6%    תפרסם היום, לאחר נעילת המסחר, תוצאות כספיות לרבעון האחרון. השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה קודמת, ולרווח למניה מתואם של 1.87 דולר, עלייה של 32%. תחזיות אלה מבוססות על נתונים ממקורות שונים, כולל הערכות אנליסטים מבנק אוף אמריקה ומיזוהו, שמצביעות על האצה בהכנסות משבבי AI. הרבעון הקודם, שדווח בספטמבר, הראה הכנסות של 15.95 מיליארד דולר, גידול של 22%, עם שולי רווח גולמי של 75.5%.

המניה של ברודקום עלתה ב-76% מתחילת השנה, לעומת 23% במדד נאסד"ק. העלייה משקפת הערכה לשילוב בין צמיחה רווחית לחדשנות, כולל שבבים מותאמים אישית (ASICs) לשוק ה-AI. אנליסטים מ-JP מורגן חזרו על דירוג "משקל יתר" עם יעד של 400 דולר, בעוד UBS העלתה את היעד ל-472 דולר, בהסתמך על ביקוש מתמשך למוצרי AI. מאז הדו"ח הקודם, המניה עלתה ב-15%, לעומת 4% במדד S&P 500, בעקבות השקת Gemini 3 של אלפבית, המסתמכת על שבבי ברודקום.

שבבי AI מובילים את הצמיחה

ברודקום פועלת בשלושה סגמנטים עיקריים: שבבים (62% מההכנסות), תוכנת תשתיות ותקשורת. בשוק השבבים, החברה מתמקדת ברשתות, אחסון ואלחוט, אך הצמיחה מגיעה משבבי AI, שמהווים כ-50% מההכנסות בסגמנט זה. שבבי AI ASICs מיועדים לעיבוד אלגוריתמים מתקדמים במרכזי נתונים, רכבי ענן ויישומי זמן אמת. ברבעון הקודם, הכנסות AI עלו ב-63% ל-5.2 מיליארד דולר, כאשר XPUs - שבבים ייעודיים לאימון מודלי AI - תרמו 65% מהסכום. ברבעון שידווח הלילה, הצפי הוא להכנסות AI של 6.2 מיליארד דולר, גידול של 66%, מה שמעלה את התחזית השנתית ל-19.9 מיליארד דולר, עלייה של 63% משנה קודמת.

התפתחות משמעותית היא הזמנה של 10 מיליארד דולר מלקוח חדש בתחום AI, שהוכרזה בספטמבר. המנכ"ל הוק טאן ציין כי ההזמנה משפרת את תחזית 2026, עם צפי להכנסות AI של 40.4 מיליארד דולר, גידול של 103% לפי האנליסטים. שותפויות עם גוגל (TPUs, 58% ממשלוחי ASICs), מטא ואלפבית מחזקות את מעמדה. TPUs של גוגל, במחיר של 13,000 דולר ליחידה, צפויים לתרום 22.1 מיליארד דולר ב-2026, שהם 78% מההכנסות מ-ASICs. בנוסף, השקת Thor Ultra, שבב רשת חדש, תומכת בדרישות AI ומתחרה בשבבי נטוורקינג של Nvidia ו-AMD.


הדו"ח של החברה מהווה מדד לביקוש לחומרה מתקדמת, שכן ברודקום מספקת תשתיות ל-70% ממרכזי הנתונים הגדולים. הצפי הוא להכנסות שבבים שיגדלו ב-24% ל-10.7 מיליארד דולר. עם זאת, שולי הרווח הגולמי צפויים לרדת ב-70 נקודות בסיס ל-75%, עקב עלויות HBM גבוהות יותר. הדבר מצביע על אתגרים בשרשרת האספקה, אך לא פוגע בצמיחה הכוללת. בהשוואה למתחרים, Nvidia שולטת בשוק GPUs עם 80% נתח, אך ברודקום צומחת מהר יותר ב-ASICs מותאמים, שמהווים 20% משוק ה-AI הכולל. AMD, עם 10% נתח, מתמקדת ב-GPUs, אך ברודקום מרוויחה משותפות OpenAI לבניית מערכות AI, שמאתגרות את Nvidia בעלויות נמוכות יותר (5,000 דולר לשבב לעומת 30,000-40,000 דולר ל-Nvidia).