מתי מחירי הטיסות יתחילו לרדת ומה אפשר ללמוד מחזרתה של וויז אייר לטיסות לישראל?
וויז אייר חוזרת לישראל: האם זו בשורה לטסים? ובכן, כנראה שכן. אבל מוקדם עדיין לדעת בוודאות. מה שבטוח הוא שהפסקת האש בצפון מורידה מאוד את האיומים על חברות התעופה, וככל שיעבור הזמן הן ירגישו בטוחות לחזור לכאן. החזרה הזו תעשה טוב למחירים. חוסר התחרות גרם לאל על להרים את המחירים באופן דרמטי, וכעת המחירים יחזרו לשפיות. אגב, סימן לכך גם רואים בבורסה - מניית אל על נפלה ב-20% ביומיים.
וויז אייר, היא מחברות הלואו-קוסט המובילות בעולם,והיא תחזור לפעילות בארץ כבר ב-20 בדצמבר. זה יתחיל בארבע טיסות שבועיות בקו תל אביב-לרנקה וזה יתרחב. במקביל הודיעה אזרבייג'ן איירליינס, שתשוב להפעיל טיסות בקו תל אביב-באקו החל ב-30 בנובמבר.
כך או אחרת, לרגל החזרה, וויז אייר מציעה מבצע מעניין: אלף כרטיסי טיסה ראשונים במחיר של 50 אירו לכיוון בלבד. החזרת הקווים הנוספים מתוכננת ל-15 בינואר.
אופטימיות בשוק: חזרה הדרגתית של חברות תעופה
מלבד וויז אייר ואזרבייג'ן איירליינס, חברות נוספות מתכוננות לשוב לנתב"ג בדצמבר, ביניהן אייר פראנס, לופטהנזה, ואייר אירופה וזאת כאמור רק ההתחלה. החזרה שלהן תבסס את הירידה ההדרגתית במחירי הטיסות.
עם זאת, נראה שבשלב הראשון, לא תהיה התאוששות גדולה בהיקף תיירות החוץ. התיירים לאמ הגיעו לישראל בשנה האחרונה, ונראה שעד שירגישו בטוחים ייקח זמן. החברות משרתות בעיקר את הישראלים, ובמקביל להרחבת היקף הטיסות וחברות התעופה בקווים לישראל וממנה, היעדים גם יורחבו במקביל כאמור לירידה צפויה במחירים.
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריך לקחת בחשבון שהירידה במחירים לא תהיה בהכרח מיידית. הגופים שחוזרים לארץ עושים זאת בהדרגה, לא תהיה חזרה מלאה, והיצע הטיסות לא צפוי להיות בהיקף של לפני המלחמה. כמו כן, הן יצטרכו לפצות את עצמן על הנזקים וההפסדים של הקווים לישראל בשנה האחרונה. הביטולים וההפסקות מבטאים מבחינתם הפסד כלכלי כי הן שיריינו את הקווים האלו וביטול הקווים ממשעותו כפולה - גם נמנע הרווח הצפוי מהקו וגם יש עלויות שלא בטוח שניתן לכסות אותן דרך העברת קווים וצוותים לאזורים אחרים. כלומר, דמיינו לדוגמה, שי לחברת התעופה צוות קבוע של 30 אנשים שמתעל את הפעילות בארץ, הצוות הזה נשאר גם בלי טיסות וזה מבטא הפסד בגין שכר העבודה שלהם. וזה כמובן לא נגמר רק בשכר עבודה.
מבחינה זו וויז אייר וחברות הלואו קוסט הן היעילות והגמישות ביותר ולכן הן גם צפויות לחזור מהר לארץ. וויז אייר היא הראשונה. הנה מה שצריך לדעת על החברה והטיסות שלה.
וויז אייר: שאלות ותשובות
מי זו וויז אייר?וויז אייר היא חברת לואו-קוסט אירופית שמציעה טיסות במחירים נמוכים ליעדים רבים. החברה נוסדה ב-2003 ויש לה נוכחות משמעותית בישראל.
מאיפה תתחיל החברה לפעול בישראל?
בשלב הראשון, החברה תחדש את קו תל אביב-לרנקה, עם ארבע טיסות שבועיות החל מ-20 בדצמבר.
מה זה חברת לואו-קוסט?
חברת לואו-קוסט היא חברת תעופה שמתמקדת בהוזלת עלויות טיסה על ידי מתן שירותים בסיסיים בלבד. וויז אייר היא אחת המובילות בתחום, עם דגש על טיסות במחירים נמוכים וריבוי יעדים.
- "מצב חירום ממשי": 80% מהמטפלות במעונות היום לא קיבלו את השכר המגיע להן
- הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים...
מה ההבדל בין טיסת לואו-קוסט לטיסה רגילה?
בטיסות לואו-קוסט כמו וויז אייר, הכרטיס כולל רק את מושב הטיסה. שירותים נוספים כמו מזוודה לבטן המטוס, ארוחה, ובחירת מושב כרוכים בתשלום נוסף. לעומת זאת, בטיסות רגילות המחיר כולל לרוב לפחות מזוודה אחת וארוחה בסיסית.
בכמה המחיר זול יותר בטיסות לואו-קוסט?
המחיר בטיסות לואו-קוסט יכול להיות זול בעד 50%-70% ממחירי טיסות רגילות, במיוחד אם מזמינים זמן רב מראש ולא מוסיפים שירותים נוספים.
מי הן חברות הלואו-קוסט המובילות?
חברות מוכרות בתחום כוללות את וויז אייר, ריאנאייר, איזיג'ט ונורוויג'ן אייר. כל אחת מהן פועלת במספר יעדים רחב ומציעה כרטיסים במחירים תחרותיים במיוחד.
מה הסיכונים בצריכת שירותי לואו-קוסט?
חברות לואו-קוסט מציעות מחירים אטרקטיביים, אבל יש סיכונים כמו מדיניות מחמירה על כבודה, ביטולים או עיכובים בלי פיצויים משמעותיים, ותשלומים נלווים על שינויים בכרטיס.
למי מתאימות טיסות לואו-קוסט?
טיסות אלו מתאימות בעיקר למי שמחפש חיסכון, מטיילים עם כבודה מינימלית, נוסעים גמישים בתאריכים ואנשים שמוכנים לוותר על נוחות כדי להוזיל עלויות.
איך ניתן לחסוך עוד יותר בטיסות לואו-קוסט?
מומלץ להזמין כרטיסים זמן רב מראש, לוותר על הוספת מזוודה ולהתמקד בכבודת יד בלבד. כמו כן, כדאי לעקוב אחר מבצעים שמציעות החברות באתריהן או באפליקציות ייעודיות.
מהן העלויות הנוספות שאפשר לצפות להן?
חברות לואו-קוסט גובות תשלומים נוספים על כל דבר מעבר לכרטיס הבסיסי, כולל כבודת יד גדולה, בחירת מושב, אוכל בטיסה ואפילו צ'ק-אין בשדה התעופה במקום באינטרנט.
האם יש הבדלים באיכות המטוסים והשירותים?
המטוסים בחברות לואו-קוסט הם לרוב מודרניים וחדשים, אך השירותים בהם מצומצמים למינימום. המושבים אינם נוחים כמו בטיסות רגילות ואין מערכת בידור מובנית.
האם טיסות לואו-קוסט בטוחות?
כן, טיסות לואו-קוסט עומדות בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים. הבטיחות אינה שונה מטיסות רגילות, שכן כל החברות מפוקחות על ידי רשויות התעופה במדינות שבהן הן פועלות.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
