ביטוח לאומי פציעה
צילום: Shutterstock

מהיום: פתיחת תיק עסק ברשות המסים ובביטוח לאומי בקליק

במסגרת שיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי לבין רשות המסים, הושק שירות שבאמצעות תוכלו לפתוח תיק עצמאי בלחיצת כפתור. כך זה יעבוד
איציק יצחקי | (2)

לא מעט תלונות נשמעו בעבר על הקושי בפתיחת עסק עצמאי, אך בקרוב מאוד, זה יהיה בקליק. לאלה שנעזרו ברואה חשבון עד עכשיו, יכול להיות שהמשימה תהיה הרבה יותר פשוטה.

במסגרת שיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי לבין רשות המסים ומערך הדיגיטל הלאומי, הושק שירות חדש לפתיחת עסק. במסגרת השירות תתאפשר פתיחת תיק עצמאי משותפת בביטוח הלאומי ובכלל מערכי המס: מס הכנסה, מע"מ וניכויים, והכל בפעולה אחת, במקום פתיחת תיק בכל מערך בנפרד.

השירות החדש מהווה יישום של תפיסת one stop shop המשפרת את קלות עשיית העסקים בישראל. העברת המידע בין שני הגופים תסייע למי שפותח עסק חדש בשירות מקוון הזמין 24/7, תוך הקטנת הבירוקרטיה, חיסכון בזמן ומאמץ.

פתיחת התיק המשותפת אפשרית הן באמצעות מערכת מייצגים (רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין) של רשות המיסים ("מפתח") והן באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של רשות המסים. המייצג יסמן כי ברצונו לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי, וכאשר יעשה זאת ייפתחו עבורו שדות רלוונטיים למילוי ולאחר מכן תועבר הבקשה למערכות הביטוח הלאומי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דילן 15/07/2024 11:10
    הגב לתגובה זו
    שגם סגירת תיק תיהיה בקליק. אז נדע שבא המשיח.
  • 1.
    דניאל שמו 15/07/2024 10:53
    הגב לתגובה זו
    רואי חשבון לוקחים אלף+ על דוח שנתי לעוסק פטור גם אם עשה 5 אלף שקל כל השנה והופך את העסק ללא משתלם
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.67%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.