ביטוח לאומי פציעה
צילום: Shutterstock

מהיום: פתיחת תיק עסק ברשות המסים ובביטוח לאומי בקליק

במסגרת שיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי לבין רשות המסים, הושק שירות שבאמצעות תוכלו לפתוח תיק עצמאי בלחיצת כפתור. כך זה יעבוד
איציק יצחקי | (2)

לא מעט תלונות נשמעו בעבר על הקושי בפתיחת עסק עצמאי, אך בקרוב מאוד, זה יהיה בקליק. לאלה שנעזרו ברואה חשבון עד עכשיו, יכול להיות שהמשימה תהיה הרבה יותר פשוטה.

במסגרת שיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי לבין רשות המסים ומערך הדיגיטל הלאומי, הושק שירות חדש לפתיחת עסק. במסגרת השירות תתאפשר פתיחת תיק עצמאי משותפת בביטוח הלאומי ובכלל מערכי המס: מס הכנסה, מע"מ וניכויים, והכל בפעולה אחת, במקום פתיחת תיק בכל מערך בנפרד.

השירות החדש מהווה יישום של תפיסת one stop shop המשפרת את קלות עשיית העסקים בישראל. העברת המידע בין שני הגופים תסייע למי שפותח עסק חדש בשירות מקוון הזמין 24/7, תוך הקטנת הבירוקרטיה, חיסכון בזמן ומאמץ.

פתיחת התיק המשותפת אפשרית הן באמצעות מערכת מייצגים (רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין) של רשות המיסים ("מפתח") והן באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של רשות המסים. המייצג יסמן כי ברצונו לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי, וכאשר יעשה זאת ייפתחו עבורו שדות רלוונטיים למילוי ולאחר מכן תועבר הבקשה למערכות הביטוח הלאומי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דילן 15/07/2024 11:10
    הגב לתגובה זו
    שגם סגירת תיק תיהיה בקליק. אז נדע שבא המשיח.
  • 1.
    דניאל שמו 15/07/2024 10:53
    הגב לתגובה זו
    רואי חשבון לוקחים אלף+ על דוח שנתי לעוסק פטור גם אם עשה 5 אלף שקל כל השנה והופך את העסק ללא משתלם
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.