פרויקט המטרונית בקרית אתא יוצא לדרך בעלות של למעלה מ-700 מיליון ש'
הפרויקט עתיד לחבר בין השכונות הקיימות בקרית אתא לבין השכונות החדשות הנמצאות בשלבי תכנון והקמה, מבני ציבור, אזורי מסחר ותעסוקה; המטרונית בקרית אתא תהווה חלק מרשת המטרונית בגלעין מטרופולין חיפה והקריות
חברת חוצה ישראל נכנסת לתחום התחבורה העירונית ותקים את פרויקט המטרונית בקרית אתא בעלות של למעלה מ-700 מיליון שקל. אורון קבוצה 1.3% זכתה במכרז לביצוע עבודות המקטע הראשון בעלות של 75 מיליון שקל. הפרויקט עתיד לחבר בין השכונות הקיימות בקרית אתא לבין השכונות החדשות הנמצאות בשלבי תכנון והקמה, מבני ציבור, אזורי מסחר ותעסוקה. במסגרת המכרז צפוי להיבנות המקטע הראשון של קו המטרונית, ברחוב התעלה שבקרית אתא, באורך של 1.3 ק״מ. העבודות תכלולנה הקמת כביש דו מסלולי דו נתיבי, הקמת חניון ״חנה וסע״ בצמוד לכיכר ביאליק, הכנה למסלול מטרונית עתידי, מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת צומת זבולון לרבות רמזור, טיפול בתשתיות קיימות ומתוכננות וחידוש קו הביוב הראשי ברחוב. העבודות צפויות להסתיים בתוך כשלוש שנים. פרויקט המטרונית יכלול תוואי באורך כולל של 8.5 ק״מ, שיעבור בנתיבי נסיעה ייעודיים ויאפשר נסיעה רציפה ומהירה. תוקמנה 16 תחנות נוסעים מתקדמות הכוללות שילוט והנגשת מידע לנוסעים. לאחר השלמת תוואי המטרונית המלא הוא יוכל להכיל קווי מטרונית נוספים ותחבורה ציבורית חדשנית בהיקף של 30-40 אוטובוסים בשעה. המטרונית בקרית אתא תהווה חלק מרשת המטרונית בגלעין מטרופולין חיפה והקריות. מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: ״חברת חוצה ישראל מברכת על זכייתה של קבוצת אורון במכרז לביצוע השלב הראשון בפרויקט מטרונית קרית אתא, פרויקט תחבורתי עירוני המהווה מנוף לצמיחה ופיתוח חברתי וכלכלי באזור. פרויקט המטרונית הוא אבן דרך חשובה בכניסתה של חוצה ישראל לתחום יישום פתרונות תחבורתיים עירוניים. המטרונית תיצור רצף תחבורתי יעיל ומהיר ותאפשר לתושבי האזור נגישות מרבית למסלולי תחבורה ציבורית נוספים, לאזורי מסחר ולתעסוקה". ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: ״כביש סובב אתא ופרויקט המטרונית הם בין מחוללי השינוי המשמעותיים ביותר לעיר קרית אתא. מדובר בציר תנועה מרכזי שינקז את תנועת כלי הרכב מכל שכונות המגורים ומערכת הסעת המונים אל ומחוץ לעיר. מדובר בפרויקט הגדול והחשוב ביותר בקרית אתא אשר יחד עם הקמת בית החולים והסכמי הגג יבסס את עתידה של קרית אתא לשנים הבאות".
- 4.אחד 31/08/2022 14:23הגב לתגובה זומעניין מאוד כמה כסף מתוך זה קיבל ראש העיר מתחת לשולחן אנשי קרית אתא תתעוררו השחיתות חוגגת בערייה
- 3.נסיעה במטרונית כמו נסיעה באוטובוס (ל"ת)מטרון 29/08/2022 12:30הגב לתגובה זו
- 2.lol 29/08/2022 06:37הגב לתגובה זוולא הדבר הקיקיוני הזה
- 1.אבי 28/08/2022 12:30הגב לתגובה זולא למדו כלום ה"גאונים" מכישלון המטרונית בקריות ...כסף ציבורי אפשר לשפוך
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
