עדכון מחיר הדלק: שימו לב להוזלה החל ממחר בלילה - ולמזל של הנהג הישראלי
הוזלה נוספת במחיר הדלק - לאחר שבחודש שעבר נרשמה הוזלה של 27 אגורות, בחצות הלילה שבין יום שני לשלישי יוזל המחיר ב-27 אגורות נוספות, זאת בשל נפילת מחיר הנפט בעולם בחודש האחרון, ולמרות הקפיצה הדרמטית במחיר הנפט ביומיים האחרונים בשל מהלך שיוזמת ונצואלה - לכתבה המלאה.
המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.09 שקל לליטר, ירידה של 29 אגורות מהחודש הקודם (ירידה של 4.55%). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
הירידה קוזזה ב-4 אגורות בגין עליית מס הבלו (עדכון מדד).
המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.16 שקל לליטר, ירידה של 25 אגורות מהחודש הקודם (ירידה של 4.62%). תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.
ביומיים האחרונים מחיר הנפט בעולם דווקא זינק ב-15%, אבל זאת רק לאחר שנפל לשפל של 38 דולר. מחיר הדלק כולל את ממוצע מחיר חבית הנפט ב-5 ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים של החודש, ולכן מהלך העליות האחרון במחיר הנפט עדיין לא מגולם במלואו במחיר הדלק. במילים אחרות - לנהג הישראלי שיחק הפעם המזל.
- מחיר הדלק יעלה ל-7.23 שקל לליטר
- מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ושימו לב למספרים הבאים, בסוף יולי עמד מחיר הנפט על סביב 47 דולר לחבית, ואילו ביום ו' האחרון מחיר הנפט סגר על 45.5 דולר, כלומר כמעט שלא זז. העניין הוא שבמהלך 5 'ימי הבדיקה' של משרד האנרגיה, מחיר הנפט נגע ב-38 דולר ואפילו מתחת לזה.
- 16.שקל אחד צריך לעלות ליטר בנזין!!!!! (ל"ת)שלא יעבדו עלינו 30/08/2015 22:20הגב לתגובה זו
- 15.ישראלי עצבני 30/08/2015 21:37הגב לתגובה זודי עם ההתכיינות על מילקי ודארדוראנטבואו נילחם באויב האמיתיהמ-מ-ש-ל-השמושלת בנו ביד אכזרית
- 14.נערת אוצר 30/08/2015 20:11הגב לתגובה זוצריך לממן את השטויות של בג"צ,השמאל ומיליוני הישראלים הערבים....
- 13.לא רק בדלק 30/08/2015 18:42הגב לתגובה זוהחל במעמ וביטוח לאומי וכלה במס הכנסה
- 12.שר האוצר הבא 30/08/2015 16:34הגב לתגובה זווהעוד 10 שנים 99.8 אחוז יהיה מס. על כול ליטר המס יהיה 598 שח.יותר סביר שהציבור ישרוף את משרד האוצר ולכן מעבירים אותו אל מתחת לאדמה כשיבנה מעון ראש הממשלה החדש בכספי המיסים שאנו משלמים.האוצר גם יכריז על פרס של 6000 שח ונופש באירופה למי שימציא מס חדש.
- 11.כלכלן 30/08/2015 16:19הגב לתגובה זוזאת אומרת 250 אחוז יקר יותר כאן מאשר בארה"ב שגם על השקל שמונים שם יש מס קטן תחשבו לבד כמה מרוויחה הממשלה מכל ליטר
- 10.אזרח 30/08/2015 15:50הגב לתגובה זואבל בגלל חישובי מס עובדים עלינו
- 9.לא לצרוך דלק שבוע ניסע בתחבורה ציבורית ואז בממשלת הגנבי (ל"ת)האריה 30/08/2015 15:37הגב לתגובה זו
- 8.מדינה של גנבים 30/08/2015 15:27הגב לתגובה זוגנבים
- 7.מיקי 30/08/2015 14:46הגב לתגובה זוגונבים אותנו בתחנות הדלק.
- מבינה 30/08/2015 15:43הגב לתגובה זוהמס הוא המחיר שאנחנו משלמים על המדיניות הפוליטית של הממשלה-הבנת את זה ברוך?
- 6.כאשר חבית תחזור ל100 $ בארץ המחיר יהיה 11 שח לליטר !!!! (ל"ת)המיסים רק עולים 30/08/2015 14:39הגב לתגובה זו
- 5.נהגוס 30/08/2015 14:38הגב לתגובה זועושים לעצמכם חיים קלים ומצטטים את ההודעה לעיתונות
- 4.שי האוטיסט 30/08/2015 14:35הגב לתגובה זוהרכב שלי מושבת מתית לבית בחניה. לא שילמתי רשיון לא הילםתי צמיגים לא עשיתי כלום. נגמר לי מתי שהוא הכסף. גילתי שיותר זול מונית.
- 3.סוחר מתחיל 30/08/2015 14:29הגב לתגובה זולא יאומן!!!! מחיר חבית נפט נפל בעשרות אחוזים ופה מורידים רק ב 4.5%. אחחחח איזה מדינה של נו****.
- 2.ייאי 30/08/2015 14:25הגב לתגובה זוהנה לכם מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה בישראל:מיסוי מעל 50% על הדלק.זה בידי הממשלה,או שמא נקרא לה המשחטה?
- המס הכולל על הדלק הוא בדיוק 186%. (ל"ת)מחשבון אנושי 01/09/2015 00:12הגב לתגובה זו
- עופר 30/08/2015 18:58הגב לתגובה זוהוא יותר מ 50 אחוז מהמחיר הסופי שכולל אותו...
- 1.והעושק ממשיך... (ל"ת)בן 30/08/2015 14:11הגב לתגובה זו
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- משרד התקשורת מבטל את העמלות על הוראות קבע לחברות התקשורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
פטריוט (צה"ל)ביקוש משולש לטילי הפטריוט והקשר לתעשייה הביטחונית הישראלית
וגם - 10 דברים שצריך לדעת על הפטריוט
בואינג משלשת ייצור רכיבי פטריוט על רקע ביקוש עולמי שיא. החברה האמריקאית נערכת לקפיצה דרמטית בהזמנות ומקימה מתקן חדש - התעשייה הביטחונית הישראלית צפויה להרוויח גם היא מהביקושים למערכות הגנה.
חברת בואינג הודיעה כי היא צופה עלייה חדה במספר מערכות ההנחייה (seekers) שהיא מספקת עבור טילי הפטריוט, מערכת ההגנה האווירית האמריקאית. מדובר בשילוש קצב האספקה על רקע דרישה עולמית גוברת למערכות הגנה מתקדמות, בעיקר באירופה.
מתכוננים לביקוש: מתקן חדש ומעבר לייצור מואץ
בהתאם לתחזיות הביקוש, בואינג הקימה מתקן ייעודי חדש בשטח של כ-4,000 מ"ר שנועד לתמוך בהרחבת כושר הייצור של רכיבי ההנחיה. סטיב פארקר, ראש חטיבת ההגנה והחלל של בואינג, ציין במהלך תערוכת התעופה בדובאי כי החברה "זיהתה את העלייה בביקושים עוד לפני שהלקוח עצמו פנה", וכי היא נערכת לתקופה של פעילות אינטנסיבית. המהלך מגיע על רקע סיום שביתה ממושכת במפעלי החברה בסנט לואיס, מיזורי – שם מיוצרים חלק מהרכיבים הקריטיים. בעקבות סיום השביתה, החברה נוקטת גישה מדודה בפתיחת קווי הייצור שנפגעו.
מערכת הפטריוט נמצאת בשירות נרחב בכמה מהמדינות המרכזיות של נאט"ו, לרבות גרמניה, פולין, הולנד ורומניה. בשנה האחרונה הביקוש למערכות אלו קפץ משמעותית, בעיקר בשל החשש באירופה מהמשך תוקפנות רוסית. בנוסף, מערכות הפטריוט נמצאות בשימוש אינטנסיבי באוקראינה, כחלק מהמאמץ ליירט טילים בליסטיים ורחפנים איראניים.
במקביל, גוברת הדאגה ברחבי העולם מהתעצמות המתיחות במספר מוקדים נוספים. באירופה, החשש המרכזי נוגע לא רק ללחימה הפיזית באוקראינה אלא גם לממד ההיברידי של המלחמה, לרבות מתקפות סייבר, הפצת דיסאינפורמציה וניסיונות לערער יציבות פוליטית במדינות החברות בנאט"ו. המתיחות סביב הגבולות המזרחיים של אירופה והאיום מפני חדירה של גורמים עוינים אל תוך שטח האיחוד האירופי מגבירים את הדרישה לפתרונות הגנה מתקדמים.
