אתר שדיווח כי הרב השווה את הרצל להיטלר - יפצה ב-100 אלף שקלים
כנס החזרה בתשובה שערך הרב אמנון יצחק בעיר החילונית מודיעין, הסתיים בידיעה פוגענית באתר "מודיעין ניוז" ופיצוי בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בשם הטוב
בית משפט השלום פסק לרב אמנון יצחק פיצוי ע"ס 100,000 שקל בגין הוצאת לשון הרע נגדו בכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון "מודיעין ניוז". הכתבה, שסיקרה כנס החזרה בתשובה שערך הרב בעיר, ייחסה לו בין היתר השוואה בין הרצל להיטלר. בית המשפט מצא כי חלקים בכתבה לא היו נכונים, וכי הפרסום נעשה בכוונה לפגוע ברב על כך שהעז להופיע בכנס חזרה בתשובה בעיר אותה תפסו המפרסמים כחילונית למהדרין.
התובע, הרב המפורסם אמנון יצחק, הינו דרשן העוסק במתן הרצאות ושיעורי תורה ברחבי הארץ והעולם בנושאי יהדות ומורשת. באחד הימים נשא הרב דרשה בכנס חזרה בתשובה בהיכל התרבות בעיר מודיעין. לכנס הגיעה כתבת באתר האינטרנט של העיתון "מודיעין ניוז", בליווי צלם וידאו וצלם תמונות. אנשי האבטחה במקום לא הרשו לצלמים להיכנס עם ציוד הצילום, ולאחר שוידאו שאין לכתבת ציוד צילום באמתחתה, הורשתה להכנס לאולם.
לאחר הכנס פרסמה הכתבת באתר האינטרנט הנ"ל כתבה, שכותרתה "שיכנע את המשוכנעים". לטענת הרב, חלקים מכתבה זו מהווים לשון הרע כלפיו, ולפיכך הגיש את התביעה דנן. בחלקים אלו נכתב כי בפתיח לכנס הוקרן סרט שהשווה את הרצל להיטלר, וכי בסרט אחר בשם "הרצל והציונות" שהוקרן גם הוא טרם הכנס, אמר הרב כי "שני פושעים גדולים היו בתולדות העם היהודי: היטלר והרצל. היטלר רצה להרוס את הגוף של העם היהודי. הרצל רצה להרוג את הנפש שהיא הרבה יותר חשובה מהגוף".
הרב טען כי כלל לא העמיד את הרצל בשורה אחת עם הצורר היטלר, וכי בשום מקום בסרטים שהוקרנו לא אמר את הדברים שיוחסו לו בכתבה הנ"ל.
הנתבעים להגנתם טענו כי כלל אין לתובע שם טוב שניתן לפגוע בו. עוד נטען כי הדברים שפורסמו בכתבה אינם מהווים לשון הרע, שכן מדובר בכתבה אינפורמטיבית על הדברים שנאמרו בדרשה במודיעין, אותם שמעה הכתבת במו אוזניה.
- 1.עכשיו נשאר לתבוע את ויקיציטוט (ל"ת)בני 06/08/2012 09:52הגב לתגובה זו
- מה?!@ 06/08/2012 13:36הגב לתגובה זומה?!@

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
